فناوری نانو تکنولوژی چیست ؟ + تمام فواید و کاربردهای نانو | 1biti

این مجموعه سعی دارد تا دانش‌آموزان را در طی یک فرایند آموزشی، از یادگیری مفاهیم اولیه تا خلق ایده‌های دانش‌محور هدایت نماید؛ با این هدف که پس از فارغ‌التحصیلی، آموخته‌ها و تجربیات باشگاه پایه پژوهش‌های دانشگاهی شوند. از مهم‌ترین اصول مطرح در باشگاه نانو، فراهم‌سازی امکان تجربه کار گروهی است. ترسیم ماهیت بین‌رشته‌ای علوم و فناوری‌نانو، مفهومی است که در جریان فعالیت در باشگاه به‌طور تجربی به دانش‌آموزان آموزش داده شده‌است. ماهنامه زنگ نانو، ماهنامه فناوری نانو و پایگاه مجازی نانوکلوپ از دیگر اقدامات ستاد جهت ترویج این فناوری است.

http://118amoozesh.ir

‏ نانو در لباسی که می‌پوشیم، غذایی که می‌خوریم و خودرویی که سوار می‌شویم. © 1397 – 1400 | تمامی حقوق نانوپلاس برای شرکت چشمه نور درخشان محفوظ می باشد. دانشمندان پس از داشتن ابزارهای مناسب مانند میکروسکوپ تونل زنی اسکن و میکروسکوپ نیروی اتمی، وارد عصر فناوری نانو شدند. پنجره های شیشه ای قرون وسطایی نمونه ای از نحوه استفاده از فناوری نانو در دوران پیش از مدرن است. در مورد کاربرد منیزیم فلورید می‌توان به کاربردهای بسیار متعددی اشاره کرد. این روکش به دوکسیل اجازه می دهد تا از تشخیص و تخریب سیستم ایمنی اجتناب کنند، در نتیجه زمان ماندگاری دارو در بدن را افزایش می دهد.دوکسیل فرصت بیشتری برای رسیدن به بافت توموری دارد، که در آن دارو به آرامی چکه می کند.

  • سه روش مختلف برای استفاده از نانوالیاف برای تحریک غضروف توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز ، در دانشگاه شمال غربی و دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته است .
  • به عنوان نمونه نانولوله‌هاي کربني با وزن بسيار کمتر و استحکام بسيار بيشتر نسبت به موادي چون فولاد، بخش زيادي از صنايع را در آينده تحت تاثير قرار خواهد داد.
  • فناوری نانو این پتانسیل را دارد که پیشرفت‌های عمده‌ای در پزشکی خلق کند.
  • در واقع این احجام از 5 ضلعی هایی با مولکولهای کربنی ساخته می‌شوند و به شکلی شبیه کره در می‌آیند.
بخوان  بهترین اینترنت نکاتی که امسال خواهید خواند

همین متفاوت بودن ریز ذرات مواد در مقیاس نانو، باعث کاربردهای متفاوت آنها در صنایع مختلف می‌شود. امروزه صنایع مختلفی وارد حوزه تولید و استفاده از مزایای نانو فناوری شده اند. علم شیمی رقیبی قدرتمند برای برچسب فناوری نانوست با این وجود تفاوتی اساسی در رویکرد استفاده این دو وجود دارد .

۲) دلايل اساسي ضرورت ورود کشور به عرصة نانوتکنولوژي

تغییر در فرآیندهای تولید که توسط فناوری نانو ایجاد شده‌ ممکن است منجر به از دست دادن شغل بسیاری از افراد در سراسر دنیا شود. جنبه زیست محیطی نانوتکنولوژی, یافتن درمان های طولانی مدت برای آلودگی های زیست محیطی است. هدف از فن آوری نانو مجله خبری 1 بیتی تکنولوژی افزایش پایداری از طریق ساخت نانو محصولات سبز است. هدف آن تولید محصولاتی است که برای محیط زیست بی ضرر باشند, از دماهای پایین استفاده کنند و نانوتکنولوژی سبز تولید محصولات موجود با نانو مواد سازگار با محیط زیست را افزایش دهد.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در بخش دانش آموزی می‌توان به راه‌اندازی ۷ آزمایشگاه دانش آموزی در پژوهش‌سراها اشاره کرد. کاربرد دیگرنانوتکنولوژی بر علم پزشکی که بسیار برزندگی ما تاثیر دارد استفاده از میکرو چیپ هایی در مقیاس نانو است که به ما توانایی کنترل هر قسمت از بدن را که مایل به چک آپ آن باشیم می دهد . فرض کنید برای توصیف پارامترهای فیزیولوزیکی ای مثل ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن رسانی به خون بتوانیم از میکروچیپ هایی استفاده کنیم که قادر باشد اطلاعات مورد نیاز ما را درکمترین زمان و با بیشترین دقت در هر لحظه به ما نشان دهند . در حال حاضر برای استفاده ازین میکروچیپ ها در بدن انسان ها نیاز به فناوری پیشرفته تری در زمینه کوچک تر شدن داریم .

بخوان  مبارزه با هوش مصنوعی

ارتباط علم نانو و فناوری نانو