مفهوم تکنولوژی چیست :: علم و تکنولوژی | 1biti

تا اواخر دهه ۳۰ میلادی، واژه تکنولوژی نه تنها به مطالعه و فراگیری علوم صنعتی، بلکه به خود علوم صنعتی نیز اشاره می کرد. تا آنجا که به فناوری مربوط می شود، به ابزارها و خدماتی فکر کنید که در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنید. درک این موضوع باید آسان‌تر باشد، زیرا گوشی‌های هوشمند ما عملاً به توسعه‌ای از خودمان تبدیل شده‌اند، و با توجه به اینکه ما دائماً فیدهای خود را بررسی می‌کنیم و از سرویس‌های ابری برای ذخیره داده‌های خود و غیره استفاده می‌کنیم. واژه «تکنولوژی»، اگرچه به گفته برخی منابع، اصطلاح بهتری برای «فناوری کاربردی» است، زیرا معلوم می‌شود که فناوری واقعی دانش عملی و مهارت‌های حل مسئله است که به ایجاد آنها کمک می‌کند.

  • اولین موارد استفاده از آلیاژ های آهن، مثل فولاد، به ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد.
  • فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم آورد.
  • این کسب‌وکارها بر «توسعه و تولید محصولات فناوری، یا ارائه فناوری به‌عنوان خدمات» تمرکز دارند.فناوری در سال‌های اخیر به طور تصاعدی در حال رشد بوده است و قرار است در سال 2020 به 5.2 تریلیون دلار با نرخ رشد 3.7% برسد.
  • ابزار های سنگی اولیه تنها کمی بیشتر از یک تکه سنگ خرد شده بودند اما حدودا ۷۵ هزار سال قبل، صاف کردن قسمت های تیز سنگ از طریق فشار اعمالی توسط سنگی دیگر موجب شد تا ابزار های ظریف تری ساخته شوند.
بخوان  راک استار بودن در صنعت شما یک موضوع اینترنت است

مس نیتیو معمولا در طبیعت به مقادیر زیاد یافت نمی شود اما کانسار های مس بسیار متداول هستند و برخی از آن ها در صورتی که در آتش ناشی از چوب یا زغال بسوزند، به راحتی فلز مورد نظر را آزاد می کنند. در نهایت، استفاده از فلزات منجر به کشف آلیاژ هایی مانند برنز و برنج شد( حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد). اولین موارد استفاده از آلیاژ های آهن، مثل فولاد، به ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. صعود تکنولوژیکی انسان در زودترین حالت از دورانی که با نام نوسنگی می شناسیم شروع شد.

سواد فناوری چیست؟

از دانش‌های خاصی است که شاید هر فرد مبتدی نتواند آن را بیاموزد زیرا این رشته نیاز به وقت و زمان طولانی مدت و زیادی برای آموزش دارد و تنها با صرف زمان کوتاه قادر نخواهید بود آن را از بر شوید. به این ترتیب استفاده از آنبه افراد پیشنهاد می‌شود و افراد را در سازمان‌ها به این کار تشویق می‌کند. انواع رباتِ حسگرهایی که با استفاده از این تکنولوژی تولید شده‌اند که قادر به تشخیص حمله‌ی قلبی پیش از بروز می‌باشند. انواع عایق‌های ضد آب که در موقعیت‌های مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لباس‌ ۸۴ به‌ تن‌ ICT ایرانی‌ نمی‌رود

در آن زمان آسیب وارد شد، و سردرگمی مفهومی به این معنی بود که این اصطلاح می‌تواند در معنای وسیع یا محدود به کار رود، گاهی اوقات شامل اجزای فرهنگی یا اجتماعی می‌شود، گاهی اوقات به ابزار صرف یا عقلانیت ابزار به هدف تقلیل می‌یابد. جای تعجب نیست که وقتی مثلاً از «رابطه علم و فناوری» یا تغییرات تکنولوژیکی به عنوان محرک مجله خبری 1 بیتی تاریخ صحبت می‌کنیم، نتایج آنچنان اصلاح‌کننده و از نظر فکری ضعیف هستند. با این حال، حتی برای واژه انگلیسی اخیر «تکنولوژی» معانی اغلب متناقضی را در بر گرفته است. ابتدا، خلاصه‌ای از فناوری جدید مهم اریک شاتزبرگ را ارائه می‌دهم که تاریخچه «تکنولوژی» و همنوع‌های آن را به‌عنوان دسته‌بندی شرح داده و روشن می‌کند.

بخوان  تغییرات تکنولوژی نقش نوآوری و تکنولوژی در رشد کشورها تکنولوژی های جدید | 1biti

انقلاب صنعتی به جامعه پراکنده خانخانی و زمینداری خاتمه داد و جامعه صنعتی متمرکز امروزی را جانشین کرد. با طی مراحلی که یک فناوری وارداتی طی می کند(انتخاب، کسب، تولید محصول، انطباق با بازار داخلی، اعمال تغییرات جزئی و بهبود کاربری و سرانجام صدور به بازار کشورهای در حال توسعه) و میزان تسلط بر این فناوری، یک کشور می تواند ادعای بومی شدن آن فناوری را داشته باشد. شدت تلاشهای بومی و فرایند یادگیری تکنولوژیک در سرعت بخشیدن به روند تسلط و احاطه یافتن بر فناوری وارداتی و بومی نمودن آن نقش دارند. تجارب کشورهای در حال توسعه بیانگر آن است که یادگیری تکنولوژیک عموماً از تکنولوژی های بالغ و جا افتاده شروع می شود. مراحل تاریخی یادگیری تکنولوژیک در کشورهایی که با تأخیر صنعتی مواجه می شوند، از سه مرحله مهندسی، توسعه و تحقیق می گذرد.

http://118amoozesh.ir