بزرگترین شرکتهای تکنولوژی جهان 1 بیتی

آقای بزوس صاحب یک شرکت خصوصی به نام Blue Origin هم هست که در امر ساخت موشک و فضاپیماها فعالیت می کند و توانست در ماه گذشته اولین موشک خود را دوباره بر روی سطح زمین فرود آورد. جالب این است که این مفهوم به طور کل دنیای دیجیتال را دگرگون کرده و فناوری مدرنی تلقی می شود که در آن علاوه بر تمامی افراد، اشیا نیز برای خود هویت دارند. ابزارهای اینترنت اشیا صنعتی به طور خاص برای مقیاس و شدت نیازهای تولیدکنندگان ساخته شدهاند و برای پاسخگویی به تقاضاهای زنجیره تامین و فرآیند تولید ایده آل خواهند بود. پلتفرم اینترنت اشیاء می تواند برای جمع آوری داده های مربوط به یک مکان جغرافیایی خاص با استفاده از ابزارهای نظارت از راه دور و انجام تجزیه و تحلیل به کار گرفته شود تا هشدارهای مربوط به یک فاجعه زودتر اعلام شود. این داده ها برای تجزیه و تحلیل بیشتر به ابر ارسال می شوند تا یک اقدام مناسب برای کنترل آلودگی انجام گیرد. هوش مصنوعی میتواند به تجزیه و تحلیل شرایط مزمن از طریق آزمایشگاه و سایر موارد پزشکــی کمک کند. هوش مصنوعی بدون آموزش انسانی قادر به تشخیص چیزی نیست و از منطق کاملا متفاوتی برای معنیسازی برخوردار است.

بنابراین این سخن بیمعناست که کارایی تکنولوژی نهایی از همان اول سایت 1biti وجود داشت. هوش مصنوعی که همواره هدف نهایی دانش رایانه بودهاست، اکنون در خدمت توسعه علوم رایانه نیز است. برنامه نویسان رایانه از این فناوری برای ایجاد تکههای کوچک کد استفاده میکنند که میتوانند در برنامههای بزرگتر جابجا شوند، اما اغلب مجبور هستند هر چیزی را که به آنان میدهد ویرایش کنند. هاست های اینترنتی از دامنه به عنوان کد شناسایی خود استفاده می کنند که به آن آدرس هاست (Hostname) هم گفته می شود. گفتگوی اینترنتی فرصتی برابر و متساوی به همه کنشگران عرصه سیاسی میدهد و با توجه به نبود فیزیکشان آنچه اهمیت دارد، صدا و اندیشه است و دموکراسی که در این فضای تفهمی و مشارکتی فعال شکل میگیرد، ماهیت نرم، مستقیم و حداکثری را دارد. این خط رسانهای فیالحال از سوی شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» در حال رپرتاژ است و به مباحثات شبکههای اجتماعی و چهرههای جریان سیاسی موسوم به اصلاحات سر ریز کرده است. پس از ابداع وبلاگ نویسی، رسانه های اجتماعی محبوبیت فروانی بین مردم بدست آوردند. چرا که برای نقش های تعریف شده ی این فناوری باید آمادگی صنعتی لازم را داشته باشند. میزان سرمایه بازار این شرکت تا ماه آوریل سال ۲۰۱۲ برابر ۷۴/۲۱۳ میلیارد دلار بوده است.

هوش مصنوعی دوستانه (همچنین AI دوستانه یا FAI) یک هوش جامع مصنوعی فرضی (AGI) است که تاثیر مثبتی بر بشریت خواهد داشت. منابع انسانی به عنوان یکی از ده صنعتی شناخته شدهاست که تأثیر بیشتری از هوش مصنوعی داشتهاست. با راه افتادن شبکه ملی اطلاعات، داده ها در داخل کشور محفوظ خواهند ماند، و به دلیل حذف واسطه غیر ضروری، سرعت اینترنت نیز چند برابر خواهد شد. حال ما می توانیم تمامی اطلاعات مهم و اساسی را بین کشورها و قاره ها تنها با کلیک بر روی یک دکمه به اشتراک بگذاریم. با ما در مقاله تنظیمات گوشی سامسونگ برای اتصال به اینترنت ۳ اپراتور مهم کشور همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. منبع اصلی درآمد اپل همچنان فروش گوشی است؛ ولی رشد قابلتوجه همه محصولات و سرویسهای اپل چنان به مذاق بازار خوش آمد که قیمت سهام اپل به بالاترین میزان خود رسید. ما به عنوان نمایندگان مجلس درباره علل اصلی این اتفاق اطلاعی نداریم و کمیسیون مربوطه که کمیسیون صنایع و معادن است تا این لحظه ورود جدی در این باره نداشتهاند». واقعیت این است که در حوزه اینترنت ثابت، فاصله ما با میزان مطلوب بسیار زیاد است.

