پیاده‌روی آسان در فضا با لباس فضایی نسل جدید ناسا

این شرکت با همکاری شرکت‌های ILC Dover و Oceaneering در همکاری با ناسا هستند تا لباس‌های فضای پیشرفته‌ای بسازند که دارای قابلیت دسترسی‌روی فضای فضایی را در نزدیکی زمین و در ایستگاه فضای بین‌المللی افزایش دهد.

ابداع یک لباس فضایی جدید

سیستم پشتیبانی پیشرفته از زندگی

این لباس همچنین دارای یک پارچه خنک‌کننده و سیستم تهویه مایع است که می‌تواند برای تنظیم بدن در طول پیاده‌روی‌های فضایی استفاده شود.

ناسا در حال حاضر در حال توسعه لباس فضایی است که دارای اجزای پیشرفته پشتیبانی از حیات است، از جمله مواردی که می‌تواند برای تامین کربن دی اکسید و همچنین انرژی الکتریکی، دفع گرما و تهویه باشد.

این لباس فضای جدید در مقایسه با طراحی لباس‌های فضای داخلی دارای قطعات کمتر و ویژگی‌های کاربرپسند بیشتر است که آموزش فضاهای داخلی را کاهش می‌دهد و راحت‌تر نگهداری می‌شود. همچنین برای تناسب بهتر با بدن فضانوردان قابل تنظیم خواهد بود و می‌توان آن را در طول پرواز فضایی تغییر داد.

به گفته لارا کرنی، مدیر برنامه xEVAS و برنامه تحرک انسانی ناسا، طراحی ظاهری لباس‌های فضایی «واحد تحرک خارج ازپیما» (EMU) برای برنامه‌های شاتل و ایستگاه فضایی بسیار قابل اعتماد بوده است. با این، ناسا به دلیل کهنه شدن این لباس‌ها به لباس فضایی برای استفاده در ایستگاه‌های بین‌المللی نیاز دارد. به علاوه برای این لباس فضای جدید، جدیدترین فناوری‌هایی را که ۵۰ سال پیش در جای خود قرار دادند، در خود خواهند داد.

هدف از این همکاری، پیاده‌روی فضایی فضانوردان با سهولت و کارآمدی بی‌سابقه است.

این لباس جدید گام مهمی به جلو در قابلیت‌های پیاده‌روی فضایی برای محیط نزدیک زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود و از نگهداری و عملیات مستمر ایستگاه فضایی پشتیبانی می‌کند.

بخوان  فلج ناشی از ام اس در موشها بهبود یافت

طبق درخواست ناسا تحت عنوان xEVAS، شرکت‌های منتخب مجاز به رقابت برای انجام وظایفی هستند که برای ماموریت‌های فضایی هستند. این نه تنها شامل پروژه‌های فعلی می‌شود، علاوه بر این، خدمات مورد نیاز ناسا در پیاده‌روی‌های فضای سال ۲۰۳۴ نیز می‌شود.

این لباس فضای جدید، گسترده‌تر از حرکات را می‌دهد و با بدنه‌های با اندازه‌های فضاهای مختلف متفاوت می‌شود. علاوه بر این، از فناوری پیشرفته می‌برد که کارآمدتر، بادوام‌تر و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به طراحی لباس‌های فضایی مورد استفاده در فضای داخلی ناسا در ایستگاه‌های ایستگاه بین‌المللی دارد.

لباس فضایی نسل بعدی ناسا برای فضانوردان می‌تواند یک پیاده‌روی فضایی آسان و بهینه در مدار نزدیک به زمین کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت کالینز ایرواسپیس(Collins Aerospace) در حال توسعه یک لباس فضای نسل جدید برای ناسا است که قابلیت‌های پیاده‌روی یا راه‌پیمایی فضایی را برای نگهداری مقاصد و ارتقای ایستگاه‌های فضای بین‌المللی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

این لباس فضای جدید، فناوری کارآمدتر و بادوام‌تری را به کار می‌برد که به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به طراحی لباس‌های فعلی که حالا دیگر کهنه و قدیمی شده‌اند، نیاز دارد.