اینترنت یک شبکه جهانی است 1 بیتی

او ارائه خود را “اینترنت چیزها” نامید تا مفهوم جدید و جذاب سال 1999 یعنی اینترنت را ثبت کند. این مفهوم به خانه هوشمندی اشاره می کند که از اینترنت اشیا بهره می برد. اما نکته ای که باید در استفاده از خانه هوشمند به آن دقت کنید تکنولوژی ارتباطی مورد استفاده و توان تشعشعی تجهیزات است. نویسندگان دو مزیت کلیدی فوتونیک مجتمع را نسبت به همتایان الکترونیکی آن مورد بررسی قرار دادند که آنها عبارتند از: (۱) انتقال انبوه داده موازی از طریق مالتی پلکسی تقسیم طول موج در ترکیب با شانههای فرکانسی، و (۲) سرعت تلفیق بسیار بالای دادهها. یکی از جنبه های فناوری که تأثیر زیادی در جامعه داشته است، تأثیر آن بر یادگیری است. شرکت هایی که از این نوع تکنولوژی استفاده میکنند، عبارتند از:شرکت VEERUM که در زمینه تحویل پروژه ها فعال است. قابلیت های ماشین مدرن که به طور کلی به عنوان AI طبقه بندی می شوند شامل درک موفقیت آمیز گفتار انسان، رقابت در بالاترین سطح در سیستم بازی های استراتژیک مانند شطرنج و گو، اتومبیل های خودران، مسیریابی هوشمند و در شبکه های تحویل محتوا و شبیه سازی های نظامی است. همچنین داده های تولیدی ماشین که ساختار درست و منظمی ندارند را قادر می سازد.

4. همانطور که همه ما میدانیم که انسانها از اشتباهات گذشته درس میگیرند که این تجربیات، اساس ایدهها و نگرشهای هوشمندانه هوش انسان است. IHS Markit معتقد است که تعداد دستگاه های متصل به اینترنت اشیا (IoT) سالانه ۱۲٪ افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۲۵ میلیارد دستگاه برسد. در این تجزیهوتحلیل 9 ساله، Pew متوجه شد که نوجوانان اشتیاق بیشتری نسبت به پلتفرمهای دیگر نشان میدهند، حتی اگر به اندازه فیسبوک از آنها استفاده نمیکنند. M2M به اتصال دستگاه به ابر، مدیریت آن و جمع آوری داده ها نسبت داده می شود. SCADA دسته ای از برنامه های کاربردی نرم افزار برای کنترل فرآیند، جمع آوری داده ها به صورت بلادرنگ از مکان های از راه دور برای کنترل تجهیزات و شرایط است. از منوی سمت چپ به دسته «سیستم» بروید و سپس روی «عیبیابی» ضربه بزنید. اهمیت صرفه جویی در زمان و انرژی ما را به سمت پیدا کردن راهکارهای جدید سوق می دهد.

هوش مصنوعی در ساخت رباتهای هوشمند بسیار موفق عمل کرده است. کاربرد هوش مصنوعی : در ادامه مطلب به بررسی یک نمونه ساده از چگونگی روال یادگیری یک ماشین می­پردازیم که به ماشین توانایی هوشمندی را می­دهد. همین فناوری بهظاهر ساده میتواند با توصیههایش کسانی را که بهصورت اتفاقی وارد سایتتان شدهاند در سایت نگه دارد. برنامه های اینترنت اشیاء کاربردی بسیاری در جهان واقعی وجود دارد. خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا یکی از راهکارهای نوین است که در این حوزه پا به عرصه وجود گذاشته است. در ادامه ی تاریخچه اینترنت اشیا داریم که اینترنت اشیاء از تکنولوژِی های بی سیم، سیستم های ریز الکترومکانیکی (MEMSes) ، خدمات خرد و اینترنت شکل گرفته است. این همگرایی به از بین رفتن شکاف بین فناوری عملیاتی (OT) و فناوری اطلاعات (IT) کمک کرده است. اینترنت اشیا از همگرایی چه علم ها و تکنولوژی هایی بدست امد؟ به صورت روزافزونی سازمان ها در صنایع مختلف در حال استفاده و رو اوردن به iot یا همان اینترنت اشیا میباشند. از این رو استفاده از این تجهیزات احتمال خطر را برای مصرف کنندگان افزایش نمی دهد.

