نگاهی به مضرات تکنولوژی در زندگی 1 بیتی

تکنولوژی شیائومی میکس فولد 2 معرفی شد؛ باریکترین گوشی تاشو جهان گوشی تاشو جدید از مشخصاتی مانند چیپ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره میبرد و باریکترین و سبکترین گوشی تاشو جهان است. هدف رویکردهای قابلیت و توانایی معرفی «دانش» یک بنگاه به شکلی مجزا از توانایی خدمت دهی به مشتریان و عکس العمل در مقابل رقبا است. زیرا که هوش مصنوعی یکی از مهمترین فنآوریهای استفاده شده در موضوع رباتیک محسوب میشود و همین امر باعث شده است که امروزه شاهد وجود خودروهایی با قابلیت خودران و یا وجود رباتهایی با قابلیت تحویل کالا و سرویس دهی به مشتریان در رستورانها در دنیای پیرامون خود باشیم. عناصر چارچوب ارایه شده توسط آرتورسامئل برای مدل کردن یک مساله و حل آن: 1. مدل تصمیم گیری 2. معیار امتیاز دهی 3.رویهی خودکار برای محاسبهی معیار ارزیابی 4. رویهی خودکار برای بهبود مدل. ۲-انتخاب تکنولوژی: باید توسط سازمان حمایت شود.یک فرایند تصمیم گیری است که به ارزیابی اثربخش از ظرفیت ها نیاز دارد. الگوریتم ها و نرم افزارهای واقعیت مجازی بزرگتر و پیچیده تر از آنهایی هستند که در واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می گیرند.

در مقایسه با سایر تکنولوژیها مانند VR که احتیاج به استفاده از وسایلی رابط دارند، این تکنولوژی (AR) به دستگاه مخصوصی احتیاج ندارد و کافی است دستگاه دیجیتال شما (موبایل و تبلت) از این تکنولوژی پشتیبانی کند. نوع عینک مورد احتیاج برای دسترسی به اطلاعات ساختمان با عینک هوشمند مورد استفاده پزشکان در بیمارستان ها مختلف است. هم چنین استفاده از تجهیزات حرفه ای و کادر اجرایی مجرب از شاخص ترین الزامات این شرکت محسوب می شود. این دسته از سیستمها، زیر شاخهای از فناوری های هوش مصنوعی محسوب میشوند و در تلاقی حوزههای «رباتیک» (Robotics) و «سیستمهای هوشمند» (Intelligent Systems) قرار میگیرند. مانند هر موضوع دیگری، استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی برتری ها و نقص های خاص خود را دارد که در اختلاف واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR) بایستی مورد بررسی قرار داد. براین اساس، هفته گذشته پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نشست از سلسله نشستهای تخصصی فرهنگ و توسعه را با موضوع «تأثیر علوم و فناوریهای جدید بر فرهنگ» آغاز کرد. واقعیت مجازی می تواند یادگیری را با ارائه تجربیات فراموش نشدنی (مجازی) به دانش آموزان افزایش دهد زیرا با کمک این تکنولوژی می توان دانش آموز را به خارج از کلاس و هر مکانی منتقل کرد و افزون بر آن استعداد و تخیل دانش آموزان را نیز شکوفا کرد.

وسایلیی مانند رایانه یا تلفن هوشمند برای بهره مندی از این سایت 1biti تکنولوژی ضروری هستند. اندازه و تعداد مجموعه دادههای موجود به سرعت در حال جمعآوری است، زیرا دادهها توسط دستگاههایی مانند تلفنهای همراه، بیشمار دستگاه مجهز به اینترنت اشیاء، ماهوارههای ثبت عکسهای هوایی (سنجش از دور)، گزارشهای نرمافزاری، دوربینها، میکروفونها و فرکانسهای رادیویی جمعآوری میشوند. این دستگاه فقط با گوشی های سامسونگ گلکسی با اندروید 11 به بالا سازگار است. شرکت Hon Hai Precision با نام تجاری “Faxcon” یکی از بزرگترین شرکت های تولید قطعات الکترونیکی و کامپیوتری در جهان است که در سال 1974 توسط شخصی به نام تری گو در تایوان تاسیس شد. در حال حاضر شاهد آن هستیم که تلفن های هوشمند سال به سال قدرتمند تر می شوند و قیمت آنها نیز کاهش پیدا می کند. هوش مصنوعی قرار نیست جای ما را بگیرد و برای تقویت توانایی های ما توسعه یافته است. IOT ثابت کرده است که یکی از قوی ترین روندهای توسعه وب است ، زیرا انتقال دائمی داده ها را تقویت می کند. وزیر ارتباطات با بیان اینکه قرارداد خرید ماهواره خیام را به قرادادی برای انتقال تکنولوژی تبدیل کردیم گفت: با توافقات صورت گرفته، ما خیام های 2 و 3 و 4 را به صورت مشترک با روسیه خواهیم ساخت.

