عینکی که دنیای واقعی را زیرنویس می‌کند



جدیدترین فناوری پوشیدنی برای افراد مبتلا به اختلال شنوایی، امکان ارائه می‌دهد که شامل زیرنویس مکالمات به صورت لحظه‌ای است.

به گزارش ایسنا، در میان بی‌شمار نوآوری‌های پوشیدنی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ شاهد بودیم، یک استارت‌آپ به نام ترنسکرایب‌گلس(TranscribeGlass) توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

به نقل از آی‌های، این استارت‌آپ است که تلاش می‌کند عینک‌های هوشمند هوشمند مقرون‌به‌صرفه و راحت را برای زیرنویس‌های لحظه‌ای توسعه دهد، جدیدترین محصول خود را در نمایشگاه CES به نمایش بگذارد.

کمک به ناشنوایان، سالمندان و دیگران

جستجو برای کمک به افراد ناشنوا، کم‌شنوا، سالمند و سایرین که به دنبال درک خود از ارتباطات گفتاری از طریق استفاده از زیرنویس هستند، ادامه دارد.

در میان انبوهی از نوآوری‌های پوشیدنی در نمایشگاه CES ۲۰۲۴، یک استارت‌آپ با یک دستگاه فناورانه کمکی که برای ناشنوایان، کم‌شنواها، سالمندان و کسانی که به دنبال درک بهتر ارتباطات از طریق زیرنویس‌ها هستند، به چشم آمدند.

این شرکت می‌گوید این محصول به عینک مرتبط می‌شود و زیرنویس‌ها را مستقیماً و در لحظه‌ای که کاربر قرار می‌دهد می‌دهد.

تام پریتسکی، یکی از هم‌بنیان‌گذاران این استارت‌آپ می‌شود: این سبک‌ترین محصول موجود با عمر یک شبانه روز است. ما به جای گوطه‌وری تصویری، بر اساس متن بر متن ساخته‌ایم.

البته به گفته سازندگان این محصول، در حالی که زیرنویس‌های صد درصد دقیق ارائه می‌شوند، دقت آن به میزان تنظیم و وضوح تصمیم‌گیری در مقابل آن است.

به گفته پریتسکی، این مدل برای تشخیص گفتار واقعاً خوب عمل می‌کند و به راحتی با تلفن همراه جفت می‌شود و کار می‌کند.

زیرنویس برای دنیای واقعی

بخوان  در جدیدترین رویداد معرفی محصول اپل چه گذشت؟

این دستگاه L شکل را می‌توان به هر عینک طبی یا فریم خالی در هر دو سمت چشم مرتبط کرد. در حالی که فشاری به چشمان وارد نمی‌شود و فقط کافی است که از میان عینک نگاه کنید و زیرنویس‌ها را در میدان دید شما نشان دهید می‌شوند.

زمانی که صدا توسط دستگاه تشخیص داده می‌شود، زیرنویس‌ها نمایش داده می‌شوند، حال چه هنگام تماشای تلویزیون چه گوش دادن به صحبت‌های یک شخص باشد.

در حال حاضر، این تیم همچنین در حال کار برای ابداع یک مدل ترجمه زبان است. در این سناریو، افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، می‌توانند به متن‌های ترجمه‌شده به عنوان مثال در هنگام سفر به یک کشور خارجی و تهدید با زبان‌های ناآشنا دسترسی داشته باشند و نیازی به مترجم نداشته باشند.

این دستگاه به عینک‌های موجود متصل می‌شود، با سازگاری می‌شود و از طریق بلوتوث به گوشی همراه متصل می‌شود.

این محصول در شبکه‌های اجتماعی با واکنش مثبت روبرو شده است، به طوری که سازنده آن در فضای مجازی به ۵۰ میلیون بازدیدکننده رسیده است.

انتهای پیام



منبع