قرص خواب در مورد زوال عقل است؟

دکتر دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو این مطالعه را برای تشخیص قرص‌های خواب بر روی شناخت افراد مسن انجام داد. آنها می‌خواستند ارتباط بین مصرف داروهای خواب و زوال عقل را طی ۱۵ سال در بین کاربران مشخص کنند.

مکرر از خواب با استفاده از خطر زوال عقل در بزرگسالان مسن سفیدپوست مرتبط بود بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین مکانیسم‌های اساسی مورد نیاز است.

در طول مطالعه، 20 درصد از شرکت‌کنندگان به زوال عقل مبتلا شدند. با تجزیه و تحلیل داده‌ها، گروه تحقیقی که شرکت‌کنندگان سفیدپوستی دریافت می‌کنند که معمولاً یا همیشه از قرص‌های خواب برای کمک به خواب و خواب خود استفاده می‌کنند، ۷۹ درصد بیشتر از مصرف‌کنندگانی که داروی خواب مصرف می‌کنند، به زوال عقل مبتلا می‌شوند.

به نقل از هلث، قرص‌های خواب، دارویی مفید برای افرادی است که مشکل خواب دارند اما نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این دارو تأثیر منفی خود را نیز دارد.

بر اساس آمار موجود در وب سایت مراکز کنترل و بیماری از بیماری (CDC)، حدود 8.4 درصد از بزرگسالان آمریکایی هر روز روزها در سال 2020 خواب مصرف می‌کنند. زنان (10.2درصد) نسبت به مردان (6.6 درصد) داروی خواب بیشتر مصرف می‌کنند.

قرص‌های خواب‌آوری که شرکت‌کنندگان استفاده می‌کنند شامل آرام‌بخش-خواب‌آور امبین (Ambien)، بنزودیازپین‌ها ازجمله تریازولام (Halcion)، فلورازپام (Dalmane) و تمازپام (Restoril) و همچنین داروهای ضدافسردگی ترازودون Oleptro و Desyrel بود.

ایسنا/خراسان رضوی افراد سفیدپوستی که قرص‌های خواب مصرف می‌کنند ۸۰ درصد بیشتر در مورد موضوع به زوال عقل قرار دارند.

محقق ارشد این تحقیق، یو لنگ، دکترای بخش روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: تفاوت‌ها ممکن است به وضعیت اجتماعی-اقتصادی نسبت داده شود. شرکت‌کنندگان پوستی که به داروهای خواب دسترسی دارند، ممکن است یک گروه منتخب با وضعیت اجتماعی-اقتصادی بالا باشد، همچنین ممکن است برخی از خواب‌ها با خطر بالاتر زوال عقل نسبت به آنها مرتبط باشد.

بخوان  کپسول رباتیک «دراگون» از «ایستگاه فضای بین‌المللی» جدا شد

قرص خواب در مورد زوال عقل است؟

انتهای پیام



منبع

در همین حال، آن‌ها از حاکی‌های فعلی هستند که حدود 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط هستند. از این رقم، بر اساس آمار مراکز کنترل و وضعیت بیماری، حدود 5.6 میلیون مورد مربوط به افراد 65 سال و بالاتر است.

۳۰۶۸ فرد مسن (۴۲ درصد سیاه‌پوست و ۵۸ درصد سفیدپوست) بدون زوال عقل که خارج از خانه‌های سالمندان زندگی می‌کردند را دنبال کردند. آنها به مدت 9 سال در مطالعه سلامت، پیری و ترکیب بدنی ثبت‌نام کردند و شرکت‌کنندگان 74 سال بودند.

به تازگی کشف می‌کنند که قرص‌های خواب رایج می‌توانند به زوال عقل را به میزان توجهی افزایش دهند. آنها در مطالعه خود که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، خطر ۷۹ درصدی هشدار دهنده را گزارش کردند.

گروه تحقیقاتی احتمال مشابهی برای تحقیق به زوال عقل را در شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست پیدا کرد، اما آنها روی این موضوع تمرکز نکردند زیرا مصرف قرص‌های خواب در بین آنها به‌طور قابل‌توجهی کم بود.

از آنجایی که این یافته‌ها فقط در مورد افراد سفیدپوست اعمال می‌شود، گفته شد که می‌تواند عوامل محرک دیگری را برای زوال شناختی در میان جمعیت عمومی وجود داشته باشد.

برنامه‌های می‌گویند: خواب‌هایی که به‌عنوان آرام بخش‌ها می‌شوند، فقط باید برای مقابله با بی‌خوابی کوتاه مدت استفاده شوند. درمان شناختی رفتاری ممکن است برای مشکلات خواب طولانی مدت انجام شود.

در این تحقیق مشخص شد که شرکت‌کنندگان سفیدپوست سه برابر بیشتر از همتایان سیاه پوست احتمال قرص‌های خواب‌آوری حدود ۵ تا ۱۵ بار در ماه مصرف دارند.

بخوان  پرستاری که جان یک نوزاد را در هواپیما نجات داد+ فیلم