هوش مصنوعی در صنایع سنگین 1 بیتی

الگوریتمهای ماشین لرنینگ از دادههای تاریخی به عنوان ورودی برای پیشبینی مقادیر خروجی جدید استفاده میکنند. نست با استفاده از هوش مصنوعی دمای خانه یا محل کار شما را بر اساس نیازهای شخصی شما پیشبینی و تنظیم میکند. این نوع ماشینها موجوداتی از خود آگاه هستند که میتوانند حالات درونی خود را بفهمند و قادر به تشخیص و یا پیشبینی احساسات دیگران میباشند. ۱۷ درصد از کل فروش تولیدات اپل مربوط به چین است و لذا از دست دادن بازار این کشور برای اپل تبعات جبرانناپذیری به همراه میآورد. Qualcomm در حال حاضر میزبان رقابتی ۱۰ میلیون دلاری برای تولید یک Tricorder واقعی است. محققان چهار شکل اصلی از هوش را شناسایی کردهاند که هوش مصنوعی برای جایگزینی واقعی انسانها در محیط کار باید داشته باشد: مکانیکی، تحلیلی، شهودی و همدلی. محققان سالها تلاش کردهاند تا هوش مصنوعی را سازگارتر کنند. در این مقاله، مشاوره فرضی، یک سیستم هوش مصنوعی کامل با توانایی یادگیری از تجربیات به همان اندازه مؤثر، پیشنهاد شد.خودآگاهی در هوش مصنوعی همچنین به محققان انسانی متکی است که مقدمات آگاهی را درک کنند و سپس یاد بگیرند که چگونه آن را تکرار کنند تا بتوان آن را در ماشینها ساخت. این محصول جدید همچنین به دو موتور الکتریکی مجهز شده که هر کدام میتوانند بهطور جداگانه، توانی معادل ۲۶۸ اسب بخار را تولید کنند.

چت رباتهای مجهــز به هوش مصنوعــی، پردازش زبان طبیعــی، تولید زبان طبیعی و درک زبان طبیعی میتوانند زبان کاربر را تجزیه و تحلیل کنند و به روشــی که انسانها انجام میدهند پاسخ دهند. بدین معنی که رایانهها را قادر سازیم که گفتار یا نوشتار تولید شده در قالب و ساختار یک زبان طبیعی را تحلیل و درک نموده یا آن را تولید نمایند. دوربین های هوش مصنوعی در شهر هوشمند با وضوح بالا می توانند حرکت تمامی وسایل نقلیه ثبت شده را ردیابی کنند و تراکم جمعیت و تمیزی فضاهای عمومی را نیز بصورت شبانه روزی کنترل نمایند. هدف اصلی این است که کامپیوترها بهصورت کاملا خودکار و بدون دخالت یا کمک انسانها یاد بگیرند و بر اساس آن اقدامات خود را تنظیم نمایند. این کار با استفاده از برنامههای بینایــی کامپیوتر، رباتیک و یادگیری ماشین انجام میشود، هوش مصنوعی میتواند محل رشد علفهای هرز را تجزیه و تحلیل کند. برای یادگیری ماشین لرنینگ باید مهارت های خود را در جنبه های مختلفی نظیر مباحث آمار و احتمال، علوم کامپیوتر، تئوری یادگیری ماشین و الگوریتمهای آن، Big Data یا کلان داده، زبان های برنامه نویسی مناسب آن یعنی R و پایتون (دوره آموزشی پایتون) و … اما به دلیل ضعف سيستمهاى ارتباطى برای انتقال اطلاعات، ارائه خدمات با محدودیت مواجه بود.

کاربران اینترنت این فناوریهای جدید را از طریق خواندن وبلاگها میشناسند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله بهترین سایت های تکنولوژی جهان را که از نظر گوگل و الکسا برترین این حوزه هستند را معرفی کنیم، پس اگر میخواهید از اخبار روز فناوری و تکنولوژی در جهان عقب نمانید مقاله بهترین سایت های تکنولوژی جهان از سری مقالات کسب و کار اینترنتی را تا سایت 1biti انتها مطالعه بفرمایید. همان طور که در مقدمه مقاله گفتیم، در این مقاله سعی کردیم تا بهترین وبلاگ ها و سایت هایی که جدیدترین اخبار تکنولوژی های روز جهان را پوشش میدهند را به شما عزیزان معرفی کنیم. این فناوری شبیه و قابلمقایسه با آمازون الکسا است. هوش عمومی مصنوعی مثل انسان در مسائل مختلف فکر میکند و تصمیم میگیرد مانند عملکرد رباتها ی پیشرفته و شبیه انسان. میتوان از آن برای انجام کارهای معمولــی مانند عملکرد، گزارشهای کمپین و موارد دیگر استفاده کرد. Artificial General Intelligence (AGI) :AGI که گاهی اوقات با عنوان “Strong AI” نیز شناخته میشود، نوعی هوش مصنوعی است که در فیلمها میبینیم، مانند ربات های Westworld یا Data from Star Trek: The Next Generation .AGI ماشینی با هوش عمومی است و دقیقاً مانند یک انسان میتواند از این هوش برای حل هر مشکلی استفاده کند.

