دستگاهی که با تصویر، بو پخش می‌کند


دستگاه قدیم به نام «آروما شوتر ویریبل»(Aroma Shooter Wearable) هنگام تماشای ویدیو، رایحه‌ها و بوهایی را با آن پخش می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از تکه‌های گمشده پازل واقعیت مجازی، عطر و رایحه است، اما در نمایشگاه CES امسال، یک استارت‌آپ ژاپنی موسوم به «اروماجوین»(Aromajoin) یک ابزار پوشیدنی را نشان می‌دهد که می‌توان از این کار برآید.

این دستگاه که شبیه به یک گردنبند است، دارای شش محفظه رایحه قابل تعویض است و توسط یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه شخصی از طریق اتصال باتوث، وای فای یا یواس‌بی کنترل می‌شود.

به نقل از انگجت، این محصول هنوز در روزهای اولیه خود است و این شرکت مستقر در کیوتو می‌گوید توسعه دهندگان و مشتریان تجاری می‌توانند از یک گنجینه حاوی صدها عطر و رایحه باشند، حتی عطرهای سفارشی از مثلاً برندهای مشهور عطر و ادکلن، مطابق با نیاز خود. انتخاب کننده.

خبرنگار حاضر در نمایشگاه می‌گوید در نسخه نمایشی این شرکت، برنامه‌ریزی شده بود تا یک برنامه پخش کننده ویدیوهای تصاویر مرتبط با شش رایحه اسطوخودوس، بلوبری، شامپو، کارامل، دود و چمن تازه بریده شده پخش شود و با وجود اینکه در حال تماشای این ویدیو هستید. در آیپد بودم، آن شش رایحه کاملاً حس می‌کردم و می‌توانم تصور کنم که اگر این واقعیت مجازی جفت شود، تأثیر بیشتری داشت.

آروماجوین تنها یک نسخه نمایشی برای نمایشگاهی که داشت، اما می‌گوید می‌توانم هر کلیپ ویدیویی را برای اجرای کارتریج‌های خاص برنامه‌ریزی کنم و در هر نمونه می‌توانم رایحه داشته باشد. به گفته این شرکت همچنین می‌توانم هر رایحه را تنظیم کنم.

بخوان  در نهایت با استقبال کسب و کارها از ارتقاء، آمار ویندوز 11 در حال افزایش است

در مورد خود این گردنبند باید گفت که وزن آن حدود 300 گرم است، اما به دلیل شکل ارگونومیک و قرار گرفتن آن در ناحیه استخوان ترقوه، فشاری بر روی شانه احساس نمی شود.

آروماجوین قصد دارد این گردنبند را در ماه مه امسال ثبت سفارش کند و انتظار میرود تا پایان سال جاری تجویل شود.

قیمت این دستگاه حدود 35 دلار خواهد بود و هر کارتریج عطر احتمالاً حدود 30 دلار قیمت خواهد داشت. در حالی که هر تری کار باید حدود 300 بار یا تا سه ماه دوام بیاورد، آن را به شدت و ماهیت هر استفاده می کند.

دستگاهی که با تصویر، بو پخش می‌کند

آروماجوین همچنین دستگاه بزرگتری به نام آروما اسپیکر ۶۰(Aroma Speaker ۶۰) را معرفی کرد که هدف آن استفاده در سینماها و کلوپ‌های ارائه‌دهنده بازی‌های واقعی مجازی است. نمونه‌ای که از نام مدل آن پیداست، ۶۰ راحه ارائه می‌دهد، بنابراین از صحنه‌ها یا موارد استفاده می‌شود.

البته انتظار می‌رود قیمت «آروما اسپیکر ۶۰» بسیار بیشتر از همتای گردنبندی خود باشد.

انتهای پیام



منبع