این نمودارها بهطورکلی حاکی از آن است که هر روزه گزینههای فناوری هوش مصنوعی بیشتر شده و به سمت کاربردیتر شدن پیش میروند. سیر تکاملی SCADA به گونه ای است که نسل آخر سیستم های SCADA به سیستم های اینترنت اشیاء نسل اول تبدیل شده اند. پروتکل کاربرد محدود (CoAP) پروتکلی است که توسط IETF طراحی شده است که مشخص می کند که دستگاههای کم مصرف و محدود چگونه میتوانند در اینترنت اشیا کار کنند. IoT شرکت ها را تشویق می کند تا راه هایی را که به کسب و کار، صنایع و بازارشان می آیند بازنگری کنند و به آنها ابزارهایی برای بهبود استراتژی های کسب و کار خود بدهند. واضح است که این اطلاعات برای هکرها بسیار ارزشمند خواهد بود. همچنین تاثیرپذیری از نویز در مکان هایی مانند موتورخانه که نویز زیادی دارند چالش دیگر سیستم های بی سیم است. اگرچه اشتون جزء اولین افرادی بود که به اینترنت درباره اشیاء اشاره کرد. اگرچه ارتباط بی سیم در کنار مزایا ، معایبی نیز دارد که در ادامه به اختصار بیان خواهم کرد. صرف نظر از دعوای قانونی با Apple، این شرکت در حال حاضر سهم ۶/۳۲ درصدی از بازار کشور کره را در اختیار دارد. بهعنوان یک کاربر حاضر هستم قیمت بالا پرداخت کنم؛ اما به کیفیت بالا دسترسی داشته باشم.

بخوان  تفاوت اینترنت و اینترانت 1 بیتی

به عنوان مثال، شرکت هایی که دستگاه های IoT یا اینترنت اشیا مصرف کننده را تولید و توزیع می کنند می توانند از این دستگاه ها برای دستیابی و فروش اطلاعات شخصی کاربران استفاده کنند. به جای نوشتن هر خط کد، برنامه نویسان می توانند پایگاه های داده ای را که دارای کدهای مورد نیاز هستند، فراخوانی کنند. دستگاه های پوشیدنی با حسگرها و نرم افزار می توانند با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کاربر، پیام هایی را با هدف سهولت و راحتی در زندگی کاربران به سایر فناوری ها در مورد کاربران ارسال کنند. حریم خصوصی یکی دیگر از نگرانی های مهم کاربران اینترنت اشیاء است. اصلی ترین ویژگی این سیستم، ارتباط بی سیم تجهیزات مختلف شبکه است. به عنوان یکی از معایب ارتباط بی سیم خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، می توان به محدودیت فاصله نودها اشاره کرد.

به عنوان مثال تعاملات شما با الکسا، جستجوی Google و Google Photos همه براساس یادگیری عمیق (deep learning) است و هرچه بیشتر از آنها استفاده کنیم دقیقتر میشوند. در دنیای امروز هر فردی احتمالا در طی روز بارها از ابزار جستجوی گوگل و یا دستیاران شخصی تلفن های هوشمند خود استفاده میکند. روزنامه شرق نیز در گزارشی نوشت که کاربران اینترنت موبایل همراه اول در تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد حتی برای دسترسی به گوگل هم با مشکلات جدی مواجه شدهاند. اما آیا این چالش برای خانه هوشمند جدی است؟ این وبسایت که در واقع بزرگترین تجارت الکترونیک در منطقه آمریکای شمالی را در اختیار دارد، دارای 2/90 میلیون کاربر فعال و ثبت شده است و در 13 کشور این منطقه فعالیت میکند.

