روسیه رقیب ChatGPT را معرفی کرد

رقبای ChatGPT چه کسانی هستند؟

در شرایطی که روسیه به دلیل حمله به یک کشور با تحریم‌های جهانی مواجه می‌شود، نحوه تامین تراشه‌های پیشرفته مورد نیاز برای پیشبرد تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در این کشور به یک سوال بزرگ تبدیل می‌شود.

موتور جستجوی چینی Baidu نیز با Erniebot خود سرنوشت مشابهی داشت و مانند ChatGPT انتظارات مردم را ارزیابی کرد.

انتهای پیام



منبع

همچنین چند روز پیش شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چینی «علی بابا» مدل هوش مصنوعی خود را منتشر کرد که در دو زبان انگلیسی و چینی تسلط دارد.

گوگل اخیراً بارد را با نوشتن و اشکال یابی کدها ساخته است، یک ویژگی که شرکت OpenAI آن را از طریق یک مدل مصنوعی دیگر به نام Codex ارائه می‌کند.

حالا چت‌بات روسی GigaChat رقیب دیگری را به‌هوش‌های هوش مصنوعی در مدل جهانی اضافه می‌کند اما ممکن است تأثیر جهانی نداشته باشد، زیرا گفته می‌شود که در زبان روسی مهارت دارد و به زبان‌های خارجی مسلط نیست.

جالب اینجاست که GigaChat توسط یک شرکت فناوری روسی توسعه نیافته است، بلکه توسط یک بانک وامور توسعه داده شده است که در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند تا اتکای خود را به سمت غرب کاهش دهد.

یک چت‌بات یا ربات گفتگوگر قادر به انجام کارهای بسیار نیز، از نوشتن شعر گرفته شده تا نویسی است و می‌تواند در حوزه آموزش فعالیت‌های کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، روسیه جدیدترین شرکت کننده در مسابقه هوش مصنوعی است، چرا که شرکت روسی موسوم به Sberbank است که از راه‌اندازی راه‌اندازی چت‌بات خود به نام GigaChat رونمایی می‌کند که ChatGPT را به حساب می‌آورد. این اقدام می‌تواند رقابت را در میانی که به دنبال تصاحب موقعیت‌های رهبری در فناوری هستند، داغ کند.

بخوان  جراحی از راه دور با کمک ربات جراح

ماه نوامبر سال گذشته شرکت آمریکایی OpenAI چت‌بات مشهور و محبوب خود یعنی ChatGPT را راه‌اندازی کرد که یک مدل مصنوعی مصنوعی است که می‌تواند شبیه به انسان را با کاربران خود ثابت کند.

شرکت مایکروسافت از OpenAI حمایت مالی کرده و به دنبال گنجاندن این فناوری در محصولات خود بوده و در این رقابت در حوزه توسعه هوش مصنوعی پیشگام است. سایر شرکت‌های فناوری نیز با مدل‌های هوش مصنوعی خود سعی می‌کنند در این رقابت شرکت کنند و در چند ماه گذشته شاهد عرضه چت‌بات‌های متعددی بوده‌ام.

روسیه چت‌بات خود موسوم به GigaChat را که رقیب ChatGPT می‌شود، معرفی کرد. گفته می‌شود این ربات مصنوعی در زبان روسی بسیار عالی عمل می‌کند، اما در زبان‌های خارجی خیلی خوب نیست.

گوگل که شرکت DeepMind را برای کار بر روی محصولات هوش مصنوعی تولید کرد، با انتشار ChatGPT غافلگیر شد و تلاش شتاب‌زده آن برای انتشار مدل مصنوعی مصنوعی خود موسوم به برد نتیجه معکوس داشت و از آن زمان ارزیابی شده از آن زمان کشف شده است.