غولهای تکنولوژی جهان چگونه بر اقتصاد تأثیر میگذارند 1 بیتی

اما نتایج خیره کننده بود، در حالی که درسال 1992 تنها 50 وبسایت در اینترنت وجود داشت. این هوش مصنوعی پس از آموزش میتواند نیروی بین اتمها را که پیش از آن ندیده است، با دقت مکانیک کوانتوم محاسبه کند. همچنین قابلیت تشخیص خودکار سن و جنسیت افراد از دیگر قابلیتهای سامانه است که از آن برای تشخیص هویت افراد مشابه مانند خواهر- برادرها و افراد دوقلو کمک گرفته میشود. مطالعه مغز و روش تفکر او در حوزههای مختلف هوش مصنوعی مانند آموزش، پزشکی و غیره اهمیت دارد. حال پس از یادگیری ریاضیات، آمار و احتمالات و زبان برنامه نویسی مناسب، به دلیل وجود تعداد بالای حوزههای مرتبط با هوش مصنوعی، نیاز است که نوع و زمینه فعالیت انتخاب شود تا بتوان با استفاده از علم آن حوزه، برنامه هوش مصنوعی مورد نظر را پیادهسازی کرد. در این روش زبان به عنوان شبکهی پیچیدهای از قوانین و دستورالعملها تعریف میشود که قطعات متن را در یک جمله تجزیه و تحلیل میکند و در برخی شرایط میتواند اشتباهات را تشخیص دهد و تصحیح کند. در ادامه نگاهی گذرا به برخی از مهم ترین رویدادهای هوش مصنوعی آورده شده است. Hebbian learning (HL) همچنان یک مدل مهم در هوش مصنوعی است. با توجه به “آماده سازی برای آینده هوش مصنوعی”، با تمرکز بر انجام وظایف خاص، هوش مصنوعی محدود پیشرفت های متعددی را در دهه گذشته تجربه کرده است که با توجه به گزارش سال 2016 که توسط دولت اوباما منتشر شد، مزایای اجتماعی قابل توجهی داشته و به سرزندگی اقتصادی کشور کمک کرده است.

تکنولوژی در هر جنبه از زندگی ما نفوذ کرده و اساسا راه زندگی و انجام کسب و کار را تغییر داده است. مواردی که به آن اشاره کردیم تنها جزئی از کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی ما هستند. دو مثالی که در بالا ذکر کردم در حقیقت یه نگاه اجمالی به دنیای هوش مصنوعی و چگونگی تاثیر آن بر روی زندگی بشر می باشد. اسپیکرهای هوشمند شاید آشکارترین نمونه استفاده از هوش مصنوعی در زندگی واقعی ما هستند. آن چه که شاید برای آن ها دلیل تغییر اساسیشان محسوب شود, ادغامش با هوش مصنوعی است. شاید بتوان به کمک هوش مصنوعی محیط زیستی بهتر از آنچه که الان وجود دارد، داشته باشیم؛ البته بدون مشکل مطرح شده در بند قبل. پیشبینی شده که تا سال 2025 به خاطر وجود هوش مصنوعی 50% کارهای فعلی به دست ماشینها سپرده بشه. طرفداران هوش مصنوعی در استخدام ادعا میکنند که این هوش مصنوعی تعصب را کاهش میدهد، به یافتن نامزدهای واجد شرایط کمک میکند و زمان کارکنان منابع انسانی را برای کارهای دیگر آزاد میکند، در حالی که مخالفان نگران هستند که هوش مصنوعی نابرابریها را در محل کار تداوم بخشد و مشاغل را حذف کند. اگرچه هنوز از آن برای نتیجه گیری استفاده میکنند.