بنابراین، شکلگیری تکنولوژی از بستر ارزشهاست و به نوبه خود، این ابزارها، ارزشها و شکل رفتاری خاصی را انتقال میدهند. تکنولوژی AR برای جمع آوری داده ها از دنیای واقعی احتیاج به حسگر دارد اما در تکنولوژی واقعیت مجازی کاربر از دنیای واقعی جدا شده و احتیاجی به وسایل این چنینی ندارد. حتی تلفن های هوشمند نیز منابع لازم برای اجرای AR را دارند اما واقعیت مجازی به ابزار اختصاصی احتیاج دارد. بسیاری از شرکت های چند ملیتی مانند آمازون، متا (فیسبوک سابق) و google روی این تکنولوژی ها سرمایه گذاری کرده اند. زنجیره قالب (Blockchain) در واقع یک پایگاه داده غول پیکر است که به جای مستقر شدن در یک قدرت مرکزی، روی هزاران گره رایانه ای توزیع شده است؛ این تکنولوژی که از جمله مهم ترین فناوری های بشر ساخته در سال های بعد 2010 به شمار می رود، در ابتدا فقط برای تبادل ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین به وجود آمد ولی برخی امتیازات آن باعث شد Blockchain برای ارائه سرویس های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تنی تولید تختال در این شرکت، کمبود برق را یکی از مهم ترین چالش های صنعت فولاد کشور عنوان کرد.

بخوان  آشنایی با مفاهیم پیچیدگی های تکنولوژی، طبقه بندی و تاثیرات فرداد | 1biti

این تکنولوژی نه تنها دنیای مجازی را به عنوان دروازه اصلی ما به متاورس ها تحت تاثیر قرار می دهد بلکه جایگزین دنیای فعلی تلفن ها و رایانه های شخصی می شود. چند سال پیش، دیزنی از تکنولوژی AR استفاده کرد و این قابلیت را به کاربران خود داد تا شخصیت مورد علاقه خود را به صورت سه بعدی مشاهده کنند. دستکش های لمسی به شکل حسگرهایی هستند که دست را می پوشانند و یک تعامل فعال بین کاربر و محیط مجازی ایجاد می کنند تا کاربر بتواند اشیا و دما را حس کند. از دیگر مواردی که می توان در اختلاف واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR)، مورد بررسی قرار داد، کاربردهای تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که تنها به حوزه گیم و سرگرمی محدود نمی شود، بلکه کاربردهای مختلفی را در بسیاری از زمینه های صنعتی، تجاری و آموزشی ارائه می دهد. واقعیت افزوده را می توان در طیف گسترده ای از زمینه ها مانند آموزش، سرگرمی، تجارت و موارد دیگر، مورد استفاده قرار داد. این غول چینی در سال 1998 تاسیس شد.در خصوص محصولات این شرکت می توان به سیستم عامل های تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی، درگاه های اینترنتی، سیستم های پرداخت، خدمات اینترنتی، بازی های چندنفره موبایل و تلفن های هوشمند اشاره کرد که در زمینه خود موفق ترند.