هرچند تا به امروز ما چیزهای زیادی در مورد مغز انسان آموخته ایم، اما هنوز چیزهای ناشناخته زیادی وجود دارد که نتوانستهایم به آنها پی ببریم. اما انرژی مورد نیاز برای تولید آن در مقایسه با اثرات مضر مد واقعی برای محیط زیست، ردپای زیست محیطی نسبتا کمی دارد. اشتون می خواست شناسه فرکانس رادیویی (RFID) را مورد توجه مدیریت ارشد P&G قرار دهد. همانطور که گفتیم، تلفنهای همراه، لپتاپها و روتر وای فای محبوب خانه، همگی در دستهی زیرساختهای سختافزاری حلقهی آخر قرار میگیرند و بروز کندی و خطا در هر یک از آنها علت کندی اینترنت شما خواهد بود. از آنجایی که به راهکارهای ارائه شده بر این دوره اطمینان داریم (و شخصاً آن را تجربه کرده ایم) به کاربردی بودن این دوره و نتایج آن بدون هیچ تردیدی ایمان داریم از همین رو با خیال آسوده این دوره را به صورت صد در صد گارانتی می نماییم. ممکن است روی دستگاههای مختلف نتایج بسیار متفاوتی دریافت کنید، هر چند همه آنها از اتصال واحدی استفاده کنند. Calvin شامل یک فریمورک توسعه یافته برای توسعه دهندگان برنامه است. اینترنت اشیا از ارتباط ماشین با ماشین (M2M) یعنی ماشین های متصل شده به هم از طریق اینرنت بدون تعامل انسان تکامل یافته است.

تولید کنندگان خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، نام های متفاوتی برای دستگاه واسط می گذارند. علاوه بر این، دستگاه های متصل در اینترنت اشیا اغلب از کاربران می خواهد اطلاعات شخصی خود، از جمله نام ها، سنین، آدرس ها، شماره تلفن ها و حتی حساب های رسانه های اجتماعی خود را وارد کنند و این اطلاعاتی است که برای هکرها بسیار حایز اهمیت میباشد. چیزها در اینترنت چیزها میتواند یک سنسور باشد در اتومبیل شما که وقتی باد تایر کم شد به راننده اخطار دهد و یا میتواند یک زیست تراشه یا (biochip) باشد که در بدن حیوانات و در اینده ای نزدیک در بدن انسان ها قرار داده میشود و یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید که قابلیت گرفتن ادرس IP و انتقال داده ها در بستر شبکه را دارا باشد. در بخش قبل درباره تکنولوژی های مفید برای محیط زیست در حوزه انرژی خورشیدی صحبت کردیم. دستگاه های پوشیدنی با سنسور و نرم افزار خاصشان میتوانند در صورت لزوم و در مواقع حساس به دیگران اطلاع بدهند. دستگاه های IoT داده های سنسور را جمع آوری می کنند با اتصال به دروازه یا Gateway که داده ها به ابر منتقل می شود تا تجزیه و تحلیل شده در محلی انجام شود.

بخوان  آموزش اینترنت از صفر تا صد با 10 درس رایگان+ جزوه PDF 1 بیتی

از اینترنت اشیاء مصرف کننده و تجاری گرفته تا تولید و IOT صنعتی .(IIoT) برنامه های اینترنت اشیاء گستردگی بسیاری سایت 1biti دارند. از دستگاه های پوشیدنی نیز برای امنیت عمومی استفاده می شود. AGI بیانگر توانایی های شناختی عمومی انسان در نرم افزار است به گونه ای که سیستم هوش مصنوعی می تواند در صورت مواجهه با یک کار نا آشنا ، راه حلی پیدا کند. سرانجام، برخی از رویکردهای ناپایدار، بهدنبال شبیهسازی هوش انسانی هستند و باور دارند که ویژگیهای انسانانگاری مانند مغز مصنوعی یا پرورش کودک شبیهسازی شده ممکن است روزی به نقطه بحرانی برسند که هوش عمومی در آن ظهور میکند. به عنوان مثال زمانی که در حال دانلود یک فیلم هستید، امواج وای فای برای شما مضر خواهند بود. در زمانی که افراد در اتاق هستند سیستم تهویه به کار می افتد و دمای محیط را به حالت نرمال میبرد و در صورتی که کسی در اتاق یا ساختمان نباشد توسط حسگر ها شناسایی شده و بعد سیستم و کولر یا بخاری از کار می افتد تا در انرژی صرفه جویی شود. در ادامه بهتر است بدانید زمانی که اطلاعات توسط سنسورها دریافت میشود این اطلاعات برای ذخیره شدن، دستهبندی و آنالیز به سرورهای اینترنت اشیا منتقل میگردد.