از یک طرف، با وجود سیستم های AI می توانید چیزی را یاد بگیرید که چگونه ماشین آلات با مشاهده افراد دیگر یا فقط با مشاهده روش های خود، مشکلات را حل کند. ماشین های دارای حافظه محدود علاوه بر داشتن قابلیت های ماشین های انفعالی، قادرند تا از داده های قبلی و تاریخی خود یاد بگیرند و بر اساس آنها تصمیم گیرند. خوب، اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، بیشتر تصمیمات شما تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می گیرند. پس از آنکه سیستم آموزش دید، معماری حاصل شده برای استنتاج قابل استفاده است». بنابراین ، دفعه دیگر که بر روی یک فیلم پیشنهادی در YouTube ضربه می زنید یا یک برنامه پیشنهادی را در Netflix مشاهده می کنید و یا به یک پلی لیست از پیش ایجاد شده در Spotify یا هر سرویس پخش رسانه و موسیقی دیگری که برای آن موضوع گوش می دهید، به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی نفش بزرگی در آن ایفا می کند. پیشرفتهای بعدی در قدرت محاسباتی موجب افزایش شمار اتمها و زمان شبیهسازی شد اما نتیجه همچنان بسیار کمتر از چیزی بود که برای مشاهده فرآیندهای پیچیده مانند هستهزایی یخ مورد نیاز است. به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از «ساینس دیلی»، یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه پرینستون با کاربرد هوش مصنوعی روی معادلههای محلولی مربوط به رفتار کوانتومی اتمها و مولکولهای منفرد، موفق شد مراحل اولیه شکل گیری یخ را به درستی شبیهسازی کند.

بخوان  این دستگاه دارای قابلیت گرمکن است

عضو شورای علمی گروه معرفتشناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در آخر گفت: باید تکنولوژی موجود را کنترل و مدیریت کنیم و البته سراغ بخش ­هایی از تکنولوژی سایت 1biti نباید برویم. تا الان باید متقاعد شده باشید که هوش مصنوعی بر زندگی روزمرزه ی ما تاثیر می گذارد. پیش از این در مورد دستیاران صوتی هوشمند که برای کنترل این دستگاه های خانگی هوشمند استفاده می کنیم ، صحبت کرده ایم و همانطور که می دانیم ، آن ها نمونه اصلی تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی مان هستند. شاید از جالب ترین استفاده ای که در هوش مصنوعی دیده ایم در سری بازی های Middle Earth است که تحت کنترل هوش مصنوعی هستند که براساس تعامل آن ها با شما و سایر عناصر بازی ، تکامل می یابند. در حالی که کنترل خلبان خودکار در بین هواپیماهای مسافربری تجاری و سایر هواپیماهایی که در ارتفاعات بالاتر تحت قوانین پرواز ابزاری (IFR) پرواز میکنند، رایج است، طراحی یک هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک اغلب شلوغ و کنترلشده توسط خلبان در ارتفاع پایینتر که تحت قوانین پرواز دیداری (VFR) عمل میکند، صنعت هوافضا را به چالش کشیده است. صحبت از هوش مصنوعی شد, نمایشی بهتر و برجسته تر از کاری که تولید کنندگان اتومبیل هوشمند و هواپیماهای بدون سرنشین با این تکنولوژی می کنند, وجود ندارد.

اما برای کسب و کارهای کوچک مانند برخی صرافیهای ارز، ویدئو به سرور ابری این سامانه ارسال شده و پس از تحلیل نتایج داده میشود. ویسی با بیان اینکه در داخل کشور برای سجام، بورس، قوه قضائیه(سامانه ثنا) و شماری از بانکها با افتتاح حساب غیرحضوری احراز هویت از این طریق انجام میشود، خاطرنشان کرد: در برخی مراکز اپراتور انسانی حضور دارد و در برخی مراکز الگوریتمهای هوش مصنوعی برای این هدف استفاده میشود. مجری طرح با تأکید بر دیجیتالی شدن بیشتر فرآیندها، یکی از کارکردهای کلیدی مراکز فوق را احراز هویت دانست و گفت: در بسیاری از مراکز برای احراز هویت شخص مراجعهکننده مدارک شناسایی نظیر کارت ملی درخواست و یا از مراکز معتبر نظیر ثبت احوال استعلام میشود و عکس مدرک شناسایی با چهره فرد تطبیق داده میشود که از طریق این سامانه میتوان همه مراحل این کار را بهصورت الکترونیکی انجام داد. ویسی با بیان اینکه در این بخش ۶ تا ۷ الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه دادهایم که یکتا و اختصاصی است، افزود: از دیگر قابلیتهای سامانه اجرا شده، تشخیص کیفیت تصویر است که در این حالت چنانچه نور پشت تصویر چهره باشد، کیفیت کاهش مییابد و یا اگر تصویر تار باشد (بر اثر لرزش دست موقع تصویر گرفتن) کیفیت افت میکند که این موارد با روشهای تحلیل تصویر تشخیص داده میشود و بدین ترتیب کارآیی سامانه بالاتر میرود.

