بزرگ‌ترین هجوم برای تصاحب طلا آغاز می‌شود

برای آشنا شدن با جزییات این ماجرای قریب الوقوع، آگاهی داشتن از تاریخ و آنچه پیش از این در این باره رخ داده، مفید خواهد بود. در سال ۱۹۸۲، پس از ۲۵ سال جلسه نه خوشایند، سازمان ملل متحد، UNCLOS (کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره حقوق دریاها) را تصویب کرد. در واقع، این بزرگترین شکل از حصارکشی در تاریخ بود که به آن بیش از 138 کیلومتر مربع (53 مایل مربع) از بستر دریا را به مناطق انحصاری اقتصادی ملی (EEZ) تبدیل کرد و آن را برای بهره‌برداری توسط ساحلی، آزاد و در قرار گرفتند.

ایسنا/اصفهان ۹ جولای ۲۰۲۳ برابر با ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲، بزرگ‌ترین حجوم برای تصاحب طلا در اعماق دریا آغاز می‌شود و این نتیجه‌ای جز ویرانی نخواهد داشت.

اما کنوانسیون ملل متحد درباره حقوق دریاها (UNCLOS)، اعلام کرد که دریای کوچک، خارج از مناطق انحصاری اقتصادی(EEZ)، معروف به “‌ the Area”، که 54 درصد از اقیانوس‌های جهان را پوشش می‌دهد، «میراث مشترک بشریت» ایجاد می‌کند. می شود.

بارها هشدار داده‌اند که در نتیجه این نتیجه، تمام شواهد علمی به خطرات زیست محیطی وسیعی اشاره می‌کنند و بسیاری از مردم و صدها دانش‌مند علوم دریایی خواستار تعالیق این کار را انجام می‌دهند.

از این رو، قرار بر این بود که موضوع استخراج در دریای اعماق در این منطقه، تا زمانی که یک کد برای خروج اعلام شود، ممنوع شود. این امر باعث می‌شود که برای جلوگیری از آسیب‌های اکولوژیکی و زیست محیطی باید رعایت شود و چه چیزی به دست می‌آید، به صورت عادی در میان تمام کشورهای تقسیم می‌شود. اما از آنجایی که ثروتمند نمی‌خواستند به کوچکی در حال توسعه قدرت بدهند، اصرار دارند که تصمیمات باید با جماع باشد و جای تعجب نیست که با گذشت 28 سال، انجمن بین‌المللی اتوماسیون (ISA)، نمی‌تواند یک کد ماینینگ را حفظ کند. و اشتراک مشترک ایجاد کند.

بخوان  معرفی جدیدترین جلسات فناوری برای مجازی سازی

در حالی که این هجوم می‌تواند به آسیب زیست محیطی بی‌نظر‌ای تبدیل شود، به تعداد کمی از مردم به این موضوع توجه می‌شود. دولت انگلیس نیز در برابر این فاجعه سکوت کرده است و این سکوت می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

تخمین زده می‌شود که اعماق دریا دارای میلیاردها تن نیکل، کبالت، منگنز و سایر عناصری است که در اقتصاد سبز به کار می‌روند، همچنین برای استفاده در خودروهای برق بادی و موارد دیگر بسیار پرکاربرد هستند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از گردین، ۹ جولای ۲۰۲۳ یک روز مهم برای اقتصاد جهانی به شماره می‌رود، روزی که ارائه دهنده بزرگ‌ترین حجوم برای تصاحب طلا در تاریخ است. به عبارت دیگر، از این تاریخ به چند شرکت اجازه می‌دهد که از فاجعه زیست‌محیطی سود و منفعت ببرند!

آخرین اخبار حاکی آن است که گروه پارلمانی همه احزاب برای اقیانوس (اگرچه با نتیجه) تشکیل جلسه داد تا بررسی کند که از عناصر معدنی با ارزش اعماق دریا باید انجام شود یا. این احزاب برای تشکیل این جلسه، بریتانیا را شامل نمی شود.

با وجود شرایط، برنامه‌ها برای حل، از یکشنبه ۹ جولای آغاز می‌شود. در ابتدا، در 4.5 کیلومتر مربع در اقیانوس آرام معروف به منطقه Clarion-Clipperton و سپس در زمان مناسب در کل منطقه انجام می شود.