به عقیده من یادگیری عمیق بهترین راه برای رسیدن به هوش مصنوعی واقعی است.» بر مبنای این تعریف باید بگوییم که یادگیری عمیق روی آموزش دادن شبکههای عصبی عمیق متمرکز شده است. برنامه اینترنت سامسونگ که ثابت شده بهترین مرورگر در دستگاههای گلکسی و سایر دستگاههای اندرویدی است، از طیف وسیعی از ویژگیها و گزینههای امنیتی بهره میبرد. پایش بیماران در هر لحظه و متصلکردن آنها به دستگاههای پزشکی، بازار IoT را در حوزهی پزشکی توسعه داده است. آنها میتوانند به وسیله بهروزرسانی دانش مرتبط، خود را با تغییرات محیطی وفق دهند. باید مدل قانونی تعیین کنید که مشخص کند چه کسی قادر به دسترسی و ایجاد تغییرات است. همچنین به تجهیزات اینترنت اشیا که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم اشاره خواهیم کرد. اینترنت اشیا آماده است تا رونق بزرگی در بازار کسب و کار پدید آورد.

بخوان  معرفی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان | 1biti

با این وجود بعد از گذشت سال ها تجربه و همچنین میلیارد ها تومان سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات اصلا موفق نبوده است. ممکن است شما هم به این نکته توجه کرده باشید که امروزه اینترنت باعث اتصال تمامی مردم از تمامی ملت ها در دنیاست اما با اینترنت اشیا در واقع می توانید که اشیا را نیز به یکدیگر متصل کنید. استفاده از دستگاه های اینترنت اشیا برای نظارت و ادارهٔ زیرساخت به احتمال زیاد به منظور بهبود مدیریت حادثه و هماهنگی واکنش های اضطراری، کیفیت خدمات و کاهش هزینه های بهرهبرداری در زمینه های مربوط به تمام زیرساخت هاست. همچنین یوتیوب در سال 2005 پا به عرصه گذاشت و برای مردم راهی کاملا جدید به منظور برقراری ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات با یکدیگر در فواصل دور فراهم کرد. برای مثال هر مسئله ای در خودرو به طور خودکار توسط حسگرها شناسایی خواهد شد و به راننده، و همچنین سازنده خودرو اطلاع داده خواهد شد.

او یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه شناسه خودکار دانشگاه MIT بود. یک توسعه دهنده، برنامه کاربردی را با یک سند حاوی استانداردها، منطق، خطاها و استثناها که توسط او برای تست کننده به کار گرفته می شوند ارائه می دهد. اینترنت اشیاء علم جدیدی نیست و سالها است در دنیا بهعنوان یکی از فناوریهای کاربردی در توسعه صنایع و فناوریها نقشآفرینی میکند. هدف اصلی اینترنت اشیاء این است که با نصب حسگر روی هر چیزی در دنیا و ترجمه آن به زبان دیجیتال، کامپیوترها را در تماس مستقیم با محیط فیزیکی اطراف انسان قرار بدهد. با ظهور اینترنت، دنیا به یکباره متحول شد. در مرحله نخست، فهرست خبرنگاران و فعالان رسانهای با شرط عضویت فعال در سامانه جامع رسانهها برای دریافت اینترنت هدیه خبرنگاری به وزارت ارتباطات معرفی شدند اما از آنجا که ممکن است برخی از خبرنگاران از این فهرست جا مانده باشند مقرر شد که فهرست متممی مجددا ارسال شود. برنامههای تبلیغی تحت عنوان افتتاحهای پنجشنبهها و با عنوان پویش الف-ب- ایران، از جمله مهمترین کارهایی بود که تیم وزارت نیروی دولت دوازدهم انجام داد و با خرج گسترده در رسانهها تلاش داشت اردکانیان را به عنوان یک وزیر شاخص معرفی کند.

