ربات انسان‌نمای ناسا در آزمایش می‌شود

وی افزود: این آزمایشات و نمایش‌ها پتانسیل فعلی ربات‌های پیشرفته را برای گسترش دسترسی انسان‌ها و کمک به بشریت در کاوش و کار ایمان در هر مکانی ارزیابی خواهد کرد.

برخی از فعالیت‌هایی که باید توسط این ربات انجام شود شامل بازرسی و نگهداری از زیرساخت‌ها و کارخانه‌هایی است که از منابع و مواد برای تولید اقلام جدید استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها می‌توانند روزی فضانوردان را قادر سازند تا خارج از زمین در فضای زندگی کنند.

به این ترتیب، آنها ابزارهای کلیدی برای تقویت عاملیت‌هایی مانند آرتمیس و کمک به بشریت برای ایجاد طول مدت در سطح ماه و روزی در سیارات مانند مریخ هستند.

ربات‌نمای ناسا موسوم به والکری(Valkyrie) که در آینده می‌تواند در ماموریت‌های فضای آرتمیس و سایر ماموریت‌های فضایی مورد استفاده قرار گیرد، برای آزمایش سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ربات انسان‌نمای «والکری» ناسا از پایگاه اصلی خود در مرکز فضایی جانسون در آزمایش‌های بر روی استرالیا می‌رود. این انتقال، بخشی از یک پیمان فضایی با شرکتی موسوم به Woodside Energy در استرالیا است.

والکری قابلیت‌های عملیات از راه دوررباتیک را ارتقا می‌دهد که پتانسیل بهبود کارایی عملیات دریایی و از راه دور را دارد و در حال حفظ امنیت برای پرسنل و محیط عملیاتی می‌شود. علاوه بر این، این قابلیت‌های جدید می‌توانند برای مأموریت‌های آرتمیس ناسا و سایر کاربردهای رباتیک زمینی داشته باشند.

ناسا امیدوار است که آزمایش‌های انجام شده در تاسیسات این شرکت استرالیایی به آن آموزش دهد که چگونه ربات‌هایی را برای کار در شرایط آلوده و خطرناک در ماه و سایر سیارات یافت شده می‌شود، طراحی کند.

بخوان  توسعه روشی برای تشخیص تومورهای مغزی بدخیم

والکری و ربات‌های پیشرفته متحرک این پتانسیل را دارند که به انسان اجازه می‌دهند کارهای خطرناک را از راه دور کنترل کند و از شر کسل‌کننده و تکراری خلاص شود.

شان عظیمی، سرپرست تیم رباتیک ناسا می‌گوید: ما خوشحالیم که مرحله بعدی توسعه و آزمایش سیستم‌های رباتیک پیشرفته را آغاز می‌کنیم که پتانسیل تأثیر مثبتی بر روی زمین با اجرای عملیات اجرایی در محیط‌های خطرناک دارند.

در بیانیه ناسا آمده است که تیم رباتیک ماهر ناسا نیز به مقر این شرکت استرالیایی سفر می‌کند تا ربات والکری را تحویل دهد و با گروه مهندسی این شرکت همکاری کند.

ناسا همچنین قصد دارد از کارهای توسعه نرم افزار انجام شود در نسخه های سخت افزاری آینده استفاده کند.

انتهای پیام



منبع

این شرکت مسئول آزمایش نرم‌افزار والکری است و داده‌ها و بازخورد آن را در رابطه با قابلیت‌های عملکرد ماهرانه و تطبیق و مراقبت از راه دور ارائه می‌کند.