حیات زمین با بارش باران آغاز میشود و در ادامه گیاهان زیبا از آن میروید. پایهی شکلگیری هوش مصنوعی بر این اساس است که دانشمندان در نظر گرفتهاند میتوان هوش انسانی را به روشی تعریف کرد که ماشین بتواند آن را تقلید کند و وظایفش را از سادهترین تا پیچیدهترینها انجام دهد. اینترنت اشیاء میلیاردها دستگاه را به اینترنت متصل می کند. به عنوان مثال، شرکت هایی که دستگاه های اینترنت اشیاء مصرف کننده را تولید و توزیع می کنند؛ می توانند از این دستگاه ها برای بدست آوردن و فروش اطلاعات شخصی کاربران استفاده کنند. ساختمان های هوشمند می توانند با استفاده از سنسورهایی که تعداد ساکنین اتاق را تشخیص می دهند، هزینه های انرژی را کاهش دهند. تعداد افرادی که در اتاق هستند از یک حدی بالاتر رفته باشد، به طور خودکار دستگاهای خنک کننده روشن می شوند. به عنوان مثال، اگر سنسورهایی که در یک اتاق کنفرانس قرار دارند تشخیص دهند. نکته جالب اما این است که یک چهارم این تعداد از برندهای برتر، در اختیار بزرگترین شرکتهای تکنولوژی جهان است که بیشترین تاثیر را در زندگی افراد مختلف جهان داشتهاند. اما تکنولوژی چیزی بیش از گجتها و گیمها است.

فورت وورث یکی از شهرهای ایالت تگزاس است که در رده سیزدهم پیشرفتهترین شهرهای جهان قرار دارد. هوش مصنوعی سه هدف مهم و اصلی زیر را دارد. برای طراحی پروژههای تشخیص چهره، نیاز است که توسعه دهندگان آن به صورت پیشرفته و سطح بالا با الگوریتمهای یادگیری ماشین، توابع ریاضی و روشهای پردازش و تشخیص تصویرهای سه بعدی آشنا باشند. وی ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کمک به سرمایهگذاری و تقویت حوزه کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی و فعالیت تعاونیها در این حوزه، مشوقهایی تصویب شد که در قالب یارانه و سود و کارمزد تسهیلات بانکی به این حوزهها تخصیص مییابد. به عنوان مثال می توان از تکرار کننده یا نقطه دسترسی (Access point) برای تقویت امواج بی سیم استفاده کرد. اینترنت اشیا از همگرایی تکنولوژی وایرلس یا بی سیم و سیستم های میکروالکترومکانیکی (MEMS) و میکروسرویس ها و همچین خود اینترنت به وجود امده است. اما اینکه قرار است چین چه خدماتی در حوزه اینترنت به ایران بدهد، مشخص نیست. برای کالبدشکافی واژه به واژه این اصطلاح، لازم است مفهوم خانه هوشمند و اینترنت اشیا را به صورت مستقل مورد بررسی قرار دهیم.

بخوان  بزرگترین شرکتهای تکنولوژی جهان 1 بیتی

عاملی که سبب خطرناک شدن این امواج می شود، انتقال داده توسط آن ها است. یکی دیگر از زبانهایی که برای برنامه نویسی هوش مصنوعی استفاده میشود Lisp است. نمونه های اضافی از سنجش و بیماری در برنامه هایی که با مدیریت گرما و آب و الکتریسیته و انرژی سر و کار دارند از جمله حالت کروز در سامانه ترابری هوشمند منعکس می شوند. هربرت سیمون: به یک برنامه کامیسیون هوشمند گوییم، هر گاه رفتار های آن، اگر از یک موجود (انسان) سر می زد، به نظر هوشمندانه می رسید. تولید کنندگانی که به طور مداوم و یا اصلاً دستگاه های خود را به روز نمی کنند، باعث می شوند که داده های آن ها در معرض مجرمان سایبری قرار گیرند. هر نرمافزاری که ساخته میشود و اگر از یک ساختاری مثل سیمکشی زیر زمین میشود و نرمافزار یا آن ساختارها تحت مالکیت آمریکا باشد یا به هر شکلی به آمریکا مربوط باشد با موضوع تحریم پیوند میخورد.

