اگر در فضای قانون را زیر پا بگذاریم چه اتفاقی می‌افتد؟

در سال ۲۰۱۹، فضانورد ناسا آن مک‌کلین(Anne McClain) به ارتکاب اولین جرم در فضای داخلی شد.

در سال ۱۹۶۷، ۱۱۲ کشور معاهده فضای ماورای جو را امضا کردند که پایه و قوانین بین‌المللی فضایی را بنا نهاد. هیچ مورد شناخته شده ای از افراد شناخته شده از افراد یا افراد به جرم ارتکاب در فضای وجود ندارد اما افراد یا دولت ها این قوانین را محک زده اند.

نسخه رونوشت رسمی منتشر شده توسط ناسا سویگرت از مسئول کنترل ماموریت می‌پرسد: بچه‌ها می‌توانند بدهی خود را تکمیل کنند؟ مسئول کنترل مأموریت به خنده می‌افتد و سویگرت می‌گوید: آنقدر هم خنده‌دار نیست، همه چیز در آنجا (به سرعت اتفاق می‌افتد) و من نیاز به تمدید دارم.

به عنوان مثال: روسیه به سامانه‌های ماهواره‌ای خود راهدم کرد و باعث ایجاد منحرف‌های مداری با عمر طولانی در اطراف زمین شد که ماهواره‌ها و ایستگاه‌های فضایی دارای سرنشین را در معرض خطر قرار می‌دهند.

به عنوان مثال: یک فضانورد آپولو پس از آن که آخرین بار در ماموریتی به فضای گنجانده شد، آخرین مهلت تکمیل پرونده مالیاتی خود در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۷۰ را از دست داد.

نیویورک تایمز گزارش داد، در طول اقامت مک‌کلین در ایستگاه فضایی بین‌المللی از ماه دسامبر سال 2018 تا ماه ژوئن سال 2019، همسر این فضانورد آمریکایی، از رایانه‌های متعلق به ناسا برای ورود غیرقانونی به حساب‌های بانکی شخصی‌اش استفاده می‌کند.

گذشته تا به امروز هر موضوع جنایی یا محیط زیستی وجود ندارد، اما با حضور چه شرکت‌های تجاری و خصوصی در این فضا، می‌تواند تغییر کند.

بخوان  توییتر در حال حاضر در حال آزمایش برنامه تأیید ماهانه 8 دلاری خود است

مَگنا کارتا منشور قانونی انگلیسی است که به‌طور رسمی در سال ۱۲۱۵ به رسمیت رسید. این منشور به زبان لاتین نوشته شده و به همین نام می‌شود. ترجمه متداول مگنا کارتا، منشور کبیر است.

اگر در فضای قانون را زیر پا بگذاریم چه اتفاقی می‌افتد؟

فضای مجازی که معاهده فضای ماورای جو را در سال ۱۹۶۷ امضا کردند

به عنوان مثال: یک فضانورد ناسا به دسترسی به حساب بانکی همسر سابقش در طول زندگی در ایستگاه فضای بین‌المللی شد.

تا به امروز هیچ مورد شناخته شده ای از ارتکاب فرد یا افراد به جرم در فضای وجود ندارد، اما فضایی که به طور فزاینده ای بیشتر در دسترس بشر قرار می گیرد، وجود دارد، این امکان وجود دارد که رفتارهای غیرقانونی وجود داشته باشد که به طور منظم روی زمین رخ دهد با انسان. به سمت کیهان پرتاب می شوند.

با این حال، قوانین ذکر شده در کتاب‌ها، ده‌ها سال قدمت دارند و آن‌ها را اجرا می‌کنند. در سال ۱۹۶۷، گروهی متشکل از بیش از ۱۰۰ کشور، یک عهدنامه فضای موسوم به «معاهده فضای ماورای جو» (Outer Space Treaty) را امضا کردند که به نوعی، منشور کبیر یا مَگنا کارتای (Magna Carta) قوانین فضایی به شمار می‌آید. اصول کلی این سند زیاد اما جزئیات آن کم است.

از دست دادن مهلت مالیاتی به دلیل فضای لحظه آخری

اگر در فضای قانون را زیر پا بگذاریم چه اتفاقی می‌افتد؟

جک سویگرت در سال ۱۹۷۰

دولت تا کنون خود نیروهای ضد ماهواره‌ای را آزمایش کرده است که در نتیجه آثاری از فضایی در مدار به جا گذاشته شده است.

ناسا پیش از شروع تحقیقات در مورد این حادثه از اعتبار مک‌کلین دفاع کرد و در نهایت ادعاهایی علیه او نادرست شد. همسر سابق مک‌کلین، که این پیشنهادات را به کمیسیون فدرال پیشنهاد داد، چندی بعد به ارائه اظهارات نادرست به مقامات فدرال شد.

به ناسا، ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ باید برای جلوگیری از برخورد با بقایای این ماهواره مسیر خود را کمی تغییر دهد.

