آژانس اسپانیایی خود را تاسیس می‌کند

دیانا مورانت (دیانا مورانت) وزیر علوم و نوآوری اعلام کرد که این آژانس در سال ۲۰۲۳ بودجه بیش از ۷۰۰ میلیون یورویی (۷۵۳ میلیون دلار آمریکا) دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، وزیران این کشور در تاریخ هفتم مارس رای داده اند. برنامه‌های این آژانس به طور رسمی در ماه مه سال ۲۰۲۱ اعلام شد.

می‌گوید که این کشور همچنین ۴۵ میلیون یورو بودجه برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها در اختیار دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که یک منطقه اولویت‌دار و استراتژیک است که برای کمک و فضای حفاظت از جامعه ما در زمینه‌های متنوعی از امنیت امنیت سایبری، ناوبری، مبارزه با تغییرات آب و هوایی یا نظارت بر پدیده‌هایی مانند خشکسالی یا آتش‌سوزی مهم است.

آژانس فضایی اسپانیا بودجه‌ اولیه‌ ۷۰۰ میلیون یورویی برای کمک به تقویت فضای این کشور دریافت کرده است.

این توسعه نشان می‌دهد که اسپانیا به دنبال جستجوی هماهنگی برای تقویت فضای خود است. اسپانیا در حال حاضر بخشی از آژانس فضایی اروپا (ESA) است.

طبق بیانیه وزارت علوم و نوآوری اسپانیا، این آژانس در استان سویل (Seville) اسپانیاقرار خواهد داشت و برای اقدام مستک اسپانیا در زمینه فضا، هم از نقطه نظر توسعه فناوری و هم استفاده از فضا در زمینه‌هایی مانند امنیت، رصد زمین، موقعیت‌ها بود. جغرافیایی و ارتباطات خواهد کرد.

شرکت پرتاب‌های فضایی اسپانیایی «PLD Space» در حال حاضر در حال آماده شدن برای پرتاب موشک زیرمداری میورا ۱ (Miura ۱) خود در اوایل ماه آینده است و در عین حال روی موشک مداری میورا ۵ (Miura ۵) نیز کار می‌کند.

بخوان  چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ خاک مریخ را بازیابی کند