شناسایی ارزان و سریع آفت کش های موجود در مواد غذایی

این دستگاه جدید بسیار حساس است و شبیه گلوکومترهایی است که بیمارانی را برای اندازه گیری قند خون استفاده می کنند، با این تفاوت که نتایج آن مواد غذایی را برای یافتن این مواد روی گوشی هوشمند نشان می دهد. بررسی‌ها در آزمایش‌هایی که انجام دادیم، آن‌ها مشابه روش معمولی بود. به علاوه، این روش بسیار سریع و ارزان است.

بنیاد تحقیقات سائوپائولو به تازگی یک حسگر مبتی بر کاغذ ارزان قیمت توسعه داده می‌شود که می‌تواند کشش‌های موجود در مواد غذایی را به سرعت شناسایی کند.

انتهای پیام



منبع معمولاً، کاربران می‌توانند به عنوان مثال از آن در یک سیب یا کلم استفاده کنند و از وجود قارچی استفاده کنند که با وجود ممنوعیت به طور مستقیم در برزیل استفاده می‌شود را شناسایی کنند. برای اینکه بفهمید آیا یک نمونه غذای حاوی آثاری از آزادکش‌ها با روش‌های مرسوم است یا خیر، باید نمونه‌ای را در آسیا بسازید و قبل از شناسایی چنین موادی، آن را با فرآیندهای شیمیایی زمان‌بر پردازش کنید. حسگرهای پوشیدنی مانند حسگرهایی که برای نظارت مستمر بر آفت‌کش‌ها در کشاورزی و صنایع غذایی ایجاد می‌شوند، نیاز به این فرآیندهای پیچیده را از بین می‌برند. به عنوان مثال روند بازرسی برای یک سوپرمارکت، رستوران یا ارائه دهنده یک محصول بسیار ساده تر، ارزان تر و قابل اعتمادتر می شود.

یافته‌های این مطالعه در مجله « شیمی مواد غذایی» منتشر شد.

«بوت نتو» با توجه به این مطالعه توضیح داد که این دستگاه اساساً از یک تخته کاغذی تشکیل شده است که با جوهر کربن اصلاح شده و برای درمان الکتروشیمیایی در یک محیط اسیدی برای فعال کردن گروه‌های کربوکسیل و تشخیص آفت استفاده می‌شود.

بخوان  تصفیه آب با هیدروژل ساخته شده از گیاه «لیف»

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، متخصص دانشگاه سائوپالو (USP) در برزیل یک حسگر الکتروشیمیایی بر روی کاغذ کرافت ابداع کرده است که می‌تواند در میوه‌ها و سبزی‌ها در زمان اتصال به دستگاه تشخیص الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: ما از فرآیند سیلک‌اسکرین برای انتقال جوهر رسانای کربن به نوار کاغذ کرافت استفاده می‌کنیم و در نتیجه دستگاه بر اساس الکتروشیمی ایجاد می‌کنیم. دستگاه دارای سه الکترود کربن است و در محلول اسیدی غوطه‌ور می‌شود تا گروه‌های کربوکسیل را فعال کند. به عبارت دیگر، اتم‌های تبدیل به ساختار الکترود کربن می‌شوند. زمانی که حسگر با نمونه آلوده تماس پیدا می‌کند، یک واکنش واکنش الکتروشیمیایی ایجاد می‌کند که امکان شناسایی قارچ را می‌کند.

در توسعه دستگاه، پایداری و ساختار پایه کاغذ را ارزیابی می کنند. کاغذ کرافت و پوست را تجزیه و تحلیل کردند و دریافت کردند که هر دو نوع کاغذ به اندازه کافی پایدار هستند تا به عنوان بستری برای حسگر عمل کنند. با این حال، مارتینز توضیح می‌دهد که متخلخل بودن کاغذ را می‌دهد که در مقایسه با حسگر و گروه‌های کربوکس ساخته شده است، در طول فعال‌سازی الکتروشیمیایی ایجاد می‌شود و می‌دهد که الکترودهای مبتنی بر کاغذ می‌توانند در بسیاری از موارد استفاده شوند.