اما از آن زمان تا کنون ماشینی اختراع نشده است که توانسته باشد این تست را با موفقیت بگذراند. در واقع میتوان مدعی شد که در آینده تقریباً تمام جنبههای زندگی روزمره انسانها تحت تاثیر این فناوری قرار خواهد گرفت. ممکن است شنیده باشید که هوش مصنوعی در آینده برای انسان مسلط خواهد شد و کنترل جهان را به دست خواهد گرفت. در پاسخ به FGCS ژاپن، دولت ایالات متحده ابتکار محاسبات استراتژیک را برای ارائه تحقیقات با بودجه DARPA در محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی آغاز میکند. هدف از گرایش هوش مصنوعی در ارشد بالا بردن قابلیت دانشجویان در زمینههای ارائه مناسب اطلاعات، استدلال اتوماتیک، دسته بندی و تصمیم گیری ماشینی، روشهای یادگیری برای ماشینها، ارائه غیر دقیق اطلاعات و کار با آنها، شبیه سازی پردازشهای مطرح در موجودات زنده، هوشمند کردن رباتها، پردازش و تحلیل کامپیوتری تصاویر، پردازش و درک زبان و پردازش و شناسائی گفتار میباشد. 3 چگونه می توان با فرمول بندی ، توصیف ، تجزیه و تخصیص ، نتایج را در گروه “عوامل هوشمند” تشکلیل داد. در یک فرآیند یادگیری بدون نظارت، الگوریتم سعی میکند آن دادهها را به نحوی سازماندهی کند تا ساختار آن را توصیف کند، این ممکن است به معنای گروهبندی دادهها در خوشهها یا مرتب کردن آنها به گونهای باشد که سازماندهیتر به نظر برسد.

بخوان  شش نشانه‌هایی که شما تأثیر زیادی روی هوش مصنوعی گذاشتید

خیر، ایده های مربوط به هوش مصنوعی از سال های خیلی پیش وجود داشته است. در سال 1950 آلن تورینگ در مقاله ای به وجود آمدن ماشین های هوشمند را پیش بینی کرد، در یک نقل قول از آلن تورینگ در سال 1951 کفته شده است که : حتی اگر میتوانستیم ماشین ها را فرمان بردار نگه داریم، مثلا با خاموش کردن شان در لحظات استراتژیک، ما بعنوان یک گونه باید خیلی احساس پستی کنیم. برای مثال استفاده از هوش مصنوعی در بازار بورس و پیش بینی شاخص ها یکی از مسائل داغ در مباحث اقتصادی محسوب میشود. هوش مصنوعی را می توان در داده های ماهواره ای برای پیش بینی پیشرفت های آتش سوزی و بهینه سازی پاسخ های کنترلی به آن بحران استفاده کرد. سرخوردگی از پیشرفت توسعه هوش مصنوعی منجر به کاهش عمده DARPA در کمکهای تحصیلی میشود. این سیستمها انواع بازنماییهای معنایی و استنتاجهایی که انسانها قادر به آنها هستند را تشکیل نمیدهند. هوش مصنوعی باریک اغلب بر انجام یک کار واحد بسیار خوب متمرکز است و گرچه به نظر میرسد این ماشینها هوشمند هستند، اما آنها با محدودیتهای بسیار بیشتری حتی از ابتداییترین هوش انسانی کار میکنند.