کلیهٔ مباحث انجام شده در این سازمان در یک گروه ایمیلی باز منتشر میگردد، عضویت در این گروه ایمیلی یکی از اساسیترین مباحث ساختاری این سازمان است. در واقع آینده تجارت جهانی تا حد زیادی به این فناوری بستگی دارد. در ادامه به توضیحی مختصر در این باره میپردازیم تا شما را بیشتر با آینده آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. حال پس از ارائه مفهوم کلی از اینترنت اشیا، در ادامه مطلب مزایای اینترنت اشیا و سخت افزار مورد استفاده در برنامه های کاربردی آن را مورد بحث قرار خواهیم داد. حال سعی می کنیم این عبارت را ساده تر کرده و اساس اینترنت اشیا را درک کنیم. شرکتهای دانشبنیان و خلاق نیز با ورود به این عرصه زیرساختهای فناورانه توسعه آن را فراهم کردهاند. شرکتهای دانشبنیان و خلاق فعال در حوزه اینترنت اشیاء در ایران در چند سال گذشته به دستاوردهای بزرگی رسیدهاند و در حوزههای محیطزیست، کشاورزی، حملونقل، مدیریت انرژی، آموزش، سلامت و امنیت محصولات کاربردی خوبی روانه بازار کردهاند که برخی از آنها نهتنها سودآور هستند، بلکه مانع از خروج ارز از کشور میشوند. حتی تندترین منتقدین حوزه هوش مصنوعی نیز، بر این امر واقفند که مغز، تنها ماشینی است که هوشیاری (آگاهی) و هوش را در نتیجهٔ فرایندهای فیزیکی میسازد.

بخوان  متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران ، بهترین دکتر تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی تهران پذیرش24 | 1biti

اما همچنین این نگرانی وجود دارد که با ایجاد اسلحه های خودمختار از جمله هواپیماهای بدون سرنشین ، سیستم های دفاع موشکی و روبات های ساخته شده ، آینده ای وحشتناک در حال بازگشت باشد. همچنین لازمه ی بقا برای هر کسب و کاری،رشد و توسعه است.رشد و توسعه سبب پدید آوردن موقعیت های بهتری در جهت به ثمر رسیدن اهداف کسب و کار می شود. در حقیقت اینترنت اشیاء فن آوری است که قادر است سیستم هایی را با قابلیت حس کردن و واکنش به محرک های واقعی دنیا بدون دخالت انسان ایجاد کند. در حقیقت، تفاوت این دو هوش مصنوعی در آن است که آیا ماشین ها می توانند دارای هوش باشند و خود تصمیم بگیرند و یا تنها می توانند دستوراتی که به آن ها داده شده را به شیوه ای مشابه انسان انجام دهند؟

اگر این توانایی ها را در کامپیوتر هم ایجاد کنیم، آنگاه به ماشین هوشمند دست می یابیم! اختلالی که در برخی مناطق به قطعی تلفن همراه هم کشیده شد و کندی سرعت اینترنت باعث شده بود حتی بسیاری از سایتهای داخلی هم باز نشود! استفاده از موتورهای جستجوی بومی دارای مزایای بسیاری است که یکی از مهمترین آنها ارائه نتایج جستجو به زبانهای بومی است، اما گاهی این موتورهای جستجو به قدری در خدمات خود حرفه ای هستند که در کشورهای محل تولد خود از رقبای جهانی پیشی گرفته اند. در اوایل قرن 21 جستجوی و خرید آنلاین کالایی که اسم آن را نمیدانستیم کار سختی بود اما امروزه در صورتی که یک کالا را در هر کدام از فروشگاههای آنلاین جستجو کنیم، تمام نتایج مرتبط به آن کالا را مشاهده خواهید کرد. همچنین قادر خواهیم بود هر چیزی را ثبت و شمارش کنیم.