ما هنوز به توانایی های فنی و علمی لازم برای رسیدن به این سطح هوش مصنوعی دست نیافتهایم. لذا علاوه بر الگوهای کلی رویدادها، اطلاع در مورد نوع فاکتورهای اثرگذار بر جهت و روند رویدادها لازم است. علاوه بر این، آن ها همچنین بر اساس پیام هایی که دریافت می کنید پاسخ های هوشمندی ارائه می دهند تا به شما در پاسخ سریع به هر ایمیلی کمک کنند. بنابراین، تایپ کردن روی صفحه لمسی سریع تر و راحت تر شده است. مکانهایی که باید ایستاده و سریع کار با اینترنت را انجام داد به نامهای گوناگونی معروف هستند مثل کیوسک عمومی اینترنت، پایانه دسترسی عمومی یا تلفن پولی وب. برای انسان این امکان وجود ندارد که چندین مانیتور با صدها فید را کنترل کند, البته اگر نگوییم هم با هزاران دوربین این کار باید انجام شود. مفاهیم یادگیری عمیق برای آموزش آنچه که به طور طبیعی برای ما انسان ها به وجود می آید به ماشین ها استفاده می شود. یادگیری ماشین یکی از آنهاست و یادگیری عمیق یکی از تکنیکهای یادگیری ماشین است». بیشتر دستگاه های خانگی هوشمندی که خریداری می کنیم از هوش مصنوعی برای یادگیری رفتار ما استفاده می کنند تا بتوانند خودشان تنظیمات را تطبیق بدهند تا این تجربه را تا حد امکان بدون اصطکاک برای ما رقم بزند.

بخوان  هوش مصنوعی در صنایع سنگین 1 بیتی

خوب اگر قبلا نمی دانستید بهتر است که خوب چشم هایتان را باز کنید. مفهوم چابکی در سازمانها به کارکرد تولیدی و مفهوم سیستمهای تولید منعطف باز میگردد. در بین این چهار کمپانی آمازون از بقیه خطرناکتر عمل میکند زیرا با شعار قیمت مناسب، آسایش کاربر و تنوع محصول توانسته است در بین مردم به خوبی جای خود را باز کند و در حال در دست گرفتن بخش بزرگی از بازار جهانی است. بنابراین کمپانی ها از چت بات ها برای جمع آوری داده های محوری و همچنین پیش بینی خریدها برای ایجاد یک تجربه ی مشتری محور استفاده می کنند. درواقع آنها در همان لحظه پرداخت پول به هدف خود میرسند و خوشحال هستند و برخلاف خریداران دیگر کمپانی ها نتنها نیازی به برسی محصول ندارند، بلکه حتی نیاز ندارند که ببینند چه خریدهاند! این ماشین ها قادر به انجام وظایفی هستند که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. عجیب نیست که ما به دنبال راههایی برای پیادهسازی هوش مصنوعی در پروژههای آموزش آنلاین هستیم. صنعت بانکداری و دارایی نقش عمده ای در زندگی ما دارد.

ممکن است فکر کنیم هوش مصنوعی حداقل چند سالی از ایجاد تاثیر قابل توجهی در زندگی ما فاصله دارد, اما حقیقت این است که قبلا تاثیر عظیمی بر روی ما گذاشته است. دیگه توی زندگی کم نیار و توی هر جمعی همه رو انگشت به دهان کن! به عنوان مثال وقتی شما از دستیار هوشمند استفاده می کنید, چهGoogle Assistant باشه یاAlexa, Siri,Bixby بلاخره کم و بیش می دانید که این دستیارها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. دولت هایی که تکنولوژی بلاک چین را آزمایش می کنند، کم کم آن را به عنوان زیر ساختی ضروری می بینند. در این مقاله، یک توصیهگیرنده فرضی، که یک سیستم هوش مصنوعی کامل با توانایی یادگیری موثر از تجربیات همانند انسان است، پیشنهاد شد. یک ماشین واکنشی نمی تواند یک حافظه را ذخیره کند و در نتیجه نمی تواند به تجربیات گذشته برای اطلاع رسانی تصمیم گیری در زمان واقعی تکیه کند. هوش مصنوعی حافظه محدود پیچیدهتر است و امکانات بیشتری را نسبت به ماشینهای واکنشی ارائه میدهد.