قطعا بدون دریافت یک آموزش ماشین لرنینگ حرفه ای نمی توانید در این زمینه حرفه ای شوید. فناوری تشخیص گفتار به رایانهای که توانایی دریافت صدا را دارد برای مثال به یک میکروفن مجهز است این قابلیت را میدهد که صحبت کاربر را متوجه شود٫این فناوری در تبدیل گفتار به متن یا به عنوان جایگزین برای ارتباط با رایانه کاربرد دارد. آنچه سوفیا را از انساننماهای گذشته متمایز میکند، شباهت او به انسان واقعی، و توانایی او در دیدن (تشخیص تصاویر)، ایجاد حالات چهره و برقراری ارتباط از طریق هوش مصنوعی است. یادگیری ماشین(Machine learning) به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی تعلٌم و یادگیری پیدا میکنند.هدف یادگیری ماشین این است که رایانهها و سامانهها بتوانند به تدریج و با افزایش دادهها کارایی بهتری در انجام وظیفهٔ مورد نظر پیدا کند. میتوان گفت که ماشین لرنینگ انواع مختلفی دارد که ممکن است شما به عنوان یک متخصص در زمینه ماشین لرنینگ با آنها مواجه شوید: از کل زمینههای تحصیلی گرفته تا تکنیکهای خاص. این استفادهها میتوانند در زمینه پیشبینیهای تحلیلی از وضعیت بازار باشند که تمایل به تکنولوژیهای یادگیری عمیق را فراتر از موفقیت آن در گفتار، تصور و پردازش زبانها خواهد ساخت.

رشته یادگیری ماشین، یکی از بهترین رشتههای حال حاضر در دنیا محسوب میشود، بنابر آخرین گزارشات از سایتهای بررسی مشاغل، ماشین لرنینگ به دلیل رشد تقاضا و حقوق زیاد جزء بهترین مشاغل است. در حال حاضر میتوان گفت آینده مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی به نسبت سایر حوزههای شغلی بسیار پررونقتر است و بیراه نیست اگر بگوییم رشته یادگیری ماشین در رده بهترین مشاغل قرار دارد. به نقل از Netcetera، افراد بالای ۶۵ سال قرار است در دهههای آینده بخش مهمی از جمعیت اروپا را تشکیل دهند. این الگوریتم، اطلاعاتی که توسط حسگرهای ماشین کسب شده را جمع آوری میکند؛ مانند فاصله اجسام با ماشین، سرعت حرکت آنها و پیشبینی مکان آنها در ۵-۱۰ ثانیهی آینده. گفتیم که یکی از امکانهایی که هوش مصنوعی در اختیار ما قرار میدهد توان پیشبینی است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، زبان برنامهنویسی پایتون به دلیل پلتفرم مستقل و محبوبیتش در جامعه برنامهنویسی، بهترین تناسب را با ماشین لرنینگ دارد. برنامه نویسی نداره و فقط ریاضیات قضیه رو خیلی ساده توضیح میده.

بخوان  چگونه با تکنولوژی دریافت کردم آغاز

با استفاده از هوش مصنوعی، بازاریابان میتوانند تبلیغات بسیار هدفمند و شخصــی شده را با کمک تجزیه و تحلیل رفتار، تشخیص الگو و غیره ارائه دهند. این درخواست درخصوص ۱٫۵ میلیون دلار هزینهای است که برای فعال کردن قابلیت های جدید تجزیه و تحلیل اطلاعات در زمان واقعی درنظر گرفته شده است. با این همه اما کنگره جهانی موبایل بارسلون بزرگ­ترین رویداد در این مجموعه است و معمولا در ماه فوریه هر سال برگزار می­شود. هوش مصنوعــی در چند سال گذشته به طور قابل توجهــی تکامل یافته است و تقریباً در هر بخش تجاری کاربردهای خود را پیدا کرده است. تقریباً همه افراد تجربه کرده اند که با شنیدن یک موسیقی خاص یک تصویر، فکر و یا خاطره برای آنها زنده می شود. اما پیشرفت در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق باعث ایجاد تغییر الگوی تقریباً در هر بخش از صنعت فناوری میشود. در همینراستا و با کمک فهرست ثروتمندترین و بزرگترین سرمایهگذاران جهان منتشر شده توسط مجله فوربس، به تازگی مجله بیزینس اینسایدر فهرستی از بزرگترین و ثروتمندترین سرمایهگذاران عرصه تکنولوژی در سراسر جهان منتشر کرده است؛ افرادی که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت تکنولوژیهای جدید در دنیا داشته و باعث رشد اقتصاد و صنعت کشورهایشان میشوند.