خیلی وقتا میشه لنگ یه فایل ، نرم افزار یا یه لینکی و بعد از خدا ساعت سرچ و در به دری تو گوگل بلاخره به یه سایت فروم ( انجمن ) میرسی که دقیقا درباره همون چیزی که دنبالشی یک لینک مفید گذاشته ، اما تا اینجا فقط 60… شما میتوانید تمامی نتایج را به صورت فایل های PNG ، PDF و CSV دانلود کنید. جوش انتخابی به وسیله لیزر یا SLM یک تنکیک خاص از پرینت سه بعدی می باشد که از قدرت بالای لیزر برای ذوب و چسباندن پودر های فلزات استفاده می کند . عینک سه بعدی روشنایی و کنتراست تلویزیون را مطابق با چشم شما تنظیم می کند و ساعت هوشمند برای دنبال کردن فعالیت های روزمره و تناسب اندام شماست. سیستم های اکتساب داده این داده های تجمیع شده و توابع تبدیل را هندل می کنند. زمانیکه دسترسی به کامپیوترهای دیجیتال در اوسط دهه 1950 ممکن شد، تحقیقات هوش مصنوعی شروع به بررسی احتمال تبدیل هوش انسانی به حرکات نمادین کرد. سپس بسته نرمافزاری بینایی ماشین از تکنیکهای مختلف پردازش تصویر دیجیتال استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز را استخراج و معمولا بر اساس اطلاعات استخراجشده تصمیمگیری (معمولا تایید/رد) میکند. داده های بدست آمده از سنسورها ابتدا به فرم آنالوگ هستند که نیاز به تجمیع و تبدیل به جریان های دیجیتال برای پردازش بیشتر دارند.

امروز بهلطف IoT میتوان از دادههای مشابه برای اطلاعرسانی به مراکز درمانی و شرکتهای بیمه بهره گرفت. این شرکتها با پایش و تحلیل دادههای کاربران میتوانند پیشبینی کنند که چه زمانی ممکن است اتفاق نامطلوبی برای یک دستگاه بیفتد؛ در نتیجه، پیش از اینکه این مشکل باعث اختلال یا تأخیر در فرایند تولید شود، جلوی آن را خواهند گرفت. اینترنت اشیاء به میلیاردها دستگاه فیزیکی در سراسر جهان گفته میشود که به اینترنت متصل هستند و اطلاعات را جمعآوری میکنند و با کاربر و سایر دستگاههای متصل به اشتراک میگذارند. هرکسی برای یک سرعت مشخص پول پرداخت میکند و از دستگاههای مختلف برای اتصال به اینترنت استفاده میکند.

تقریباً تمام اجسام فیزیکی میتوانند به دستگاه اینترنت اشیاء تبدیل شوند، بهشرط اینکه قابلیت اتصال به اینترنت داشته تا از این طریق کنترل شوند یا با کاربر و دستگاههای دیگر، اطلاعات رد و بدل کنند. پس دریافتیم که اینترنت اشیا صرفا به معنی دستگاه های مصرفی متصل به اینترنت نیست. جایگاه خاص اینترنت اشیا که به طور هدفمند برای کاربردهای صنعتی طراحی شده است، اینترنت اشیاء صنعتی یا IIoT نامیده میشود. به طور خلاصه، اینترنت اشیا یک مفهوم است که همه دستگاه ها را به اینترنت متصل می کند و اجازه می دهد آن ها در اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اینترنت اشیا یک شبکه عظیم از تجهیزات متصل به هم است – که همه آن ها اطلاعاتی را در مورد نحوه به کارگیری و محیط هایی را که در آن کار می کنند، جمع آوری کرده و به اشتراک می گذارند. ناحیه یا مرحلهای را شناسایی کنید که نوید بخش بهینه سازی از طریق اینترنت اشیا است و ابتدا روی بهبود موفقیت آمیز آن منطقه با اینترنت اشیا تمرکز کنید. گوگل علاوه بر این از LSTM برای بهبود ترجمه ماشینی، الگوبرداری زبان و پردازش زبان چند زبانه استفاده کرده است. بنابراین درصورتیکه از سیستمهای هوش مصنوعی در زمینههای مختلف بهصورت کاملاً کنترلشده استفاده کنیم و دادهها و الگوریتمهای بدون نقص در اختیار آنها قرار دهیم، این سیستمها میتوانند در زمینه تشخیص، مدیریت، تصمیمگیری، کاهش خطاهای انسانی، اتوماسیون و هوشمندسازی به بشر کمک کنند.