دکتر هادی ویسی در گفتوگو با ایران اکونومیست با بیان اینکه برای برخی مراکز متقاضی تحت لیسانس این سامانه تهیه و پس از تائید نهایی و انجام تستهای امنیتی به آنها تحویل داده شده است، اظهار کرد: هماکنون این سامانه زیر بار عملیاتی عمومی رفته است. برای این کار روشهای مختلفی در هوش مصنوعی وجود دارد، از جمله اینکه یک ویدئو از متقاضی گرفته و محتوای آن با الگوریتمهای پردازش تصویر تحلیل شود و یا اینکه متنی تصادفی به او نشان داده و از فرد خواسته شود که آن را بخواند و یا در زمانهای خاصی از ضبط ویدئو پلک بزند و یا جهت سر خود را تغییر دهد.

• حافظه بلند مدت کوتاه مدت (LSTM)، که از داده های گذشته برای کمک به پیشبینی مورد بعدی در یک ترتیب استفاده می کند. • ۱۹۵۴: آزمایش ترجمه ماشینی Georgetown-IBM به طور خودکار ۶۰ جمله روسی که با دقت انتخاب شدهاند را به انگلیسی ترجمه می کند. این در حالیست که ماشین حتی برای حل مسائل سادهتری مانند ترجمه نیز نیازمند خواندن و نوشتن به کمک پردازش زبان طبیعی، دنبال کردن موضوع سخنرانی (استدلال)، دانستن آنکه درباره چه چیزی صحبت میشود (دانش) و بازتولید منظور اصلی نویسنده (هوش اجتماعی) است. در حال حاضر، سیستمهای «مبتنی بر دانش» (Knowledge-based)، آماری و مبتنی بر شبکه عصبی، جزء بهترین روشهای ترجمه ماشینی هستند. الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی نوعی انگیزه لازم برای تجارت الکترونیکی را برای ارائه تجربه شخصی تر به وجود آورده اند.

امکاناتی مثل App Action, Splice, و باتری تطبیق پذیر در اندروید پای و پیشنهادات سیری در IOS 12 با هوش مصنوعی امکان پذیر است. مایکروسافت یک ربات به نام کورتانا را منتشر کرد که نسخه مورد نظر آنها از دستیار مجازی مشابه ربات سیری در سیستم عامل ios است. • ۱۹۵۰: آلن تورینگ (Alan Turing)، «ماشین آلات و هوش محاسباتی» را منتشر می کند و چیزی را پیشنهاد میکند که اکنون به عنوان تست تورینگ، روشی برای تعیین اینکه آیا یک ماشین هوشمند است، شناخته می شود. چه چیزی یک ماشین را هوشمند می کند؟ AGI مدتهاست که الهام بخش داستانهای علمی تخیلی دیستوپیایی بوده است، که در آن روباتهای فوقهوشمند بر بشریت غلبه میکنند، اما کارشناسان معتقدند که این چیزی نیست که به این زودیها نگران آن باشیم. بنابراین دفعه ی بعدی که انلاین شدید و تبلیغات یا محصولات پیشنهادی را دیدید، بدانید که هوش مصنوعی بر زندگی شما تاثیر گذار خواهد بود. پس هوش مصنوعی در زندگی روزمره ی ما تاثیر گذار خواهد بود.

بخوان  ماهان فن کویل نصب دریچه و کانال جهت کنترل ورود و خروج هوا
واضحترین تغییری که اکنون در کاربرد عبارت «تخریب خلاق» اتفاق افتاده است این است که این عبارت اکنون یک جنبۀ تبرئهکننده پیدا کرده است و حتی گاهی مایۀ مباهات هم میشود. آنچه اوبر توانسته از شر آن خلاص شود عبارت است از شغلهای ثابت، اتحادیهها و اینکه کسِ دیگری هم غیر از اوبر بتواند از این کسبوکار نان بخورد. برای آزمایش هوش مصنوعی، تیم دو شبیهساز پرواز را راهاندازی میکند؛ یکی توسط هوش مصنوعی کنترل میشود و دیگری توسط انسان. ویسی توضیح داد: این سامانه و قابلیتهای آن برای انجام کارهای بزرگ برای مراکزی چون بانکها، بیمهها، اپراتورها و سازمانهای بزرگ دولتی و خصوصی میتواند بر روی سیستم نصب شود و سرویس نرمافزاری و سختافزاری ارائه شود.

