فناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

به طور کلی، تکنیک گرایی عبارت است از باور به مفید بودن تکنولوژی برای جوامع انسانی. در حالت افراطی، تکنیک گرایی، “رویکردی بنیادی برای کنترل واقعیت و حل همه مشکلات با استفاده مجله خبری 1 بیتی از روش ها و ابزار های علمی-تکنولوژیکی” است. به عبارت دیگر، انسان ها با استفاده از تکنولوژی، روزی خواهند توانست بر همه مشکلات غلبه کنند و حتی آینده را نیز کنترل کنند.

  • شدت تلاشهای بومی و فرایند یادگیری تکنولوژیک در سرعت بخشیدن به روند تسلط و احاطه یافتن بر فناوری وارداتی و بومی نمودن آن نقش دارند.
  • من در نگارش این کتاب، سه گروه را مشخصاً به عنوان خوانندگان اصلی کتاب مدنظر داشته‎ام.
  • به ناچار برچسبی که این کاربردها را پوشش می دهد، گسترده است و طیف رویکردهای ابزار ساز و فرهنگی را در بر می گیرد.
  • قدیمی ترین آثار باستانی که در آن نگاره هایی از ارابه های چرخ دار نمایش داده شده اند به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردند.

دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. این در حالی است که تکنولوژی به عنوان یک فعالیت انسانی، از هر دو زمینه علم و مهندسی قدمت بیشتری دارد. برای مثال، علم ممکن است جریان الکترون ها در مواد رسانا را از طریق استفاده از ابزار ها و دانش فعلی مورد بررسی قرار دهد. این دانش جدید ممکن است توسط مهندسان برای ساخت ابزار ها و ماشین های جدید مانند مواد نیمه رسانا، کامپیوتر ها و سایر شکل های تکنولوژی های پیشرفته مورد استفاده قرار بگیرد.

بخوان  سه ضروری راهبردها به موبایل

فناوری

ما در دنیایی زندگی میکنیم که پر از فناوری ها و تکنولوژی های متنوعی است که در تمام جنبه های مختلف زندگی ما نفوذ کرده است. البته این پیشرفت ها و نوآوری ها انجام بسیاری از امور روزانه ما را آسان تر کرده و زندگی حرفه ای و شخصی ما را راحت تر کرده است. ناگفته نماند که سرعت این تغییرات کاملا حس می شود، به طوری که گاهی افراد در همگام شدن و عادت کردن به فناوری های جدید و حتی کسب سواد تکنولوژیکی عقب می مانند.

مفهوم تکنولوژی چیست

اما به طور مشابه با همه پیش بینی هایی که از آینده انجام می شود، پیش بینی تکنولوژی نیز قطعی نیست. برنامه ریزی بر مبنای تکنولوژی چیزی بود که از آن برای احداث غول های صنعتی ایالات متحده (مانند Dow، DuPont و GM) در قبل از جنگ جهانی دوم استفاده شد و این نوع برنامه ریزی بود که ایالات متحده را به یک ابر قدرت تبدیل کرد. رفتن از یک عصر به عصر دیگر، خود نوعی تکینگی به شمار می رود و بازه زمانی سرعت گرفتن پیشرفت ها در قبل از آن مشاهده می شود. هر عصر، زمان کوتاه تری طول می کشد که معنی آن این است که کل تاریخ جهان، خود یک رویداد تکینگی عظیم به شمار می رود. رومی های باستان همچنین یک سیستم پیچیده از آب گذر ها داشتند که از آن برای انتقال آب در مسیر های طولانی استفاده می شد.

تکنولوژی را درست هم‌چون بسیاری دیگری از پدیدارهای مدرن مثل تکنولوژی، رسانه، ژورنالیسم، فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات، آزادی‌های مدنی، حقوق بشر، و… با هیچ نیرویی نمی‌توان از جهان کنونی حذف کرد؛ چرا که هر پدیداری در این جهان با یک کلیت شبکه‌یی مرتبط است. قدرت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دربارۀ خیلی چیزها نمی‌توانند مقاومت کنند، همان‌گونه که در برابر تکنولوژی نمی‌توانند مقاومت کنند. پدیدارها فراسوی خیر وشرها، پسندوناپسندها، مفروضات و تیوری‌سازی‌ها و جهت گیری‌های سیاسی، ایدیولوژیک و تیولوژیک ما هستند. واقعیت‌ها حاصل تصادم و رویداده‌گی خود پدیدارها هستند؛ درست همان‌گونه که واقعیت تکنولوژی چنین است. نمی‌توانیم بگوییم تکنولوژی زیباست؛ زیرا واقعیت‌های زشت (مثل استثمار، افزایش فقر و فاصلۀ طبقاتی، جنگ، یورش به طبیعت و…) در آن وجود دارد. نمی‌توانیم بگوییم تکنولوژی، زشت است؛ زیرا واقعیت‌های زیبایی (چون رفاه، کاستن فشار سنگین زنده‌گی و…) با آن شکل می‌گیرد.

بخوان  بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی 3گام | 1biti

http://118amoozesh.ir