فضاپیمای رباتیک روسی به «ایستگاه فضای بین‌المللی» رسید

پتلین، پروکوپیف و روبیو در حال حاضر همراه با چهار فضانورد دیگر که بخشی از ماموریت «کرو-5»(Crew-5) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) ناسا هستند، در ایستگاه فضایی حضور دارند.

«دیمیتری پتلین»(Dmitri Petelin) و «سرگئی پرویف» (Sergey Prokopyev) که مأموریت «اکسپدیشن ۶۸» (Expedition 68) را در ایستگاه فضایی بین‌المللی فرماندهی می‌کند، نزدیک شدن فضای رباتیک به بخش آزمایشگاه آزمایشگاهی را زیر نظر داشت.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک فضای رباتیک روسی روز ۱۱ فوریه به «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) رسید و محموله‌ای شامل حدود سه تن غذا، سوخت و آزمایش‌های علمی را تحویل داد.

پراگرس ۸۳، بامداد نهم فوریه از «پایگاه فضایی بایکونور»(Baikonur Cosmodrome) روسیه در قزاقستان، برفراز یک موشک «سایوز»(Soyuz) پرتاب شد.

فضاپیمای رباتیک «پراگرس ۸۳»(Progress 83) در ساعت ۳:۴۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی، به ماژول «زوزدا»(Zvezda) ایستگاه فضایی بین‌المللی مرتبط شد.

سرنشینان کرو-۵ که در اوایل اکتبر ۲۰۲۲ به ایستگاه رسید، «نیکول مان» (نیکول مان) و «جاش کاسادا» (جاش کاسادا)، فضانوردان ناسا، «کویچی واکاتا» (کویچی واکاتا)، فضاینورد ژاپنی و «آنا کیکینا» (آنا کیکینا)، فضانورد روسی هستند. چهار سرنشین کرو-۵ قرار است ماه آینده به زمین بازگردند.

«سازمان فضایی فدرال روسیه»(Roscosmos)، یک سایت بدون خدمه را در ۱۹ فوریه به سمت ایستگاه پرتاب خواهد کرد تا این سه نفر را به زمین بازگرداند. مقامات ناسا اعلام کردند که آنها به طور قابل توجهی به تعلیق توجه خواهند کرد و از تاریخ آغازی که برای ماه مارس برنامه ریزی شده است، در سپتامبر تغییر خواهد کرد.

پتلین، پروکوپیف و «فرانک روبیو»(Frank Rubio)، فضانورد ناسا در سپتامبر ۲۰۲۲ با فضاپیمای روسیه سایت ایستگاه ایستگاه فضایی شدند. این فضاپیما پس از یک حمله ریزشهاب‌سنگ در دسامبر ۲۰۲۲، تمام مایع خنک‌کننده خود را از دست داد و برای حمل فضانوردان به زمین به جز در مواقع اضطراری نامناسب شد.

بخوان  اندازه گیری سطح استرس با کمک تتوی الکترونیکی
فضاپیمای رباتیک روسی که محموله‌هایی را برای فضانوردان «ایستگاه فضای بین‌المللی» به همراه داشت، ۱۱ فوریه به این ایستگاه رسید.

مقامات ناسا نوشتند: پس از اتصال فضایپیما، خدام ایستگاه فضایی بین‌المللی باید پیش از باز کردن دریچه‌ها و انتقال تدارکات منتظر می‌مانند تا فشار هوا بین فضاپیما و ایستگاه مساوی شود.