کاهش زمان و افزایش بهره‌وری در نوشتن با ChatGPT

در این مطالعه به 453 بازاریاب تحصیل دانشگاهی، نویسندگان کمک هزینه، مشاوران، تحلیلگران، متخصصان منابع انسانی و مدیران، دو وظیفه نوشتاری مربوط به شغل‌شان داده شد. سپس متخصصان باتجربه در هر شغل، نوشتارها را بدون اینکه بدانند کدام را با کمک ChatGPT نوشته‌شده، ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک مطالعه جدید از سوی پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نشان می‌دهد که دسترسی به چت‌بات‌های ChatGPT مدت زمانی را که کارمندان برای انجام کارهای نوشتنی خاص می‌توانند تا ۴۰ درصد کاهش دهند و کیفیت خروجی را تا ۱۸ درصد افزایش دهند.

وی می‌گوید: بهره‌وری برای اقتصاددانان در هنگام اندیشیدن به پیشرفت‌های فناوری جدید در خط مقدم است. دیدگاه کلاسیک در علم اقتصاد این است که بهترین کاری که فناوری انجام می‌دهد، افزایش بهره‌وری است، به این معنا که می‌توان بازده اقتصادی را کارآمد کرد.

نوی می‌گوید: این آزمایش می‌دهد که ChatGPT نشان‌دهنده ظرفیت سرعتی قابل‌توجهی را به همراه دارد، حتی اگر این مزایا در دنیای واقعی کمتر باشد، زیرا باید زمانی را صرف بررسی نوشته‌ها کرد.

این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که از ChatGPT استفاده می‌کنند، وظایف خود را ۱ دقیقه سریع‌تر از گروهی که می‌نوشتند، به پایان می‌رسند، در حالی که ۱۸ ارزیابی کیفیت آنها درصد افزایش می‌یابد.

نوی استدلال می‌کند که این فناوری نسبتاً جدید می‌توان بهره‌وری کارمندان را افزایش داد و تأثیر مثبتی بر اقتصاد داشت.

ژانگ افزود: سیاست مورد نیاز برای تطبیق با این فناوری‌ها به نتایج تحقیقات بسته است آینده می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر فکر کنیم این امر باعث افزایش دستمزد کارگران کم‌درآمد می‌شود، این مفهوم بسیار متفاوت با افزایش دستمزدها از طریق افزایش دستمزدهای افراد پردرآمد است. من فکر می کنم اقتصادی اقتصادی و سیاسی پایین دستی بسیاری در مورد این وجود دارد که آنها را مهم است.

بخوان  استفاده از اطلاعات از گرانشی برای کشف اسر «ماده تاریک»

محققان همچنین امیدوارند ارزیابی کنند که جامعه چگونه باید رشد مصنوعی مولد واکنش نشان دهد.

ژانگ می‌گوید: عوامل بسیار دیگری وجود دارند که بر دستمزد، کار و جابجایی در بخش‌ها تأثیر می‌گذارند که به شواهدی نیاز دارد که در مقاله ما وجود ندارد. اما میزان صرفه جویی در زمان و افزایش کیفیت در مقاله ما بسیار مشهود است، بنابراین به نظر می‌رسد که این فناوری، برای انواع کارها بسیار انقلابی است.

شاکد نوی، دانشجوی دکترای دپارتمان اقتصاد MIT که این مقاله را با همکار دانشجوی دکترای خود به نام ویتنی ژانگ نگاشته است، می‌گوید: آنچه می‌توانم با اطمینان بگویم این است که مصنوعیِ مولد، تأثیر زیادی بر کار سفیدها (کارمندان) خواهد داشت.

اکنون پژوهشگران امیدوارند که از تاثیر ChatGPT، تاثیر هوش مصنوعی مولد بر اقتصاد را ارزیابی کنند.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: من فکر می کنم آنچه را که مطالعه کرد، نشان می دهد که این نوع فناوری، کاربردهای مهم در کار یقه سفیدها است. این یک فناوری مفید است. اما هنوز خیلی زود است که بگوییم خوب یا بد خواهد بود یا اینکه چگونه می‌توان باعث تعدیل و سازگاری با جامعه شود.

مطالعه تاریخ از پژوهش موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نشان می‌دهد که ChatGPT خلاقیت و بهره‌وری را در نوشتن کارمندان بهبود می‌بخشد. این ربات، مدت زمانی را که برای انجام کارهای نوشتنی نیاز دارد، تا ۴۰ درصد کاهش و کیفیت خروجی را تا ۱۸ درصد افزایش می‌دهد.

این پژوهش یک تحقیق جالب دیگر را نیز نشان داد. کارگرانی که در طول آزمایش از ChatGPT استفاده کردند، دو هفته پس از آزمایش دو برابر احتمال بیشتری داشت که از آن در شغل واقعی خود استفاده کنند.

بخوان  خدمات عروسی در فضا! - ايسنا