پنبه کشت‌شده در آزمایشگاه به زودی وارد بازار می‌شود

سوزوران می‌گوید که می‌خواهد سالانه از ۳۰۰۰ تن الیاف گالی باشد که به معنای واقعی کلمه پنبه هستند، به عنوان بخشی از یک مشارکت ۱۰ ساله ۵۰ میلیون دلاری استفاده می‌شود. «لوچیانو بوئنو»(Luciano Bueno) بنیان‌گذار و مجری اجرایی گالی گفت: این یک هدف بسیار بزرگ است. این اولین بار در سراسر جهان است که پنبه در آزمایشگاه به بازار وارد می شود.

به گفته «یاسوهیرو کونیدا» (Yasuhiro Kunieda) رئیس شرکت سوزوران، این شرکت از پنبه گالی است که به جای گیاهان از سلول‌ها پرورش می‌یابد، در محصولاتی مانند پنبه آرایشی، ملحفه‌های پنبه‌ای و محصولات پزشکی مانند گاز و پنبه جاذب استفاده می‌کند.

بوئنو گفت: از نظر امکانات تولید آینده، کشف محصول و قبول‌پذیری ما به طور موازی در حال توسعه هستند که برای ما بسیار هیجان‌انگیز است زیرا می‌توان به ما کمک کرد تا سریع‌تر به بازار برویم. ما قصد داریم در چند سال آینده به تجاری سازی برسیم. من در حال حاضر نمی‌خواهم تاریخ‌های دقیق را مشخص کنم زیرا نمی‌خواهم انتظارات نادرستی را ایجاد کنیم.

گالی در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک استارت‌آپ کشاورزی سلولی تأسیس شد و کارخانه‌هایی را در بوستون، ماساچوست و سائوپائولو دارد. سوزوران از سال ۲۰۲۱ با گالی کار می‌کند. آنها در آن زمان، مفهومی را برای ارزیابی الیاف تکمیل کردند.

گروه پژوهشی برای ساخت پنبه گالی، نمونه‌هایی را از یک گیاه به دست می‌آورند و سلول‌های آن را می‌سازند. سلول‌ها در طی یک فرآیند تولید سلولی، در بیوراکتور یا مخزن‌های تخمیر رشد می‌کنند. محصول نهایی پس از خشک شدن، می‌شود و مصرف آب، زمین و انرژی را به حداقل می‌رساند.

بخوان  آژانس اسپانیایی خود را تاسیس می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، استارت‌آپ «گالی» (Galy) واقع در بوستون، قراردادی را با شرکت ژاپنی «سوزوران مدیکال» (Suzuran Medical Inc) منعقد کرده است که به آن اجازه می‌دهد تا از پنبه تولید در آزمایشگاه این استارت‌آپ، در محصولات خود استفاده کند.

وی افزود: فناوری به ما معتقد است که با معرفی این بازار می‌توان مشکلات ناشی از تأثیر آب‌وهوا و بیگاری کشیدن از کودکان را در کشت پنبه کمک کند حل کرد. همچنین، این فناوری پتانسیل بالا را از نقطه نظر تجاری دارد و ما آن را یک نوآوری می‌بینیم که مفهوم تولید پنبه را تغییر می‌دهد.

کوئیندا می گوید که این شرکت به استفاده از پنبه های سنتی ادامه خواهد داد زیرا ممکن است مشکلاتی در مورد استقبال مصرف کنندگان از انواع کشت شده در آزمایشگاه وجود داشته باشد.

این شراکت جدید که به عنوان یک توافق ۱۰ ساله توصیف شده است، در آغاز می‌شود که گالی اولین تأسیسات تجاری خود را راه‌اندازی کند. این قرارداد حول محور خرید مجموعه‌ای از پنبه‌ها موسوم به «لیترالی کن» (Literally Cotton) با قیمت ویژه تنظیم شده است. بوئنو گفت که الیاف تولید شده، با همه مشخصات مورد نظر سوزوران مطابقت دارند.

انتهای پیام



منبع

کوئیندا گفت: در صورت موفقیت، روشی را برای تهیه مواد اولیه‌ای که کمتر به آب‌وهوایی و محیطی آسیب می‌پذیرند، می‌گویند. مواد اولیه را ثابت و با قیمت‌های ثابت نشان می‌دهند و اگر بازار آنها را به عنوان مواد اولیه ایمن بررسی کند، این ایده برای ما بسیار جذاب خواهد بود.

بخوان  مایکروسافت به‌طور مخفیانه در حال آماده‌سازی یک به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 11 است – این چیزی است که ما می‌دانیم

یک استارت‌آپ آمریکایی قصد دارد با یک شرکت ژاپنی همکاری کند، پنبه در آزمایشگاه خود را به بازار وارد کند.