کپسول رباتیک «دراگون» از «ایستگاه فضای بین‌المللی» جدا شد

کپسول رباتیک «دراگون» که محموله سخت‌افزار و مواد غذایی را به مدار برده بود، از «ایستگاه فضای بین‌المللی» جدا شد تا به زمین بازگردد.

«فیل دمپسی» (Phil Dempsey)، مدیر یکپارچه‌سازی برنامه فضای بین‌المللی ناسا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از پرتاب CRS-27 در ۱۳ مارس گفت: خدمه ایستگاه فضایی، مقدار میوه تازه، گوجه گیلاسی و همچنین چند پنیر مختلف را درخواست کردند. .

این قابلیت به‌فرد کپسول شرکت اسپیس‌ایکس است. دو فضاپیمای رباتیک دیگر که در حال حاضر به ایستگاه فضایی خدمت می‌کنند، فضاپیمای «پروگرس» (Progress) روسیه و فضای «سیگنوس» (Cygnus) شرکت «نورثوپ گرومن» (Northop Grumman) هستند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که پس از پایان زمان. مداری خود، در جو زمین بسوزند.

ناسا در پست وبلاگ خود نوشت: کپسول پس از ورود مجدد به جو زمین، با کمک چتر نجات در سواحل فلوریدا فرود خواهد آمد.

کپسول رباتیک «دراگون» از «ایستگاه فضای بین‌المللی» جدا شد

کپسول «دراگون» پس از جدا شدن از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» در ۱۵ آوریل ۲۰۲۳

دراگون در ۱۴ مارس از «ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) فلوریدا به مدار پرتاب شد و به سوی آزمایشگاه مدارک ناسا رفت. این کپسول رباتیک، حدود ۲۸۶۰ تدارکات را در ماموریت خود حمل کرد که به «CRS-۲۷» معروف است. این محموله شامل انواع سخت‌افزار، ۶۰ آزمایش علمی متفاوت و برخی از غذاهای خوش‌طعم برای فضانوردان ایستگاه فضایی بود.

انتهای پیام



منبع ناسا در پست وبلاگ خود نوشت: کپسول دراگون، حدود 1950 نمونه سخت‌افزاری آزمایشی و تحقیقاتی را با خود به زمین خواهد آورد.

کپسول دراگون در ساعت ۱۱:۰۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۸:۳۵ به وقت ایران) از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و یک سفر چند ساعته را به سوی سیاره خانه خود آغاز کرد. اسپیس‌ایکس در یک توییت نوشت: انتظار می‌رود که این کپسول حدود شش ساعت پس از جدا شدن از ایستگاه، روی زمین فرود بیاید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک کپسول رباتیک «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز شنبه ۱۵ آوریل پس از یک ماه توقف در «ایستگاه فضای بین‌المللی»(ISS)، بازگشت خود را به زمین آغاز کرد.

بخوان  پیدا شدن راه پزشکی برای شناختنها پس از ۳۰۰ سال