ابزار جدید هوش مصنوعی Adobe می تواند لحظه ChatGPT برای ویرایش ویدیو باشد


ChatGPT و Midjourney ممکن است پیشتازان انقلاب مبتنی بر هوش مصنوعی در چت‌بات‌ها و ایجاد تصویر باشند، اما غول‌هایی مانند Adobe قرار نیست از آن‌ها عقب بمانند – و شرکت پشتیبان فتوشاپ برخی از ابزارهای هوش مصنوعی جدید را پیش‌نمایش کرده است که می‌توانند ویرایش ویدیو را کاملاً دموکراتیک کنند.

در ماه مارس شاهد ورود Adobe Firefly بودیم که خانواده جدید ابزارهای هوش مصنوعی مولد این شرکت است. و اکنون ادوبی پیش‌نمایش کرده است که Firefly چگونه برنامه‌های ویدیویی، صوتی، انیمیشن و گرافیک حرکتی خود را تقویت می‌کند، که می‌تواند شامل برنامه‌های مبتدی مانند Adobe Premiere Rush یا Spark Video باشد.

در حالی که ویژگی‌ها فقط پیش‌نمایش هستند، نه به‌روزرسانی‌های قریب‌الوقوع، واضح است که این ابزارهای تبدیل متن به تصویر چقدر قدرتمند خواهند شد. قبلاً دیده‌ایم که ویرایش مبتنی بر متن در Premiere Pro چقدر مفید خواهد بود، اما این ابزارهای جدید مخصوصاً برای تازه‌کارها مناسب به نظر می‌رسند – در واقع، آنها می‌توانند نیاز به یادگیری ابزارهای پیچیده ویرایش ویدیو را در اکثر موقعیت‌ها کاملاً نفی کنند.

یک صفحه لپ‌تاپ روی پس‌زمینه نارنجی که ویرایش ویدیوی Adobe Firefly را در عمل نشان می‌دهد

(اعتبار تصویر: Adobe)

به عنوان مثال، یکی از نمونه هایی که توسط Adobe نشان داده شده است، بهبودهای متن به رنگ برای ویدیو است. زمان روز، فصل یا طرح رنگی را که می‌خواهید برای یک ویدیوی موجود تایپ کنید، و می‌تواند ویرایش‌های لازم را اعمال کند. حتی اعلان‌های مبهم مانند «این صحنه را گرم و جذاب کنید» در برنامه‌های مجهز به Firefly کار می‌کنند.



منبع