هوش مصنوعی در آستانه است

وی در بیست سالگی با ایجاد انجمن‌های آنلاین برای مسلمانان مسلمان و توسعه «هوش مصنوعی اسلامی» که به مردم در سفر مذهبی‌شان کمک می‌کرد، علاقه‌مند به کمک به جهان اسلام شد. مستاک مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر از دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد.

عماد مستاک حتی تا آنجا پیش رفت که یادآور شد که انقلاب مصنوعی را نادیده بگیرد، خواهد شد. وی گفت: دید که بازار، کسانی را که از این [هوش مصنوعی] استفاده نمی‌کنند، می‌کند.

اگر بخواهم حرف مستاک را بپذیرم، این آمار به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. او حدس می‌زند که ۵۰ درصد از کل مدیران تا سال آینده به هوش مصنوعی عامل خواهند کرد.

با این، مستاک تنها کسی نیست که این نظر را دارد که هنوز در روزهای آغازین خود را مصنوعی کرده است. مایکل بریست (مایکل بریست) رئیس تحقیقات فناوری اروپا در UBS نیز ادعا می‌کند که تنها حدود 6 درصد از درآمدهای گزارش‌شده در سال جاری به هوش مصنوعی اشاره کرده‌اند، در حالی که حدود یک چهارم شرکت‌ها از آن بهره برده‌اند.

وی در سال ۲۰۲۰ شرکت هوش مصنوعی Stability AI را که یک شرکت تصویرساز به ارزش یک میلیارد دلار است، تاسیس کرد. او در چند سال اخیر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین رهبران در فضای هوش مصنوعی شناخته شده است.

وی افزود: شما فقط باید مدل‌های مناسب را به شکل صحیحی در اختیار داشته باشید و نتایج را به دست آورید.

*** AI مخفف کلمه Artificial Intelligence به معنی هوش مصنوعی است.

بخوان  Squarespace می خواهد به شما کمک کند تا یک وب سایت بسیار سریعتر از قبل بسازید

مستاک همچنین از یکی از کارشناسانی بود که نامه معروف درخواست توقف توسعه مصنوعی به مدت ۶ ماه را همراه با ایلان ماسک و چند صاحب نظر دیگر امضا کرد و از آن زمان با نظرات خود در مورد این فناوری در حال توسعه بسیار سر و صدا ظاهر شده است.

محمد عماد مستاک در آوریل ۱۹۸۳ در یک خانواده مسلمان بنگالی در اردن به دنیا آمد و یک ماه پس از تولدش به داکا در بنگلادش برده شد و در سال هفتم به همراه خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت کرد.

مستاک گفت: زمانی که رقبای شما شروع به اجرای آن می‌کند، شما نیز باید به دلیل افزایش بهره‌وری و نشان دادن فشار به رقابت با آن کار کنید. ضمن اینکه آموزش مدلهای هوش مصنوعی با توجه به حجم عظیمی از داده هایی که از قبل در اختیار شرکت ها قرار می گیرند، زمان زیادی نمی گیرند.

یکی از رهبران پیشگام در حوزه توسعه هوش مصنوعی به نام عماد مستاک، مدیر عامل شرکت Stability AI مدعی است که این صنعت در ابتدای راه و در شُرف انفجار است.

زمانی که هوشیارانه سرانجام در سطح سازمانی شروع به کار کند، رقابت‌های شدید را در میان شرکت‌های رقیب در بخش‌های بسیار فراتر از سیلیکون برخواهد آمد. این به نوبه خود نفوذ هوش مصنوعی را بیشتر از آنچه قبلاً تجربه کرده است، افزایش می دهد.

انتهای پیام



منبع

به گفته مستاک، زمانی که هوش مصنوعی از مصرف کننده عبور کند، باعث رشد قابل توجهی در توسعه آن می شود. او گفت: این مثل آرامش قبل از طوفان است زیرا مدل‌ها هنوز کاملاً آماده هستند.

بخوان  مایکروسافت به شما این فرصت را می دهد که در به روز رسانی ویندوز 11 از صف بپرید و تاس بیندازید

وی به این مشخص اشاره می‌کند که سیستم‌های کاربردی مانند ChatGPT، ادغام مصنوعی در جستجوگر بینگ توسط مایکروسافت، معرفی چت‌بات هوش مصنوعی توسط گوگل و همچنین تولید متن به تصویر توسط هوش مصنوعی Stability AI بر روی مصرف‌کننده‌ها بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، در جریان یک میزگرد مجازی که توسط بانک سرمایه‌گذاری UBS سوئیس برگزار شد، مدیر عامل عامل پایداری AI ادعا کرد که هوش مصنوعی با وجود محبوبیت روزافزون خود، تازه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.

وی گفت: [در مقایسه با پیشرفت گوشی‌های هوشمند] ما هنوز در نقطه معرفی آیفون ۲G و ۳G هستیم. من فکر می کنم سال آینده سال شروع پرواز[هوش مصنوعی] باشد.