• ۱۹۶۶: گزارش کمیته مشورتی پردازش خودکار زبان (ALPAC) توسط دولت ایالات متحده، جزئیات عدم پیشرفت در تحقیقات ترجمه ماشینی، ابتکار بزرگ جنگ سرد با وعده ترجمه خودکار و فوری زبان روسی را شرح داد. گوگل میگوید این مدل زبانی صرفاً یک الگوریتم پیچیده است که برای تولید زبان انسانی قانع کننده طراحی شده است. در هر حال هر چند تاكنون تلاشهای متعددی در جهت پياده سازی تست تورينگ صورت گرفته مانند برنامه Eliza و يا AIML (زبانی برای نوشتن برنامههايی كه قادر به chat كردن اتوماتيك باشند) اما هنوز هيچ ماشينی موفق به گذر از چنين تستی نشده است. با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! به تبلیغات هوشمند گوگل نیز میتوان اشاره کرد: کافی است یک اپلیکیشن را از فروشگاه اپلیکیشن گوگل (Google Play) دانلود و یا فیلمی را از یوتیوب نگاه کنید تا تبلیغات مرتبط با آنها را در سایتهایی که از کدهای تبلیغاتی گوگل استفاده میکنند مشاهده کنید.

بهینهسازی تعداد کارکنان شرکتها و حذف کارهای روزمزه اضافی آنها از مزایای هوش مصنوعی در کارهای روزمره به حساب میآیند. منظور این است که اغلب ما هر از گاهی از جهت یابی در زندگی روزمره استفاده می کنیم. به مسافران پیشنهاداتی می دهد؛ به این شیوه از طریق درآمد های جانبی، کمبود درآمد اصلی را جبران می کنند.سخن پایانیتکنولوژی در تمام زندگی ما تاثیر مهمی دارد و استفاده خلاقانه از آن باعث ایجاد روش های جدیدی برای کسب درآمد خواهد شد. پهپادهای تحویلی و تاکسیهای هوایی در حالت ایده آل با خلبان کار نمیکنند تا وزنشان را کاهش دهند و کمبود خلبان را جبران کنند. R1 که برای پیکربندی سفارشها برای سیستمهای کامپیوتری جدید طراحی شده است، رونق سرمایهگذاری در سیستمهای تخصصی را آغاز میکند که تا چندین دهه دوام خواهد داشت و عملا به اولین “زمستان هوش مصنوعی” پایان میدهد. هوش مصنوعی محدود به این معنا است که در آن سیستم هوش مصنوعی میزان خاصی از هوش را در یک زمینه خاص به کار برده می شود ، اما این سیستم تنها رایانه یا ماشینی است که وظایف بسیار تخصصی و محدود را برای انسان ها انجام می دهد.

این ربات شکلی شبیه صورت انسان همراه با چشم، لب، پلک و ابرو داشت. • هوش مصنوعی محدود (Narrow AI): گاهی اوقات به عنوان “هوش مصنوعی ضعیف” شناخته می شود، این نوع هوش مصنوعی در یک زمینه محدود عمل می کند و شبیه ساز هوش انسانی است. هوش مصنوعی ANI مخفف Artificial Narrow Intelligence (هوش محدود مصنوعی) است و معمولاً به آن “هوش مصنوعی ضعیف” هم میگویند. «هوش خودآگاهی» (Self-Awareness Intelligence): سیستم هوش مصنوعی است که هوشیاری، هوش فوقالعاده، خودآگاهی و احساس داشته باشد؛ به عبارت دیگر، یک انسان کامل باشد. • ۱۹۵۶: عبارت هوش مصنوعی در «پروژه تحقیقاتی تابستانی دارتموث در زمینه هوش مصنوعی» ابداع شده است.