آزمایش‌ موشکی ضد ماهواره‌ای روسیه ابر خطرناکی از فضایی ایجاد کرد

قانون: ممنوعیت اطلاعات هویتی و دسترسی نابجا به سوابق مالی خصوصی

در نهایت، اداره دارای مهلت را برای سویگرت تمدید کرد، زیرا او از نظر فنی «خارج از کشور» بود.

سویگرت در آخرین لحظات به خدام آپولو ۱۳ اضافه شد. از آنجایی که پس از رد صلاحیت پزشکی یک فضانورد دیگر باید خود را به ماموریت می‌رساند، موفق به ثبت مالیات خود از خارج شدن از آن نشده است.

این معاهده به طور کلی بیان می‌کند که فضا باید برای استفاده از همه ملت‌ها آزاد باشد و اجرا شود مانند ماه باید برای اهداف صلح آمیز استفاده شود.

در سال ۱۹۷۰، جک سویگرت(Jack Swigert)، فضانورد آپولو ۱۳، متوجه شد که پرونده مالیات بر درآمد خود را به موقع تکمیل کرده و اکنون یک مشکل وجود دارد. او در فضا بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینسایدر، به نظر می‌رسد که حتی زمانی زمین را می‌کنید، که همچنان تحت نظر ترک‌ها هستند.

بر اساس داده‌هایی که توسط «بنیاد جهان امن» تهیه شده است، انواع آزمایش‌های ضد ماهواره‌ای در سال ۱۹۵۹ توسط ایالات متحده، روسیه، چین و هند انجام شده است. سال گذشته، ایالات متحده آمریکا به اولین کشور فضاپیمایی تبدیل شد که آزمایش تسلیحات ضد ماهواره‌ای را ممنوع اعلام کرد.

در روز 23 ژوئن همان سال، قانون گذاران در کانادا قانونی را تصویب کردند که به اجازه می‌دهد فضای کانادایی را برای جنایات مرتکب در ماه‌های جاری انجام دهد. در ادامه به نحوه محک زدن قوانین فضایی، از آزمایش‌های موشکی مخرب گرفته شده تا از دست دادن مهلت مالیاتی برای رسیدن به یک ماموریت لحظه آخری، می‌پردازیم.

اگر در فضای قانون را زیر پا بگذاریم چه اتفاقی می‌افتد؟

فضاهای فضایی ایجاد شده پس از آزمایش ضد ماهواره‌های روسیه

دسترسی به حساب بانکی همسر سابق در فاصله ۲۴۰ مایلی از زمین

اگر در فضای قانون را زیر پا بگذاریم چه اتفاقی می‌افتد؟

فضانورد ناسا آن مک کلین در روز سوم دسامبر ۲۰۱۸

در ماه نوامبر سال 2021، روسیه یک آزمایش تسلیحاتی ضد ماهواره‌ای انجام داد که طی آن به صورت عمدی یکی از ماهواره‌های خود به نام “Cosmos 1408” را که سال‌ها غیرقابل استفاده بود با موشک هدف قرار داد. این ماهواره‌ها به هزاران قطعه تبدیل شدند که همچنان در مدار زمین می‌چرخند و خطر رسیدن به سایر ماهواره‌ها یا وسایل نقلیه سرنشیندار را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام



منبع

در حالی که اجرای این معاهده است، اما اگر کشوری، فرد یا شرکتی این دستورالعمل‌ها را شکست دهد، برای مثال با پرتاب یک سلاح هسته‌ای در فضای نصب پرچم روی یک سیارک و اعلام مالکیت بر آن، سایر فضایی می‌توانند کشور خاطی را داشته باشند. تحریم کننده.

علاوه بر این بر این عهدنامه، ملت‌ها را از ادعای مالکیت بر فضای ماورای جو و اجرام آسمانی منع می‌کند و به همین دلیل است که کنگره آمریکا در ماه نوامبر سال ۱۹۶۹ قانونی را تصویب کرد که در آن زمان می‌شد که پرچم را بر روی ماه طی ماموریت نصب کرد. آپولو ۱۱، “یک ژست نمادین از غرور ملی در کسب این موضوع” بوده و به معنای ادعایی از ایالات متحده آمریکا بر آن نیست.

ایستگاه فضایی بین‌المللی پیمان نامه بین‌دولتی خود را دارد که شریک در پروژه این ایستگاه فضایی آن را در سال ۱۹۹۸ امضا کرد. این توافقنامه بیان می‌کند که هر کشوری که در ایستگاه فضای بین‌المللی بین‌المللی مشارکت دارد، بر کار خود در فضای صلاحیت کیفری دارد. اگر تا زمانی که فرد قربانی متعلق به سایرین حاضر در ایستگاه فضایی نباشد.

قانون: قانون قانون مالیاتی ایالات متحده آمریکا

قانون: معاهده فضای ماورای جو در سال ۱۹۶۷، بیان می‌کند که طرفین باید تمام فعالیت‌های خود را در فضای ماورای جو را با نظر گرفتن مصالح سایر طرف‌های فضایی به انجام برسانند.