سرماخوردگی و سرماخوردگی با یک پودر استنشاقی

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلساگر چیزی مهم باشد که در چند سال گذشته ما را نسبت به خود حساس کرده است، خطرهای ویروسی است. اکنون دانش می‌گویند یک پودر قابل استنشاق می‌تواند با کار با لایه طبیعی مخاط در ریه‌های انسان، در برابر این خطر کمک کند، محافظت شود.

در آزمایش‌هایی که روی موشه‌ها انجام شد، پودر SHIELD ذرات ویروس SARS-CoV-2 را که عامل بیماری کوید-19 بود، با کارایی 75 درصد به مدت چهار ساعت پس از استنشاق مسدود کرد، سپس این کارایی از 24 ساعت به 19 درصد انجام شد. کاهش یافت.

انتهای پیام



منبع

همچنین این پودر به طور مشابه در برابر ویروس های آنفلوآنزای H1N1 و ذات الریه عمل کرد.

علاوه بر این، این ژل به طور کامل در یک دوره ۴۸ ساعته تجزیه و تحلیل و از بدن خارج می‌شود.

متأسفانه ویروس‌ها می‌توانند از این لایه مخاطی بگریزند و سلول‌های زیرین ریه را آلوده کنند. در اینجاست که پودر SHIELD(استنشاق کروی هیدروژل برای تقویت دفاع ریه) در نظر گرفته شده است.

هنگامی که این پودر با یک دستگاه استنشاقی استفاده می‌شود و در دستگاه‌های دستگاه‌های دستگاهی و ریه‌ها قرار می‌گیرد، ریز ذرات آن متورم می‌شوند و یک هیدروژل چسبنده تشکیل می‌دهند که به لایه مخاطی ریه می‌چسبد.

این پودر توسط دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ساخته شده و به شکل ریزذراتی است که از ژلاتین ایمن برای مواد غذایی و پلی(اسید اکریلیک) همراه با یک استر(ester) غیر سمی تشکیل شده است.

تحقیقات همچنین می‌گویند، زمانی که این پودر توسط میمون‌هایی که هم نوع اصلی و هم نوع دلتای هستند را انجام می‌دهند، آزمایش می‌شوند، حیواناتی که از قبل از پودر را دریافت کرده‌اند، تا 300 برابر کمتر از گروه کنترل، بارها و بارها می‌شوند. علاوه بر این، هیچ یک از میمون‌های تحت درمان مانند فیبروز یا ریه را نشان نداد و این اثر محافظتی به مدت هشت ساعت ادامه داشت.

بخوان  عکس فضانورد ناسا در یک حباب بدون وزن

ادعا شده است که یک پودر قابل استنشاق جدید موسوم به SHIELD خاصیت انسداد لایه مخاطی ریه‌ها را افزایش می‌دهد تا انسان به شکلی در برابر ویروس‌های محافظتی محافظت کند.

این پژوهش به مجله Nature Materials منتشر شده است.

پروفسور «که چِنگ» نویسنده این پژوهش می‌گوید: این پودر مانند یک «ماسک نامرئی» برای آسیب‌هایی که ماسک می‌کنند، به عنوان مثال در حین ورزش، خوردن یا نوشیدن یا در موارد اجتماعی نزدیک کار می‌کند. افراد همچنین می‌توانند از SHIELD همراه با استفاده از ماسک استفاده کنند تا بهتری در برابر ویروس‌ها داشته باشند.

گزارش‌ها، نفوذ و گریز این است که توسط ویروس‌ها تقویت‌شده مخاطی می‌شود و می‌شود از این که همه هیچ تأثیری بر روند درمان ندارند.

سیستم تنفسی ما با یک غشای مخاطی پوشانده شده است که به طور مداوم ذرات استنشاقی مانند گرده، دود و تا حد معینی، ویروس ها و باکتری ها را به دام می اندازد. این موارد متعاقباً با بلعیده شدن مخاط یا سرفه از مجاری دیدی خارج می‌شوند.