3. اشکال دیگری که گاهی برای این تکنولوژی در نظر گرفته می شود این است که برای کار در آن، کاربر هیچ ارتباطی با دنیای واقعی ندارد و کاملا در فضای دیگری قرار می گیرد که به هر حال واقعی نیست. تصور کنید بتوانید وارد یک داستان نزدیک به واقعیت شوید، می توانید به اتفاقات آنجا متصل شوید و آنها را کاملا احساس کنید! امروزه در دنیا هوش مصنوعی کاربردهای متنوعی در زمینه هوشمند کردن فرایند ها دارد، به طور مثال موتور جستجوی گوگل از هوش مصنوعی برای پیدا کردن نتایج جستجوی کاربران بهره می برد، تا بتواند بهترین نتیجه ممکن را پیدا کند، این موضوع را هم باید در نظر گرفت که هوش مصنوعی و رباتیک دو علم کاملا مجزا از هم هستند و اصلا به یکدیگر شباهتی ندارند و تنها در برخی از بخشها به منظور هوشمند شدن ربات ها از هوش مصنوعی استفاده میشود. پیش از آنکه به موضوع اصلی سخنرانی که «تأثیر علوم و فناوریهای جدید بر فرهنگ» است بپردازم، لازم میبینم که نخست کلید واژههایی را که در این سخنرانی وجود دارد، توضیح بدهم. افزون بر مقیاس و برتری های واقعیت افزوده، که برخی معتقدند در آینده ای نسبتا نزدیک زمین را پوشش می دهد، باید توجه داشت که این تکنولوژی اعجاب انگیز نقاط کمبود خود را نیز دارد.

اتاق چینیاتاق چینی بحثی است که توسط جان سیرل در ۱۹۸۰ مطرح شد در این راستا که یک ماشین نماد گرا هرگز نمی تواند دارای ویژگی هایی مانند مغز یا فهمیدن باشد. مرور یافتههای علمی در سال ۲۰۱۶ نشان داد استفاده از شبکههای اجتماعی با ایجاد اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ارتباط دارد. این شرکت که ارائهدهنده محصولات تکنولوژی و خدمات مرتبط با اینترنت است در سال 1998 تاسیس شد. شرکت فاکسکان در تلاش است محصولات فناوری خود را با برند WinFast در کشورهای آسیایی و با نام فاکسکان در کشورهای غربی عرضه کند و به همین منظور کارخانه تولیدی خود را در شهر شنژن چین با 50000000 کارمند تاسیس کرده است. برای بررسی اختلاف واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR)، به تشریح واقعیت افزوده(AR) می پردازیم که ترکیبی از دنیای دیجیتال و دنیای واقعی برای ایجاد یک محیط مصنوعی است که هدف آن همانند سازی جهان واقعی در دنیای دیجیتال است. ما نیز از 150سال پیش با مظاهر علم و تکنولوژی مدرن آشنا شدهایم و بهواسطه آن، زندگی اجتماعی و فرهنگ ما دستخوش دگرگونیهایی شده است؛ به این معنا که علم و تکنولوژی جدید حاصل رویکرد و نگاهی به انسان و جهان است که با رویکرد فرهنگی (اسلامی- ایرانی) ما متفاوت بوده است و از این جهت تعارضها و ناهماهنگیهایی را در سطح رویین و زیرین فرهنگ خود مشاهده میکنیم.

برآوردها نشان میدهد در آمریکا حداقل درآمد متخصصان AI چهلونه هزار دلار است. شاید اگر هرکس دیگری به جز بیل گیتس۵ میلیارد دلار از ثروتش را در یک سال از دست میداد، الان یک ناکام و شکست خورده واقعی لقب میگرفت اما بیل گیتس آنقدر ثروت طی سالهای قبل اندوخته که چند میلیارد دلار نه تاثیری در ثروتش دارد و نه در رتبه اولش در لیست ۴۰۰ ثروتمند فوربس. 3. این تکنولوژی به کاربر کمک می کند دنیایی واقع گرایانه خلق کند و دنیا را تجربه کند و به انسان فرصتی برای تجربه هایی می دهد که شاید در دنیای واقعی چندان راحتی به نظر نرسند. زیرا انسان ذاتاً علاقه مند است که در محیطی طبیعی و واقعی قرار گیرد که شاید واقعیت مجازی به تنهایی نتواند تجربه ای واقعی برای انسان ایجاد کند و به دلیل کارکردی که دارد قادر به غلبه بر دنیای واقعی نباشد.