بخوان  راز پنهان در پشت چوب

برخی از شرکتهای پژوهشی پیشبینی کردهاند که ارزش IoT در بحث سلامتی تا سال ۲۰۲۲ به ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. مچبندهای ثبت اطلاعات سلامتی، همواره امیدبخشِ برنامههای سلامتی بودهاند. WiMax مخفف عبارت Worldwide Interoperability for Microwave Access به معنی قابلیت تبادل و استفاده اطلاعات در سطح جهانی ، در واقع یک سیستم ارتباطی بی سیمه که از طریق امواج رادیویی MicroWave بین سرویس دهنده و کاربر ارتباط بر قرار میکنه . همچنین نگرانی هایی وجود دارد که راهکارهای بیسیم یکپارچه با سیستمهای موجود سیمی کار نخواهد کرد این هم درست نیست همانطور که سازنده اشاره کرد نه تنها میتواند آنها را با سیستمهای زیر را می توان با سیستم های نظارت تصویری و سیستمهای مدیریت انرژی نیز کار کنند.

یعنی آن ها در ثبت داده های مربوط به چیزهای دنیای واقعی خوب عمل نمی کنند. با انجام این کار، هر یک از تجهیزات همانند انسان ها از تجربه وسایل دیگر یاد خواهند گرفت. به همین خاطر نمونههایی از اینترنت اشیاء را میتوان در تمام جنبههای زندگی انسان، از لامپها و زنگ در هوشمند در خانه هوشمند گرفته تا سیستمهای ردیابی موجودی انبار و میزهای هوشمند در محل کار، ماشینآلات، تجهیزات، خطوط تولید، انبارها و وسایل نقلیه در حوزه صنایع و حتی در بخش مراقبتهای بهداشتی پیدا کرد. رمزگذاری که در حال حاضر در تجارت الکترونیک و سیستمهای ایمن ارتباطی در اینترنت مشاهده میکنیم ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند و از همین رو تمامی سازمانها و شرکتهای حاضر در حوزه امنیت سایبری به سمت رمزگذاری اطلاعاتی مقاوم در برابر فرآیندهای نفوذ کوآنتومی مهاجرت خواهند کرد.

در آخرین سطح ار اینترنت چیزها، داده هایی که به پردازش عمیق تر نیاز دارند به دیتاسنترهای فیزیکی یا سیستم های ابری فرستاده می شوند. شرکتی که سنجش انرژی و فناوری های نظارتی ارائه می کرد. به کار گیری نوآوریهای جدید میتواند به طور همزمان به پایدار نگه داشتن فرآیند تولید و در عین حال افزایش یکپارچگی فناوری کمک کند. اینترنت اشیاء در ایران نیز جایگاه خود را بهتدریج یافته است و امروز صنایع برای در اختیار داشتن و استفاده از این فناوری ترغیب شدهاند. این مطلب خود خیلی از حقایق را روشن می کند. در ادامه مطلب به مزایای اینترنت اشیا خواهیم پرداخت. در این مطلب خواهیم گفت اینترنت اشیا چیست، چه کاربردهایی دارد و چگونه باید امنیت آن را حفظ کرد. • این مطلب را آدرین داب نوشته و در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ با عنوان «The disruption con: why big tech’s favourite buzzword is nonsense» در وبسایت گاردین منتشر شده است. در این مطلب با هشت نفر نخست فهرست فوربس آشنا می شویم. از دید آنها آیندهای شبیه آنچه در فیلم ترمیناتور به تصویر کشیده شده است دههها با واقعیت فاصله دارد. همچنین، میتوان دادههای محلی را هنگامی که مشتریان در اطراف فروشگاه هستند، برای آنها ارسال کرد.