عکسبرداری از یک عکس ۴۰۰ برابر بهتر از گذشته

دور از سیارات فراخورشیدی و اینجا روی زمین، SNSPD می‌تواند به مغز ما نیز نگاه کند و به ما کمک کند سیگنال‌های درون نورون‌هایمان را بدون ایجاد اختلال در بافت زنده مطالعه کنیم.

کاربردهای دوربین فوتونی

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران موسسه ملی استاندارد و فناوری در کلرادو، یک‌بول‌ساز نانوسیم تک‌‌فوتونی ابررسانا(SNSPD) ساخته‌شده‌اند که می‌توان تصاویری با نمایش ۴۰۰ هزار پیکسل ساخت. وضوحی که برای گرفتن تصویر از یک عکس کافی است.

در مدل استاندارد در فیزیک ذرات، فوتون‌ها و سایر ذرات بنیادی به‌عنوان نتایج قوانین طراحی که دارای تقارن در هر نقطه از فضا-زمان هستند، توصیف می‌شوند. خواص ذاتی ذره‌هایی مانند بار الکتریکی، جرم و اسپین توسط نظریه پیمانه‌ای تعیین می‌شوند. مفهوم فوتون به مفهومهای بسیار مهمی در فیزیک نظریه و تجربی تبدیل شده است که از لیزرها، چگالش بوز-اینشتین، نظریه میدانهای کوانتومی و دامنه احتمال در مکانیک کوانتومی از جمله آنها هستند. مفهوم فوتون همچنین در زمینه‌هایی مانند فتوشیمی، میکروسکوپ‌های دارای قدرت تفکیک بالا و اندازه‌گیری فواصل مولکولی استفاده شده است.

فوتون(Photon) یک ذره بنیادی است. فوتون کوانتوم یا به‌ عبارتی کمترین مقدار قابل اندازه‌گیری در یک میدان الکترومغناطیسی مانند تابش الکترومغناطیسی (نور و یک رادیویی) می‌شود و همچنین در نقش نیرو برای نیروی الکترومغناطیسی نیز عمل می‌کند. فوتون‌ها بسیار کم (غیر قابل اندازه‌گیری) دارند و می‌توانند سرعت فوتون را به محیط داشته باشند، اما در محیط خلأ، همیشه با سرعتی برابر با سرعت نور معادل ۳۰۰ میلیون متر بر حرکت می‌کنند.

پژوهشگران برای دستیابی به دقت و سرعت عکاسی که SNSPD می‌کند، باید بر روی مجموعه‌ای از مشکلات ناشی از نویز الکتریکی، باز سرعت‌خوانی و دمای محیط غلبه کنند.

بخوان  گوگل قصد دارد تبلیغات خود را کمتر کند

فوتون

مفهوم مدرن فوتون از پژوهش‌های آلبرت اینشتین در طول دو دهه ابتدایی قرن بیستم سرچشمه می‌گیرد، کسی که تحقیقات خود را بر پایه ماکس پلانک بنا کرد. ماکس پلانک در تلاش برای توضیح اینکه چگونه ماده و تابش الکترومغناطیس می‌تواند با ترکیبی از ترکیب باشد، پیشنهاد می‌کند که انرژی ذخیره شده در اجسام مادی، متشکل از تعداد صحیحی از واحدهایی هم‌اندازه و مجزا از یکسان باشد. اینشتین پیشنهاد کرد که نور از واحدهای مجزایی از انرژی تشکیل شده است. آزمایش‌های انجام شده، نظر اینشتین در مورد نور را بررسی کرد و در سال ۱۹۲۶، گیلبرت لوییس واژه فوتون را برای این واحدهای انرژی ترویج کرد.

اکنون پژوهشگران موسسه ملی استانداردها و فناوری (NIST دپارتمان فیزیک دانشگاه کلرادو و آزمایشگاه پیشران جت در موسسه فناوری کالیفرنیا برای ساخت SNSPD که بزرگترین آرای دوربین فوتونی ساخته شده است)، همکاری کرده‌اند.