بخوان  ۱۰ تکنولوژی پزشکی که می توانند آینده بشر را متحول کنند! | 1biti

هدف اصلی ML این است که به کامپیوترها اجازه دهد بدون دخالت یا کمک انسان به طور مستقل یاد بگیرند و بر اساس آن اقدامات را تنظیم کنند. پایه تکنولوژی بر اصول متافیزیکی بنا شده است. جوشکاری در زیر آب که برای سلامتی انسان ها خطرناک است یا حتی اهداف جنگی مثل مین یابی که در قدیم جان بسیاری از سربازها را در میدان نبرد می گرفت، از جمله مثال هاییست که در مورد کاربرد ربات ها می توان زد. این تکنولوژی را می توان به عنوان کمک قابل توجهی به طیف وسیعی از زمینه ها مانند سرگرمی، نظامی، آموزش و پرورش و به عنوان مثال، واقعیت افزوده می تواند روند یادگیری کاربران را بهبود بخشد. شرکت هایی که از این نوع تکنولوژی استفاده میکنند، عبارتند از:شرکت VEERUM که در زمینه تحویل پروژه ها فعال است. در زمان استفاده از گوشی موبایل یا کامپیوتر خم کردن سر و گردن سبب آسیب رساندن به وضعیعت بدن می شود، این وضعیت سبب بروز ناراحتی هایی در ارتباط با سرو گردن و کمر می شود، علاوه بر این با مشکلات روحی از قبیل کاهش بهره وری، عزت نفس پایین و تمایل زیاد برای به خاطر آوردن چیزهای منفی همراه است. برای مثال، اگر گوشی هوشمند خود را در مقابل پلان ساختمان قرار دهید، این تکنولوژی می تواند به شما کمک کند تا پلان سه بعدی ساختمان را ببینید و ساختمان ساخته شده بر روی این پلان را درک کنید.

سامسونگ: این شرکت بزرگ کرهای که در فضای صنعت و تجارت بیشتر به عنوان یک تولید کننده بزرگ قطعات نیمه رسانا شناخته میشود با ارزش بازار ۹۶/۱۶۱ میلیارد دلار رتبه ۲۵ را از این نظر در اختیار دارد. کپجمینی (Capgemini) شرکت کپجمینی با ارزش تجاری 41.60 بیلیون دلار، در سالهای اخیر با رشد قابل توجهی توانسته رتبه ششم با ارزش ترین برند دنیا در سال 2021 را به دست آورد. این کمپانی رتبه دوم از نظر میزان درآمد در تولید نیمههادیها را دارد. همانطور که شرکت Telexistence مستقر در توکیو، به نقل از بلومبرگ در بیانیه خود توضیح میدهد، این رباتها برای دوباره پر کردن نوشیدنی یخچالها طراحی شدهاند و اکنون در حال تولید انبوه هستند. زمانی که در خصوص هوش مصنوعی صحبت میکنیم هنوز ترمیناتور یا ماشینهای متفاوت و این موضوع که روزی رباتها بتوانند جای انسانها را بگیرند، به یادمان میآورد. گاهی ممکن است تعداد دورهها بیشتر از تعداد مناسب برای پروژه تعریف شوند و این موضوع باعث «بیشبرازش» (Overfitting) مدل میشود. تعریف واقعیت افزوده(AR) ؟ 1.امر مهم ای که باید در بررسی اختلاف واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR)، به آن اشاره کرد این است که واقعیت مجازی ذاتاً دارای نقص است. حریم خصوصی یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین حقوق هر شخص به شمار میرود، احتمالا یکی از خطرات هوش مصنوعی در آینده از بین رفتن حریم خصوصی باشد، از آن جایی که همه دوربینهای امنیتی، مجهز به فن آوری هایی نظیر تشخیص چهره هستند، شما به راحتی در هر جمعیتی شناسایی میشوید همچنین توانایی جمع آوری داده ها توسط AI از دیگر خطرات آن است، با گرد آوری دادههای شما از شبکههای اجتماعی مختلف، میتواند به جدول زمانی از فعالیتهای روزانه شما دسترسی پیدا کند.

