بیش از نیمی از بیماران کووید دچار آسیب در اندام می‌شوند

بیش از 500 بیمار در این مورد مورد بررسی قرار گرفتند که 62 درصد از آنها شش ماه پس از تشخیص تشخیص پزشک از آسیب در اندام رنج می‌بردند. این شش ماه پس از بررسی این بیماری، اسکن ام.آر.آی انجام داد و مشکلات سلامتی آنها را به این نتیجه رساند.

«آمیتاوا بانرجی» استاد داده‌های بالینی در موسسه انفورماتیک سلامت کالج لندنی لندن گفت که علوم بر کیفیت زندگی افراد به ویژه مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت‌های بهداشتی از مهم‌ترین مسائل ما است. اولین یک سوم که در این مطالعه شرکت کردند، در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند.

وی افزود: اختلالات اندام در کوید طولانی مدت پیامدهایی دارد که می‌تواند بر کیفیت زندگی و سلامت افراد تأثیر بگذارد که این امر نشان‌دهنده هرچه زودتر روند رشد و مراقبت یکپارچه از بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت است.

به گفته برخی از آن دسته از افرادی که در اولین باری که ویروس‌ها می‌شوند، به شدت تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرند، پس از مدتی علائمی مانند تنگی نفس شدید و عملکردی شناسایی شده بودند.

انتهای پیام



منبع

پزشکان کالج سلطنتی لندن اظهار داشتند که بیشتر بیماران به کوید طولانی مدت، یک سال پس از رسیدن به این بیماری در آن‌ها دچار آسیب می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، عوامل در مورد تأثیر طولانی مدت کوید-19 بر کیفیت زندگی عمومی افراد به ویژه مراقب مراقبت‌های بهداشتی هستند که بیشتر میزان غایات آنها در نتیجه بروز عوارض ناشی از این بیماری افزایش یافته است، نگران هستند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بیماران مبتلا به یک کووید طولانی مدت از تجربه تجربه خود از آسیب در اندام‌هایشان رنج می‌برند.

بخوان  ایده یک استارت‌آپ اردنی برای جذب آب از هوا

پروفسور بانرجی گفت: بسیاری از مراقبت‌های بهداشتی در مطالعه ما هیچ بیماری قبلی نداشتند، اما از 172 شرکت کننده، 10 نفر از تعداد عوارض به طور متوسط ​​100 روز در محل کار خود نرفته بودند.

تعداد مبتلایان به تنگی نفس شدید از 38 درصد به 30 درصد، عملکرد شناختی از 48 درصد به 38 درصد و سایر بیماری های ضعیفی که بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد، از 57 درصد به 45 درصد رسیده است.

نتایج این مطالعه که در مجله «Royal Society of Medicine» منتشر شد، نشان داد که 59 درصد از بیماران مبتلا به کووید بیش از مدت طولانی دچار مشکل در یک اندام و 29 درصد دارای مشکل چند اندام خود هستند. تنها 13 درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، پس از تشخیص این بیماری به درمان بیمارستانی نیاز داشتند. با این حال، کاهش بین شش تا ۱۲ ماه وجود داشت.