مانند همه ذرات بنیادی، مکانیک کوانتومی بهترین توضیح را در مورد عکس‌ها ارائه می‌کند. به طوری که هر دو ویژگی موجی و ذره ای را داشته باشند.

فوتون‌ها واحد اصلی نور هستند و جرم و بار ندارند. حتی نور مایکروویو، فروسرخ و پرتوی ایکس نیز از فوتون تشکیل شده است. تمام آنچه امروز در مورد کیهان می‌دانیم را مدیون فوتون‌هایی هستیم که با سرعت ۳۰۰ هزار کیلومتر در فضا حرکت می‌کنند و به ما می‌رسند.

تحقیقات برای بهبود بیشتر از نور در نظر دارند تا مدتی طولانی آن را ثبت و ضبط کنند. بیش از دو دهه پیش، محققان دانشگاه مسکو فناوری ثبت و ضبط کردند، اما از موانع فنی استفاده شده از این روش فراتر از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی استفاده شد.

بخوان  عینکی که دنیای واقعی را زیرنویس می‌کند

این فناوری را می‌توان در اکتشافات فضایی و مکانی که پژوهشگران با چالش‌های شناسایی سیارات فراخورشیدی کوچکتر در برابر ستارگان غول پیکر روبرو هستند، به کار گرفت.

انتهای پیام



منبع

دوربینی که جدید ساخته شده است، ۴۰۰ بهتر از هر زمان دیگری از یک عکس عکس می‌گیرد و می‌توان به شکار سیارات دوردست و همچنین ضبط اطلاعات مغز انسان کمک کند.

ثبت عکس

سارا استایگر، دانشجوی دکترا که با ابزارهای عکاسی پرسرعت کار می‌کند، می‌گوید: سیارات می‌توانند یک میلیون بار کم‌نورتر از ستاره‌هایی داشته باشند که به دور آن‌ها می‌چرخند و SNSPD می‌توانند در تشخیص آن نور کمی که از سیاره فراخورشیدی بیرون می‌آید و به طور طبیعی بالقوه می‌تواند باشد را تشخیص دهد. پشتیبانی کند، کمک کند.

اکنون این حسگر نانوسیمی امکانات بی‌شماری را برای تحقیقات بدون نگرانی می‌کند.

این آرایه پیکسلی ۴۰۰ برابر بزرگتر از بزرگترین دوربین عکاسی پیشین است و می‌توان نور را در فرکانس‌های مختلف از فروسرخ تا فرابنفش‌ها و تصاویر را با سرعت‌های بالا به اندازه‌های پیکوثانیه ثبت کرد.

در این مطالعه نوشتند: این کارها در دماهای بسیار پایین می‌سازند و کمتر نویز کار می‌کنند که آنها را برای آزمایش ماهیت واقعی، بررسی ماده تاریک، نقشه برداری از کیهان اولیه و انجام محاسبات و ارتباطات کوانتومی ایده آل می‌سازند.

روش‌های متعددی را برای نقشه‌برداری نوری مغز ایجاد کرده‌اند، اما تصمیم‌گیری تصمیم‌گیری را می‌توان نتیجه‌گیری کرد و ما آن را بر روی پژوهش‌ها کاملاً متوجه می‌شویم.

اخیراً فوتون‌ها به‌عنوان عناصر مورد استفاده در ساخت رایانه‌های کوانتومی، کاربرد در تصویربرداری نوری و مخابرات نوری مانند رمزنگاری کوانتومی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بخوان  تولید غذا از پلاستیک ممکن می شود

فوتون‌ها همچنین نقش مهمی در نظریه نسبیت آلبرت اینشتین ایفا می‌کنند، زیرا بدون آنها، ما سرعت نور را نمی‌دانیم یا درکی از برهم کنش زمان و مکان تعریف شده توسط آن نداریم. مطالعه فوتون‌ها، حوزه ذرات کوانتومی را به روی ما باز کرد و ما از انرژی را در مقابل کوانتومی اندازه گیری کنیم.