یکی از بهترین نمونه های واقعیت مجازی، سفر به قعر اقیانوس ها است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. ایدهٔ استفادهٔ توصیفی محاسبهٔ اولیه برای بیان خصوصیات حل مسئله یکی از محوریتهای پرولوگ است که برای علم کامپیوتر بهطور کلی و بطور جزئی برای زبان برنامه نویسی هوشمند مورد استفاده قرار میگیرند. برای نمونه شکل ابزاری این فردگرایی، آپارتمان است؛ به بیان دیگر، آپارتمان منتج از اصول زیرین پیشگفته است. اجازه دهید برای فهم بهتر سطح بالای عملکرد این نوع از هوش مصنوعی مثالی را بیان کنیم. امروزه تکنولوژی نقش بسیار مهمی در اتخاذ استراتژی رقابتی در سطح جهانی و موفقیت سازمانها ایفا میکند. دورههای آموزشی مختلفی در حوزه هوش مصنوعی از قبیل یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکههای عصبی، منطق فازی، پردازش تصویر، الگوریتمهای بهینهسازی هوشمند، داده کاوی و سایر موارد در سطح مقدماتی تا پیشرفته و در بسترها و فناوریهای مختلفی همچون پایتون، OpenCV، متلب، GAMS و دیگر موارد در این مجموعه موجود است. حال پس از بررسی انواع روشهای یادگیری ماشین، زمان انتخاب و ایجاد مدل هوش مصنوعی یا «شبکه عصبی مصنوعی» (Artificial Neural Network | ANN) است. از جمله شناخته شده ترین اپلیکیشن هایی است که در تکنولوژی واقعیت افزوده وجود دارد. سیستم هایی که مانند انسان فکر می کنند.

بخوان  تحقیق در باب ذات‌گرایی تکنولوژی پزشکی: دلایل و شواهد2 فلسفه پزشکی | 1biti

محققان دانشگاه واشینگتن آمریکا با استفاده از پرینتر های سه بعدی و با به کارگیری ماده ای هیبریدی که دقیقا همان ویژگی های یک استخوان طبیعی را دارد توانستند به مقابله با این مشکل بروند. استارتاپ هایی مانند Darktrace، که تجزیه و تحلیل رفتاری را با ریاضیات پیشرفته ادغام کرده اند، به طور خودکار به شناسایی رفتار های غیر طبیعی در سازمان ها میپردازد و حملات سایبری را شناسایی میکند. به علاوه، این تکنولوژی قابلیت های آموزش جراحی را افزایش داده و دانشجویان از این طرق می توانند به درمان بیماران به صورت مجازی بپردازند. مارک 1 پایه شبکههای عصبی را تشکیل داده و نشاندهنده توانایی درک شبکههای عصبی عمیق توسط هوش مصنوعی است. برخی از تحلیلگران دنیای فنآوری اطلاعات٬ تایملاین را «بزرگترین قمار مارک زاکربرگ» خواندهاند. 1. این تکنولوژی برای کار کردن به وسایل و دستگاه های واقعیت مجازی احتیاج دارد که برای برخی از افراد جامعه آسان نیست. افزون بر این، به کاربران اجازه می دهد تا آزمایش های خود را در یک محیط مصنوعی انجام دهند. از مهم ترین کاربردهای تکنولوژی واقعیت مجازی بوده که این توانایی را به کاربران می دهد تا در محیط واقعی با یکدیگر ملاقات و تعامل داشته باشند.