یادگیری نیمهنظارت از دادههای برچسب زده شده و برچسب نزده برای آموزش، استفاده میکند؛ این نوع یادگیری میتواند دقت یادگیری را افزایش دهد. آزمایش ترجمه ماشین Georgetown-IBM به طور خودکار 60 جمله روسی، با دقت انتخاب شده را به انگلیسی ترجمه میکند. هوش مصنوعی میتواند به شناسایــی و رسیدگی به بررسیهای جعلی کمک کند. این مجموعه داده آموزشی بخش کوچکتری از مجموعه داده بزرگتر است و به الگوریتم یک ایده اساسی از مشکل، راهحل و نقاط دادهای که باید با آنها رسیدگی شود ارائه میدهد. هیچ کلید پاسخ یا اپراتور انسانی برای ارائه دستورالعمل وجود ندارد، در عوض، ماشین با تجزیه و تحلیل دادههای موجود، همبستگیها و روابط را تعیین میکند.

بنابراین برای شروع یادگیری هوش مصنوعی باید این موضوع و زمینه فعالیت در آن را مشخص کرد تا بر اساس آن، یادگیری آغاز شود؛ زیرا هر زمینه از هوش مصنوعی دارای ابزارها و روشهای مختلف مخصوص به خود است. این سیستم هوشمند نحوه ی کارکرد مغز انسان رو شبیه سازی میکنه و میتونه دارای قابلیت یادگیری، منطق و استدلال بشه! مجموعه داده آموزشی نیز از نظر خصوصیات بسیار شبیه به مجموعه داده نهایی است و پارامترهای برچسبگذاری شده مورد نیاز برای مسأله را، در اختیار الگوریتم قرار میدهد. دیدگاه عملگرا : یعنی شبیه سازی خروجی سیستم. دادههای برچسبگذاری شده هر دو پارامتر ورودی و خروجی را در یک الگوی کاملاً خوانا توسط ماشین دارند، اما برای شروع، به انسانی برای برچسبگذاری دادهها نیاز است. هر دو سعی در تغییر ژنها در گونههای زنده دارند ولی دست کاری ژنتیکی به دنبال درمان ژنهای معیوب است، در حالی که اصلاح ژنتیکی به دنبال تغییر در ژنهای با عملکرد خوب است تا به یک بهبود در ارگانیسم دست یابد. سال هاست الگوریتم های هوش مصنوعی در ابر کامپیوتر ها و دیتا سنتر ها استفاده میشود ولی حضور هوش مصنوعی در وسایلی که مردم در زندگی روز مره خود استفاده میکنند به سال های اخیر بر می گردد.

آلن تورینگ با انتشار محاسبات و ماشین آلات رایانه، پیشنهادی را ارائه میدهد که اکنون به عنوان آزمایش تورینگ شناخته میشود. اصطلاح منطق فازی اولین بار در پی تنظیم نظریهٔ مجموعههای فازی به وسیلهٔ پروفسور لطفی زاده (۱۹۶۵ م) در صحنهٔ محاسبات نو ظاهر شد.واژهٔ فازی به معنای غیردقیق، ناواضح و مبهم (شناور) است. محاسبات مرزی ممکن است در چنین شرایطی انتخاب بهتری باشد. این موتورهای الکتریکی به صورت کامل از دل خط تولید هواوی بیرون میآیند و میتوانند در کمتر از ۳.۹۸ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه کنند اما به علت مسائل ایمنی و جلوگیری از استهلاک گرمایی، حداکثر سرعت آنها به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند محصول یا خدماتــی را بر اساس نظرات مشتریان خریداری کنند. طبق نظرات موجود در وب فارسی، ترجمه دکتر فیلی بهترین و محبوبترین نسخه ترجمه شده این کتاب به شمار میرود.

بخوان  یک اینترنت بسازید که هر کسی به آن افتخار کند

کتابخانه SpaCy: این کتابخانه برای پردازش زبان طبیعی مورد استفاده قرار میگیرد. پردازش زبان طبیعی (NLP): NLP به نرمافزار، کامپیوتر یا ماشین اجازه میدهد تا نوشتههای انسانی را درک، تفسیر و حتی تولید کنند. پاسخ: تکنولوژیهایی با قیمت ارزانتر مانند تلویزیونهای پیشرفته، اما با قیمت مناسب یا حتی گوشیهای همراه با قیمت خوب میتوانند موجبات گسترش هرچه بیشتر اینترنت در هند را فراهم کنند. در وب سایتها و اپلیکیشنهای پخش موسیقی مانند اسپاتیفای و بسیاری موارد دیگر از سیستمهای توصیهگر استفاده شده است. البته برنامهها و اپلیکیشنهای مختلفی در این زمینه تولید شدهاند مثل Calm که برنامه بسیار محبوبی است اما در حوزه سختافزاری چه؟

