آزمایش یک پیشران بر آب روی ماهواره سونی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، این شرکت که «Pale Blue» نام دارد، فناوری خود را روی نانوماهواره سونی نصب کرد. شرکت سونی، ماهواره خود را در اختیار شرکت «Pale Blue» قرار داد تا این شرکت فناوری پیشران آزمایشی خود را روی پروژه Star Sphere به کار ببرد. این پروژه یک ویدیوی ۴K از فضای علمی و آموزشی آموزشی تهیه می‌کند.

یک شرکت پیشران ژاپنی اولین آزمایش فناوری رانشگر بر آب خود را اوایل ماه جاری در یک ماموریت اشتراکی با موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس به فضای پرتاب کرد.

ماموریت «Light Sail ۲» نشان داد که پرواز با نور امکان پذیر است. این تاسواره از یک بادبان ۳۲ متر مربعی استفاده کرد تا در مدار ۳.۲ کیلومتری بالا برود. اساساً، تمام چیزی که یک تاسواره نوری به آن دارد تا خود را برای مدتی طول بکشد، یک بادبان است که تنها از فوتون های نور خورشید استفاده می کند.

تصاویر ثبت شده توسط «LightSail ۲» را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

شرکت «LightSail 2» سرانجام سال گذشته در جو زمین سوخت اما نمایش پیشران نوری آن را برای ماموریت‌های آینده ناسا ارائه کرد. اگر سیستم پیشران آبی «Pale Blue» به همان اندازه که این شرکت ادعا می‌کند دارو باشد، مأموریت «Star Sphere-1» سونی می‌توانی مشابه «LightSail» داشته باشد.

پروژه ماهواره «Star Sphere» سونی در روز ششم ژانویه به همراه ۱۱۳ ماهواره دیگر به عنوان بخشی از ماموریت اشتراکی «Transporter ۶» اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب شد. این تاسواره با نام «Star Sphere-1» دارای یک دوربین فول فریم بوده و مجهز به سیستم پیشران بخار آب شرکت «Pale Blue» است و امکان نمایش این فناوری برای اولین بار در فضایی را فراهم کرده است. انتظار می‌رود این نمایش ظرف چند روز آینده انجام شود.

بخوان  گام های مهم چینی در استفاده از هیدروژل ها در دستگاه چاپ ۳ بعدی

پیشران بخار آب تنها روشی نیست که نویدبخش توسعه ناوبری پایدار و مقرون به صرفه برای تاسواره‌ها است.

«Pale Blue» در سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرد. این شرکت تحقیقات تحقیقاتی انجام شده توسط دانشگاه توکیو و آژانس فضایی ژاپن(JAXA) در حال توسعه توسعه سیستم پیشرانش است.

در سال ۲۰۱۹، انجمن سیاره‌ای یک نمونه از بادبان خورشیدی به نام «Light Sail ۲» را به فضای پرتاب کرد. بیل نای(Bill Nye)، مدیر عامل انجمن سیاره‌ای، در مصاحبه‌های ‌گفت که «LightSail ۲» کاملاً فراتر از انتظارات او بوده است.

گزارش بیانیه مطبوعاتی شرکت «Pale Blue»، پیشران کوچک آن با مانورهای اصلاح مدار دوره‌های کوچک، عمر این ماهواره کوچک را ۲.۵ سال افزایش می‌دهد. این شرکت توضیح می‌دهد که پیشران بخار آب راه‌حلی سازگار با محیط زیست در شرایطی است که برای افزایش تاسواره‌ها استفاده می‌شود.

پیش‌ران‌های آبی و سبک می‌توانند آینده ناوبری تاسواره‌ها را تغییر دهند

جان آساکاوا(Jun Asakawa)، عامل و یکی از بنیانان شرکت «Pale Blue»، می‌گوید: من بسیار خوشحالم که پیشران ایمن، پایدار و کم هزینه ما می‌توان به این پروژه کمک کرد و ما متعهد به توسعه صنعت فضایی هستیم.

انتهای پیام



منبع

ماهواره سونی به آزمایش سیستم جدید پیشرانش بر آب کمک می‌کند