نقطه ضعف اساسی این روش در شرایط رو به تحول و پیچیده دنیای فعلی که شرایط آینده آن از روند گذشته تبعیت نمیکند به وضوح مشخص میشود. کرزول (Kurzweil) پیشبینی کرده که هوش مصنوعی تا سال 2049 از انسان هوشمندتر خواهد شد و این پدیده رو تکینگی (singularity) نامگذاری کرده. اعتبارات مورد نیاز برای پیادهسازی شبکهٔ اینترنت ملی حدود یک میلیارد دلار معادل حدود ۹۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۳۸۴ پیشبینی شده بود، که با توجه به فراهم بودن زیرساخت فیبر نوری، عمده این هزینه به طراحی شبکه، تأمین تجهیزات و طراحی نرمافزاری مربوط میشد. انگیزه نخستین در بهوجود آمدن این ساختار یادگیری از راه بررسی ساختار عصبی در مغز انسان الهام گرفته شدهاست که در آن یاختههای عصبی با فرستادن پیام به یکدیگر درک را امکانپذیر میکنند. این پژوهش نخستین گام را در این زمینه برداشته است. اگر چه اشتون اولین بار اینترنت اشیا را وارد دنیای ما کرد اما قبل از او در سال ۱۹۷۰ دستگاه متصل به اینترنت و محاسبات فراگیر تعبیه شده بوده است. به غیر از از دست رفتن و لو رفتن داده های شخصی، اینترنت اشیا ممکن است به زیرساخت های حیاتی، از جمله برق، حمل و نقل و خدمات مالی آسیب برساند.

یک مثال دیگر نیز مانند ردیابی علائم حیاتی کارگران ساختمانی یا آتش نشانان در مکان های خطرناک و مواقعی که زندگی آن ها به خطر می افتد و گیر کرده اند. این مسائل در جهانی به وجود میآیند که سایر عاملها بر علیه عامل هدف برنامهریزی میکنند. در نتیجه شربت ذرت با فروکتوز بالا به وجود آمد و ۱۳ سال بعد به علت گران شدن قند، راه خود را به مواد غذایی در ایالات متحده باز کرد. عدم نیاز به سیم کشی هزینه اولیه راه اندازی خانه هوشمند را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. به گفته جهانگرد، از شهریور ۱۳۹۵ سامانه تفکیک ترافیک ارتباطی اینترنت و شبکهٔ ملی اطلاعات توسط اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت راه اندازی میشود. Mirai یک بات نت است که در نام دامنه ارائه دهنده سرور Dyn نفوذ کرد.

او که از بهترین دوستان استیو جابز بنیان گذار و رهبر افسانه ای اپل بوده، معتقد است بهترین دوران اپل متعلق به گذشته و در دوران حضور جابز بوده است. ذکر این نکته ضروری است که با توجه به نوع بستر ارتباطی مورد استفاده در خانه هوشمند، تعیین کننده روش تقویت امواج است. دستگاههای میکرونیدل میتوانند آزمایشها و معالجات را در مناطقی که بهطور نامناسب خدمات یا تسهیلات ارائه میدهند، کاهش دهند؛ زیرا برای ادارهی آنها به تجهیزات پرهزینه یا آموزش زیادی احتیاج نیست. به طورکلی رابط کاربری غیر قابل فهمی ندارد و دقیقا به سراغ سرعت دانلود و آپلود می باشد؛ دقیقا همان مواردی که کاربران احتیاج دارند. هداف هوش مصنوعی توزیع شده ، حل مشکلات استدلال ، برنامه ریزی ، یادگیری و درک در هوش مصنوعی است، به ویژه اگر به داده های زیادی احتیاج داشته باشند ، با توزیع مسئله در گره های پردازشی مستقل (عوامل). هوش مصنوعی تجربه سفر کردن و پیدا کردن آدرس را به شدت بهبود بخشیده است.