ساخت پرورش با استفاده از هوا و انرژی خورشید!

این میکروارگانیسم از هیدروژن محلول و کربن دی کند حاصل از تجزیه آب توسط الکتریسیته تغذیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سپس مواد مغذی معدنی به آن می‌دهد تا اسید آمینه، کربوهیدرات‌ها، لیپیدها و ویتامین‌ها را بسازد. در نهایت می شود از سولین حذف و نتیجه یک پودر خشک غنی شده با پرورش است.

وی افزود که این کارخانه قادر خواهد بود ۱۰۰ تن غذا در سال تولید کند که برای چهار یا پنج میلیون غذای کافی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، استارتاپ Solar Foods یک شرکت فنلاندی در حوزه فناوری مواد غذایی است که در سال 2023 از میکروب‌های تولید شده با برق و هوای معروف تهیه می‌شود.

اگر این الکتریسیته از انرژی خورشیدی و بادی تامین شود، می‌توان این غذا را با انتشار گازهای گلخانه‌ای تقریباً صفر کشت کرد.

تغذیه تغذیه بر حیوانات

واینیکا در یک مصاحبه در سپتامبر ۲۰۲۲ گفت که سولین مواد غذایی موجود است و طعم آن بسیار آشناست، اما از یک ترکیب جدید ساخته شده است. در واقع طعمی بسیار ملایم و خنثی دارد.

پاسی واینیکا مدیر عامل شرکت سولار فودز می‌گوید: ما کمی از برنامه عقب هستیم، اما ممکن است در سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

تولید غذا با انتشار گلخانه‌ای تقریباً صفر

گزارش شده است که این شرکت می‌تواند به طور مستقیم از کربن دی اکسید، تولید کند.

یک استارتاپ فنلاندی با استفاده از برق حاصل از انرژی خورشیدی از هوای رقیق تولید می‌سازد.

انتهای پیام



منبع

واینیکا در این مورد که چگونه سلوین می‌تواند در یک سیستم تولید مواد غذایی غذایی رشد می‌تواند باشد. اگر به مشکل اصلی برگردیم، می‌بینیم که ۸۰ درصد از همه مشکلات مربوط به غذا است، چه از دست دادن زیستگاه طبیعی چه از بین رفتن جنگل‌ها یا هر چیز دیگری، به تولید حیوانات صنعتی می‌شود. بنابراین در واقع سولین می‌تواند این مشکل را حل کند.

بخوان  چین ربات زیردریایی‌اش را برای بررسی اعماق دریا توسعه می‌دهد

سولار فودز قصد دارد روشی سازگار با محیط زیست برای ایجاد کند. واینیکا می‌گوید: ما اینجا هستیم تا برای تغذیه از حیوانات تهیه کنیم. می‌توانم بگویم این برای همه شرکت‌های گیاهی و مشابه آن ماموریت بزرگی است. مشکل در سیستم غذایی به طور کلی، استفاده از حیوانات و پرورش حیوانات صنعتی است. چه دوست داشته باشید چه نه، این یک حقیقت است. رشد و برداشت این نوع تغذیه با منابع بسیار کمتر و بدون حیوانات، کاری است که ما می‌دهیم.

سولین شبیه پودر رنگی است که می‌توان آن را به غذا اضافه کرد. غیر حیوانی را می‌توان ایجاد کرد. زمانی که یک میکروب شناسایی شود، آن را کشت می‌کنند. سپس را در یک بیورآکتور آنها قرار می‌دهند که در آن تخمیر گاز اتفاق می‌افتد.

این شرکت در حال ساخت اولین کارخانه تجاری خود در نزدیکی هلسینکی فنلاند است.

این شرکت دقیقا چه می‌کند؟

پرورش جایگزین موسوم به سولین(Solein) و استفاده از آن در غذاهای مختلف قبلاً به مدت دو سال در یک کارخانه آزمایشی آزمایش شده است. این شرکت به یک کمک مالی ۳۴ میلیون یورویی دریافت کرده است که آن را به بزرگترین کمک مالی عمومی برای خدمات کشاورزی در جهان تبدیل کرده است. شرکت سولار فودز در سپتامبر ۲۰۲۲ نیز به عنوان عاملی از استراتژیک اقتصاد هیدروژنی اتحادیه اروپا انتخاب شد.