یکی دیگر از معایب قابلتوجه هوش مصنوعی که باید در نظر گرفته شود، عدم استفاده از هوش عمومی مصنوعی برای انجام وظایف برتر و فکری است. یکی از دلایل این محبوبیت بازار کار رو به گسترش آن است که باعث شده هر روز بیش از قبل مورد توجه افراد برای انتخاب رشته قرار بگیرد. رباتهای مجهز به هوش مصنوعی از بهروزرسانیهای بیدرنگ برای تشخیص موانع در مسیر خود استفاده میکنند و سفر خود را فوراً از قبل برنامهریزی میکنند. تکنولوژی AR مبتنی بر استفاده از تلفن همراه، لنزهای تماسی، عینک اختصاصی، صفحه مانیتور و دوربین است. اگر بپذیریم که ارزشها از واقعیتها جدا نیستند، آن گاه میتوان گفت که علوم جدید بر ارزشها و فرهنگ تأثیر دارند. در اینجاست که تکنولوژی بر فرهنگ تأثیر مینهد. هوش تجاری (Business intelligence) یک فناوری مبتنی بر تجزیه و تحلیل دادهها است. این کتاب با شناسایی عوامل، موقعیتها و واقعیتهای فراروی کشورهای درحالتوسعه نگاشته شده است.

که این مورد مهم ترین اختلاف واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR) است. درآمد سالانه این دانشگاه تا پایان سال ۲۰۰۶ برابر ۶/۱میلیارد دلار بوده است. این سند در سال ۱۳۸۴ توسط هیئت وزیران تصویب شد. اکنون به مفهوم تکنولوژی یا فناوری میرسیم؛ به یک معنا، فناوری بهکارگیری علم در حل مسائل روزانه و زندگی است. مرحله بعدی، مدلسازی است. 1. واقعیت مجازی وارد عرصه های بسیاری شده است و با ایجاد یک فضای سه بعدی، تجربه پرواز، نگاه، آزمایش و … یکی از اصلی ترین ابزار واقعیت مجازی هدست و عینکهای واقعیت مجازی است که تاکنون مدل های مختلفی از آن ها عرضه شده است. Samsung Gear یکی از محبوب ترین هدست های مورد استفاده در گوشی های هوشمند سامسونگ است که در سال 2015 به عنوان یک هدست 99 دلاری با لایه پلاستیکی معرفی شد. سقف کشسان ورژن امروزی دکوراسیون داخلی که به شیوه نوین اجرا میشوند و همچنین از سقف های کشسان می توانید به عنوان تابلو هم استفاده نمایید. پیشبینی فارستر مبنی بر این که در سال آینده تا ۸۰ درصد شرکتها به استفاده از فناوری insights-as-a-Service روی خواهند آورد، شاهدی بر این مدعاست. شرکت نگین الماس دارای 20 سال تجربه و پرسنل مجرب در زمینه سقف کشسان و آسمان مجازی و پروژه های بازسازی با بروزترین تکنولوژی دنیا میباشد .

می توان از تکنولوژی واقعیت مجازی برای ایجاد یک واقعیت غیر واقعی در دنیای گیم استفاده کرد. 2. کاربران نمی توانند برای مدت طولانی به طور مداوم از این ابزار استفاده کنند زیرا هر یک از وسایل لازم برای این تکنولوژی حجم و وزن دارد و در دراز مدت پشتیبانی آن آسان نیست. از سوی دیگر، دولت ها از تکنولوژی برای مسائل سیاسی و حتی جنگی استفاده می کنند. بسیاری از چالشهای موجود در این بخش با استفاده از ابزارهای AI رفع شد. برخی از این تحولات مستلزم آن بود که مصرفکنندگان ابزارهای جدید بخرند و شرکتها باید سرمایهگذاریهای عظیمی در تکنولوژی انجام میدادند. در آینده و در حین رقابت در محیط رقابتی پویا، شرکتها و سازمانها باید به فکر توسعه قابلیتها و استفاده از چابکی به عنوان مزیت رقابتی باشند. این فناوری برای تصمیمگیری توسط شرکتها استفاده میشود تا به آنها کمک کند با استفاده از مجموعه دادهها و این فناوری تصمیمهای دقیقتر، سریعتر و منسجمتری را بگیرند که میتواند مزایای قابلتوجهی برای کسب و کارها به همراه داشته باشد؛ چراکه این فناوری میتواند دادهها را در مدتزمان بسیار کوتاهی درک و بدون خطا تجزیه و تحلیل کند.