این ربات می توانست احساسات را بشناسد و آن ها را آشکار سازد. برندهای آسیایی یکچهارم رتبههای ۱۰۰ برند برتر دنیا را از آن خودشان کردند. تحلیلی از موقعیتها ، کامیابیها و یا شکستهایی که برخی از کشورهای آسیایی در راه جذب تکنولوژی اطلاعاتی و حمایت از برنامه های صنعتی و توسعه ای خود از اینطریق داشته اند ، بخش اساسی مقاله را تشکیل می دهد . بهترین راه برای یادگیری ماشین لرنینگ چیست؟ ربوتیک شامل طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از ربوتها میشود، همچنین مانند سیستمهای رایانهای، کنترل، بازخورد حسگرها و پردازش اطلاعات نیز در این گروه قرار میگیرند. سینان در این باره نیز چنین اظهارنظر کرده است: «فنلاندی ها در فصل تابستان به خانه های روستایی شان چسبیده اند و ذهنیت آن ها کاملاً بدور از فضای آنلاین است.

در دانشگاههای برتر دنیا تحقیقات گستردهای در زمینه ماشین لرنینگ وجود دارد و در شرکتهای برتر هیچ محدودیتی در مورد حقوق افراد متخصص ماشین لرنینگ وجود ندارد. شرکتها سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرف سیستمهای خبره میکنند و کل صنعت معروف به بازار ماشین آلات Lisp برای حمایت از آنها به وجود میآید. پرسپترون ها، پرسپترون های چند لایه و شبکه های پایه شعاعی از جمله معروف ترین شبکه های feedforward هستند.شبکه های عصبی با تکنیک هایی چون نظریه هب، GMDH یا یادگیری رقابتی می توانند برای مشکل کنترل هوشمند (برای روباتیک) و یادگیری به کار برده شوند. رباتهای مجهز به هوش مصنوعی از بهروزرسانیهای بیدرنگ برای تشخیص موانع در مسیر خود استفاده میکنند و سفر خود را فوراً از قبل برنامهریزی میکنند. با این حال مسئله هوش مصنوعی تا قبل از معرفی شدن ابر کامپیوتر Deep blue توسط IBM در نیمه دوم دهه نود میلادی توجه جهانیان را به خود جلب نکرده بود، این ابر کامپیوتر اولین کامپیوتر و ماشینی بود که توانست در سال 1996 میلادی در یک مسابقه شطرنج گری کاسپاروف قهرمان شطرنج جهان را شکست دهد. با استفاده از این تکنولوژی، جراحان میتوانند با دقتی بهمراتب بیشتر از قبل کارشان را انجام دهند. هوش مصنوعی باریک: گاهی اوقات به عنوان “هوش مصنوعی ضعیف” نیز شناخته میشود، این نوع هوش مصنوعی در یک زمینه محدود عمل میکند و شبیهسازی هوش انسانی است.

طبق گفته Tractica، یک شرکت تحقیقاتــی بازار، انتظار میرود بازار جهانــی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به درآمد ۱۱۸ میلیارد دلاری برسد. گزارش اخیــر Statista در سال 2020 نشان میدهد که انتظار میرود بازار جهانــی نرمافزار هوش مصنوعــی تقریباً 54 درصد رشد سالانه داشته باشد و انتظار میرود به اندازه پیشبینی شده 22.6 میلیارد دلار آمریکا برسد. باید گفت: یادگیری ماشینی (ML) یا ماشین لرنینگ نوعی هوش مصنوعی (AI) است که به برنامههای نرمافزاری اجازه میدهد تا در پیشبینی نتایج دقیقتر شوند، بدون اینکه به صراحت برای این کار برنامهریزی شده باشند. در ادامه قصد داریم، انواع یادگیری ماشینی که ممکن است در زمینه یادگیری ماشینی با آنها مواجه شوید، را بیان کنیم. همچنین در میان زبانهای برنامهنویسی، زبان برنامهنویسی پایتون یکی از بهترین و سازگارترین زبانهای برنامهنویسی در زمینه ماشین لرنینگ است.