اولین فضای سلفی کاوشگر سیاره مشتری

این فضاپیما به دوربین از جمله دو دوربین بر روی بدنه برای نظارت بر سیستم‌های مختلف جوس مانند بال‌ها و آنتن‌های خورشیدی مجهز شده است. این دوربین‌ها سلفی‌های اولیه را که تصاویر فوری ۱۰۲۴×۱۰۲۴ پیکسلی هستند که کمی رنگ آنها تنظیم می‌شود.

دوربین نظارتی ۲ نیز در بالای فضایی قرار دارد و تصاویری از آنتن رادار کاوش قمرهای یخی(RIME) به طول ۵۲ فوت(۱۶ متر) ثبت می‌کند.

دوربین های نظارتی در طول ماموریت جوس فعال خواهند بود و تصاویر را ثبت می کنند. این تصاویر شامل بازگشت جوس به سمت سیاره ما در ماه اوت سال ۲۰۲۴ می‌شود. این کاوشگر در سال ۲۰۲۴ برای سفر خود از گرانش منظومه‌ای زمین و ماه استفاده می‌کند.

فضاپیمای کاوشگر اقمار یخی مشتری(به اختصار جوس) اولین سلفی خود را از فضا گرفته و تصاویر خیره کننده از زمین به عنوان زمینه ثبت شده است.

کاوشگر «جوس»(JUICE) اروپا در مسیر خود به سمت سیاره مشتری اولین سلفی فضایی را ثبت کرد.

ماموریت اصلی RIME کاوش در زیر پوسته های یخی قمرهای اروپا، گانیمد و کالیستو سیاره مشتری خواهد بود. این به کمک‌های کمک می‌کند تا اقیانوس‌های زیرسطحی را که می‌توان در زیر سطح یخی قرار داد، این قمرهای بزرگ را مخفی کرد، بررسی کرد. محققان به دنبال این هستند که ببینند آیا این قمرها می‌توانند محیط‌های میزبان حیات داشته باشند.

اولین فضای سلفی کاوشگر سیاره مشتری

اولین فضای سلفی کاوشگر سیاره مشتری

این تصاویر ساعاتی پس از خروج فضاپیمای آژانس فضایی اروپا از پایگاه فضایی اروپا در کورو، گویان فرانسه ثبت شد. جوس در روز جمعه، ۱۴ آوریل، ساعت ۸:۱۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به فضای پرتاب شد. پنجشنبه این کاوشگر در روز ۱۳ آوریل به دلیل شرایط بد جوی پنجره زمانی پرتاب خود را از دست داد.

بخوان  Leak به Android و ChromeOS پیشنهاد می‌کند که یکپارچه‌سازی عمیق‌تر دستگاه را دریافت کنند

دوربین‌ها همچنین می‌توانند تصاویر چشمگیری از سیاره زهره را که جوس در سال ۲۰۲۵ از گرانش آن کمک می‌گیرند ثبت کنند. زمین در سال ۲۰۲۶ برای آخرین بار با جوس دیدار می‌کند تا در نهایت آن را به سمت مدار مدیریت هدایت کند.

اولین فضای سلفی کاوشگر سیاره مشتری

آرایه های خورشیدی جوس کمی پس از پرتاب

انتهای پیام



منبع

جوس همچنین دارای یک دوربین علمی است که فضاپیما از آن برای گرفتن تصاویر با نمای بالا از مشتری و قمرهای یخی آن استفاده خواهد کرد. پس از آن که در سال ۲۰۳۱ پس از یک سفر هشت ساله به منظومه‌ای مشتری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «جوس» در حالی که برای اولین بار به مدار خورشید می‌رود، با انتشار چند سلفی از زمین خداحافظی کرد.

در بخش جلویی فضاپیما، دوربین قراری ۱ جوس قرار دارد که برای مشاهده بخشی از آرایه‌های خورشیدی کاوشگر به صورت مورب قرار دارد. این میدان می‌تواند امکان مشاهده آنتن‌های فضایپیما را پس از استقرار ارائه می‌کند.