تصاویری از دهانه‌های ماه با جزئیات بی‌نظیر

در تصاویر خیره‌کننده‌ای که توسط مدارگرد ماه کره‌جنوبی ثبت شده است، ماه با جزئیات خارق‌العاده قابل رویت است.

تصاویری که در ماه آوریل منتشر شد، شامل نمایش از دهانه‌ی تسیولکوفسکی(Tsiolkovskiy) در نیمه پنهان ماه است که به افتخار دانشمند کنستانتین تسیولکوفسکی (Konstantin Tsiolkovsky) است که معادله‌ای موشک را فرموله کرده است، نامگذاری شده است. این تصویر بر روی قله‌ی مرکزی برجسته و مرتفع دهانه ۰۰ است که بیش از ۱۰۵ فوت (۳۲۰۰ متر) از کف دهانه به سمت بالا آمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دوربین مدارگرد کره جنوبی، جزئیات قله‌ها، دره‌ها و دیگر مشخص‌های سطح ماه را نشان می‌دهد.

تصاویری از دهانه‌های ماه با جزئیات بی‌نظیر

اولین مدارگرد ماه این کشور بی سر و صدا در حال ثبت تصاویر خارق‌العاده از همسایه‌ای آسمانی ما است.

تصاویری از دهانه‌های ماه با جزئیات بی‌نظیر

تصویر چشم نواز دیگری جزئیات دره‌ی والیس شرودینگر(Vallis Schrödinger) را نشان می‌دهد، دره‌ای که سطح ماه را پوشانده است.

ماموریت اولیه دانوری یک ساله است که در طی آن تصاویر و اندازه گیری های زیادی از سطح ماه انجام خواهد داد. به گفته‌ی ناسا، این داده‌ها می‌توانند به مأموریت‌های فرود ماه‌نوردهای رباتیک آینده روی قمر زمین کمک کند.

مدارگرد رهیاب قمری کره(KPLO) که با نام «دانوری» نیز می‌شود، در اواسط ماه دسامبر در مدار پایین ماه قرار گرفت و پیش از این نیز مجموعه‌ای از تصاویر چشمگیر منتشر کرده بود.

ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی در حال تقویت روابط خود در حوزه فضایی هستند. یون سوک یول(Yoon Suk Yeol) رئیس جمهوری کره و معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بازدید از مرکز پرواز فضای گادرد ناسا در ماه مه، قول همکاری بیشتر در فضا از جمله جستجو برای نظارت بر تغییرات آب و هوا با استفاده از ماهواره ها را داد.

بخوان  سری ۱۴ آیفون با قیمتی بالغ بر هزار دلار رونمایی می‌شود

موسسه تحقیقات هوافضای کره (KARI) از آن زمان به‌روزرسانی‌هایی از این مأموریت در صفحات خود ارائه کرده است که حاوی عکس‌هایی از ویژگی‌های زمین‌شناسی چشمگیر ماه بوده است.

تصویر دیگری از دهانه ویشمن(Wichmann) را نشان می دهد که به افتخار موریتز لودویگ جورج ویشمن(Moritz Ludwig George Wichmann)، ستاره‌شناس آلمانی قرن نوزدهم نامگذاری شده است.

تصاویری از دهانه‌های ماه با جزئیات بی‌نظیر

انتهای پیام



منبع این تصاویر توسط تصویربردار زمین ماه دانوری(LUTI) که یکی از چندین محموله مدارگرد است، ثبت شده است. این مدارگرد دوربینوکم(ShadowCam) ناسا را ​​نیز می‌کند که به گونه‌ای بهینه‌سازی می‌شود که به نور منعکس‌شده می‌شود تا به دهانه‌های درون سایه نگاه کند.