ویدئویی از رقص نور خورشید در سرتاسر زمین

در حالی که نیمکره شمالی در آفتاب غرق می شود، نیمکره جنوبی در تاریک ترین روز زمستانی خود را به سر میبرد. از روز بعد، روز نیمکره جنوبی شروع به طولانی شدن می کند و این در حالی است که نیمکره شمالی دقایقی از نور روز را از دست می دهد.

این ویدئو که با استفاده از ماهواره متعلق به «سازمان بهره‌برداری از ماهواره‌های هواشناسی اروپا»(EUMETSAT) ساخته شده است، نحوه حرکت خورشید را در طول سال نشان می‌دهد. این ویدیو با استفاده از ۳۶۵ عکس ساخته شده است که همه در ساعت ۶ صبح هر روز در سال گذشته گرفته شده‌اند.

ویدئوی فضایی که توسط «سایمون پراود»(Simon Proud)، دانشمند «مرکز ملی رصد زمین»(NCEO) در بریتانیا منتشر شده است، خط پایان‌دهنده را نشان می‌دهد که مرز بین روز و شب در طول سال است.

این ویدئو، مجموعه‌ای از تصاویر ثبت‌شده توسط ماهواره هواشناسی اروپا موسوم به «متئوست» (Meteosat) است که سیاره را از مدار زمین‌ایستا می‌کند. این مدار در ارتفاع 36 هزار کیلومتری قرار دارد.

حرکت ظاهری خورشید بر فراز زمین، ناشی از چرخش زمین به دور محورهای کج‌شده‌اش است. به این معنی که کمانی خورشید در آسمان می‌کشد، روز به روز تغییر می‌کند و در نیمکره شمالی، از انقلاب زمستانی در دسامبر تا انقلاب تابستانی در ژوئن بزرگتر می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، نیم‌کره شمالی در روز ۲۱ ژوئن، بزرگ‌ترین روز سال را تجربه کرد زیرا سیاره ما در ساعت ۱۰:۵۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به لحظه انقلاب تابستانی رسید.

انتهای پیام



منبع

بخوان  آب، خاک و اقلیم مناسب به‌صورت یکسان توزیع نشده/در تولید ۲۲ محصول کشاورزی در ۷ کشور برتر

یک ویدیوی جدید نشان می‌دهد که چگونه شیب زمین در طول سال تغییر می‌کند و باعث می‌شود که در حین سیاره به دور خورشید، روزها از شمال به جنوب بلندتر یا کوتاه شوند.

انقلاب تابستانی لحظه‌ای است که نیم‌کره زمین شمالی بیشتر به سمت خورشید متمایل می‌شود و به این ترتیب، نور خورشید را در طول روز دریافت می‌کند. در نتیجه، آن نیمه سیاره که فصل تابستان در اوج خود است، طولانی‌ترین روز را تجربه می‌کند.