ارتباط هوش کودک و رفتن به حومه شهر در دوران بارداری

تحقیقات این مطالعه در مجله Environmental Health منتشر شده است.

این مطالعه فقط کودکان نوپالاتین تبار را مورد بررسی قرار داد، بنابراین مشخص نیست که نتایج در سایر نژادها یا قومیت‌ها مشابه خواهد بود یا خیر. لاتین تبارها در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کنند و در شرایط محیطی هستند که در بالاترین سطح از هوا قرار دارند. با این، این یافته‌ها نقطه شروعی را برای دیدن اینکه چگونه هوای محیطی بر جوامع تأثیر می‌گذارند و خانواده‌ها چه می‌توانند برای محافظت از فرزندان خود انجام دهند، فراهم کنند.

توضیح دیگری که نویسندگان مطالعه کردند در مورد اینکه چرا هوا باعث آسیب عصبی مضر می شود این است که آلاینده های استنشاقی مستقیماً با جنین تماس دارند. سپس این ذرات می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند و باعث افزایش استرس و استرس شوند که در مسیر رشد مغز قرار می‌گیرند. تحقیقات دیگری از همین تیماهدی از تأثیر بر میکروبیوم روده کودک است که می‌تواند باعث افزایش آن شود.

معلم در دانشگاه «کلرادو بولدر» می‌گویند، کودکان دو ساله‌ای که در دوران بارداری در هوای سرد می‌گیرند، احتمال دارد که بعداً نمرات شناختی پایین‌تری داشته باشند. این مطالعه کننده هشدار دهنده همچنین می‌دهد که در معرض خطر قرار گرفتن در معرض هوای قبل از تولد می‌تواند در هماهنگی حرکت و مشکلات زبانی ایجاد شود.

هوای پاک در هفته مهم ویژه‌ای دارد

«زک» (زک مورگان) نویسنده اول این مطالعه از دانشگاه کلرادو بولدر در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: مغز در مراحل مختلف بارداری به طور متفاوتی رشد می‌کند و زمانی که در یک بیماری بحرانی واقعی ایجاد می‌شود، می‌تواند در مسیر رشد ممکن باشد.

بخوان  Copilot یک طراحی مجدد بزرگ و یک روش جدید برای ویرایش تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی شما دریافت می کند

مادران باردار که به طور مرتب در معرض آلاینده‌های هوا مانند ذرات معلق(PM) ۱۰ و PM ۲.۵ قرار دارند، کودکان نوپا نمرات شناختی پایین‌تری قرار دارند. کودکان دو ساله با بالاترین سطح قرار گرفتن در معرض هوا در دوران بارداری کمترین امتیاز رشد عصبی را دارند. به طور کلی، ۱۶ درصد از کودکان نوپا دارای نمره شناختی هستند که نشان دهنده سطحی از اختلالات عصبی است. چرا که می‌گویند زمان قرار گرفتن جنین در معرض هوا نیز مهم است. نظر هوا در اواسط تا پایان هفته به پیامدهای بدتر رشد عصبی برای نوزادان می‌شود.

زمانی که کودکان به سن دو سالگی رسیدند، تحت تأثیر رشد عصبی قرار می‌گیرند که مهارت‌های شناختی، حرکتی و زبانی آنها را می‌گیرند. نویسندگان این مطالعه همچنین عوامل دیگری از جمله تعداد دفعات تغذیه نوزاد با شیر مادر، زایمان زودرس، وزن نوزاد هنگام تولد و وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده را که می‌توانند بر رشد کودک تأثیر بگذارند را نیز در نظر گرفتند.

استرس اکسیداتیو یا استرس اکسیداتیو (استرس اکسیداتیو) بازتاب‌ها عدم تعادل میان تظاهرات سیستماتیک «گونه‌های (واکنش‌پذیر)» (ROS) و فعال یک سیستم زیستی در خنثی سازی و توانایی میانجی‌های سمی آن یا ترمیم آسیب‌های وارد شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افآیا می‌توان به مادران کمک کرد تا فرزندان باهوش‌تری به دنیا بیاورند منتقل شوند؟ به تازگی نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هوای شهر شلوغ می‌تواند تاثیری بر روی جنین داشته باشد.

مطالعات دانشگاه «کلرادو بولدر» در مطالعه اخیرشان بیان کردند که ترک شهر و رفتن به حومه شهر در دوران بارداری ممکن است باعث باهوش‌تر شدن کودکان شود.

بخوان  لحظه فرود هواپیما در اتوبان شلوغ + فیلم

انتهای پیام



منبع

در این مطالعه، سلامت ۱۶۱ مادر لاتین تبار و فرزندانشان را که در جنوب کالیفرنیا زندگی می‌کردند، بررسی کردند. مادران پیشینه خود دقیقی از وضعیت زندگی گذشته و زمانی که باردار ارائه کردند. این کیفیت سپس آدرس‌ها را با سیستم هوای آژانس از محیط زیست ایالات متحده آمریکا بررسی می‌کنند.

به نویسندگان مطالعه، این یکی از اولین پروژه‌های تحقیقاتی است که در آن افراد به ارزیابی نسبت بین قرار گرفتن در معرض خطر تولد و رشد مغز در دوران نوزادی پراخته‌اند.