کتاب فلسفه تکنولوژی چیست ~کارل میچم، مصطفی تقوی مترجم نشر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سروش آدینه بوک | 1biti

در پزشکی، این عصر نوآوری هایی مانند جراحی قلب باز و در ادامه، درمان با استفاده از سلول های بنیادی، داروها و درمان های جدید را در پی داشت. دیگر پیشرفت های تکنولوژیکی مجله خبری 1 بیتی که در عصر پارینه سنگی اتفاق افتاد پوشاک و سرپناه بود. نمی توان تاریخ مشخصی را به استفاده از این دو تکنولوژی اختصاص داد اما آن ها نقش کلیدی در پیشرفت بشر داشتند.

  • علاوه بر انبوهی از اطلاعات، آن‌ها به ابعاد داده‌ها dimensions of data نیز می‌توانند دسترسی داشته باشند.
  • «تکنولوژی» به‌طور شگفت‌انگیزی متعلق به دوره‌های قدیمی است، اگرچه اصطلاحات هم خانواده – فن، هنر و غیره – تاریخچه طولانی‌تری دارند.
  • همچنین در صنعت هم برخی کارها را روبات‌ها انجام می‌دهند، هر چند نه آن قدر هوشمند و فقط در حد انجامِ یکسری کارهای از پیش تعیین شده؛ ولی به طور قطع در آینده این روبات‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
  • که هم اکنون در سیستم‌های کامپیوتری می‌بینیم و بر پایه تصویر است.
  • حدودا ۵۰ هزار سال پیش، استفاده از ابزار و مجموعه رفتار های پیچیده( مدرنیته رفتاری) ظاهر شدند که به عقیده بسیاری از باستان شناسان به ظهور یک زبان کاملا مدرن نیز مرتبط است.

پیشرفت تکنولوژی به دست انسان از مدت‌ها پیش مدام در حال توسعه بوده است. در این متن قصد داریم برخی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای شما معرفی کنیم. آشنایی با تکنولوژی‌های امروزی نه تنها می‌تواند ما را با اتفاقاتِ روز همگام کند، بلکه ممکن است تصمیم بگیریم که کسب و کار خود یا سبک زندگی خود را نیز دچار تحول کنیم. فرضیات خوشبینانه توسط طرفداران ایدئولوژی هایی مانند ترابشریت یا تکینگی تکنولوژی مطرح می شود که توسعه تکنولوژیکی را برای جامعه و شرایط انسانی، عموما مفید محسوب می کنند. همچنین او در صفحه 6 کتاب خود اشاره می‌کند که فناوری تلاش برای سازمان‌دهی جهان برای حل مشکلات است.

بخوان  هوش مصنوعی با تکنولوژی پزشکی هسته‌ای، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد هوشیو | 1biti

مشاوره و آموزش پایان نامه کارشناسی ارشد

AgriTech استفاده از فناوری در کشاورزی، باغبانی و آبزی پروری با هدف بهبود عملکرد، کارایی و سودآوری با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، کشاورزی هوشمند اینترنت اشیا (حسگرهایی برای کنترل نور، گرما و آبیاری)، روباتیک و اتوماسیون، هیدروپونیک و غیره است. نیاز به حل چالش های کشاورزی برای تغذیه جمعیت روزافزون جهان است. امروزه روبات‌هایی مثل روبات جاروبرقی را داریم که به کمک انسان می‌آید تا در زمان صرفه‌جویی کند و آسایشِ بیش‌تر را برای او فراهم کند. همچنین در صنعت هم برخی کارها را روبات‌ها انجام می‌دهند، هر چند نه آن قدر هوشمند و فقط در حد انجامِ یکسری کارهای از پیش تعیین شده؛ ولی به طور قطع در آینده این روبات‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید منتظر باشیم و ببینیم دنیای فناوری چه تازه‌های برای ما در این حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد.

ابعاد مدیریت تکنولوژی:

حدود ۲ هزار سال قبل از میلاد،‌ تمدن مینوسی ها در جزیره کرت یونان، جاده ای ۵۰ کیلومتری ساختند که کاخ Gortyn در بخش جنوبی جزیره را با گذر از کوه ها به کاخ Knossos در شمال جزیره مرتبط می کرد. فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار. همه ی افراد جامعه در هر قشری، باید از تکنولوژی در زمینه ی کاری خود استفاده کنند.

اطلاعات شامل هر داده‌ای می‌شود که کاربر ارسال یا دریافت می‌کند. این حجم عظیم داده Big Data حاوی نکاتی است که فقط از طریق تجزیه و تحلیل قابلِ درک است و در غیر این صورت صرفاً یک سری داده خام به شمار می‌آیند. برای فهمِ تکنولوژی ai بهتر است نگاهی به عملکردِ کامپیوتر داشته باشیم و از طرفی آن را با عملکردِ یک انسان قیاس کنیم. خب همانطور که به لغتِ تکنولوژی نگاهی انداختیم، باید با سیستم‌ها سر و کار داشته باشیم. حالا با در نظر گرفتن این تعریف، هدفِ فناوریِ هوش مصنوعی، خلقِ سیستم‌های هوشمند و مستقل است. با تفکر در باب تکنولوژی، وصفی بر ما آشکار می‌شود که با اندیشیدن بر هر «پدیدار» دیگری هویدا می‌شود و آن تعریف‌ناپذیری، سیطره‌ناپذیری و غنای سرشار و خوف‌برانگیزی است که همۀ پدیدارها، از جمله «پدیدار تکنولوژی» از آن برخوردار اند.

بخوان  هوش مصنوعی نکته: ثابت باشید

http://118amoozesh.ir