علیرغم واکنش‌های منفی، بازبین‌ها از بازی ویدیویی «میراث هاگوارتز» استقبال می‌کنند


با انتشار بازی ویدیویی «میراث هاگوارتز» در فوریه 2023، جهان «هری پاتر» همچنان در حال رشد است.

با انتشار بازی ویدیویی «میراث هاگوارتز» در فوریه 2023، جهان «هری پاتر» همچنان در حال رشد است.

بازی ویدئویی مورد انتظار “میراث هاگوارتز” پس از انتشار در روز جمعه با بازخوردهای مثبت زیادی روبرو شد، علیرغم برخی از ایرادات گیم پلی و جنجال هایی که خالق اصلی دنیای جادوگران را درگیر کرده است.

در این بازی که توسط نرم‌افزار Avalanche توسعه یافته و توسط Portkey Games برادران وارنر ویرایش شده است، بازیکنان به‌عنوان دانش‌آموزی که در دهه ۱۸۰۰ در مدرسه جادوگری هاگوارتز جادوگری و جادوگری شرکت می‌کردند، به طور مجازی جهان «هری پاتر» را کشف می‌کنند.

به اصطلاح فرمت جهان باز به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد تا در داخل قلعه خیالی اسکاتلند پرسه بزنند، در کلاس‌های جادوگری شرکت کنند و در تلاش‌ها به رقابت بپردازند.

حتی قبل از انتشار، “میراث هاگوارتز” نظرات قوی را در فضای آنلاین برانگیخت، زیرا جی کی رولینگ، نویسنده “هری پاتر” به دلیل تاکید بر جنسیت بیولوژیکی به جای هویت جنسی، با اتهام ترنس هراسی روبرو شده است.

با این حال، سایت جمع‌آوری نقد متاکریتیک بر اساس نظرات بیش از 60 منتقد مختلف، امتیاز 85 از 100 را به این نسخه اعطا کرد.

سایت تخصصی بازی های ویدیویی IGN به این عنوان امتیاز 9 از 10 داد و گفت که این عنوان “کاملاً حال و هوای مدرسه جادوگری و جادوگری هاگوارتز را تثبیت می کند” و سکانس های ماجراجویی را “به طرز خیره کننده ای خوب” نامید، اگرچه حفره های داستانی و گرافیک یک امتیاز را از بین برد. اشکالات

و علیرغم دهه‌ها مطالبی که در جهان وجود دارد، سایت Gaming Age گفت این بازی «نه تنها در درخشش گرم نوستالژی منعکس شده غوطه‌ور نمی‌شود»، بلکه کمک‌های جدیدی نیز ارائه می‌کند.

با این حال، سایت Digital Trends به “میراث هاگوارتز” 2.5 ستاره از پنج ستاره داده است و یک کار “سرد و بالینی” را با طرحی “فاقد تخیل” به نمایش می گذارد.

برخی از گیمرها و استریمرها تصمیم خود را برای تحریم بازی در اعتراض به دیدگاه رولینگ در مورد حقوق تراجنسیتی ها اعلام کرده اند، اگرچه وب سایت رسمی “میراث هاگوارتز” می گوید نویسنده مستقیماً در ایجاد آن دخالت نداشته است.

جینا گری، منتقد بازی، که یک زن تراجنسیتی و طرفدار سابق «پاتر» است، در وب‌سایت فناوری Wired نوشت، این بازی را «تاریخ» و «بی‌جان» خواند.

اما گری گفت که مشکل اصلی او با این بازی “آسیب” است که از نظرات رولینگ در مورد زنان ترنس احساس می کند.

گری گفت: “مکان هایی وجود دارد که نمی توانیم به آنها بازگردیم. مکان هایی مانند هاگوارتز.”

علی‌رغم اصطکاک‌هایی که پیرامون اولین نمایش آن وجود داشت، «میراث هاگوارتز» در حال حاضر افتتاحیه چشم‌گیری داشته است و روز جمعه در صدر جدول پلتفرم دانلود استیم قرار گرفته است.

این بازی روی پلی‌استیشن 5، سری ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی در دسترس است و قرار است اواخر امسال برای نینتندو سوییچ منتشر شود.

© 2023 AFP

نقل قول: بازبینی‌کنندگان از بازی ویدیویی «میراث هاگوارتز» علی‌رغم واکنش‌های منفی (2023، 10 فوریه) که در 10 فوریه 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  هک شرکت بازی‌سازی باندای نامکو توسط خود این شرکت تایید شد