قبولی های کانون گروه تجربی در رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي | 1biti

​همچنین، در روش درمانی I – ۱۳۱ MIBG برای نوروبلاستوما (نوعی تومور بدخیم)، با تزریقرادیوتریسر به جریان خون، به سلول‌های سرطانی متصل می‌شود و امکان انتقال تشعشع به تومور را فراهم می‌کند. یک شرکت دانش‌بنیان در ایران با مدیریت محمدرضا آی موفق شده است نوعی دستگاه تصویربرداری کاربردی در پزشکی هسته‌ای بسازد. این در حالی است که تنها چند کشور اروپایی و پیشرو در حال حاضر تکنولوژی طراحی، تولید، نصب و نگهداری سیستم‌های تصویرگر پزشکی هسته‌ای را در اختیار دارند. تکنولوژی پزشکی استفاده از اختراعات و ابداعات برای توسعه ی روشهای درمان و کم کردن خطر بیماری هاست . در واقع بشر با استفاده از تکنولوژی ساخت دستگاه های پیشرفته و هوشمند در زمینه علوم پزشکی ، تشخیص بیماریها را آسان کرده و همچنین درد ناشی از برخی بیماری ها را کاهش داده است . نمونه ی استفاده این تکنولوژی در روش های درمانی دارویی ٬ عمل های جراحی ٬ آزمایش های تشخیص بیماری قابل مشاهده است .

  • از مهمترین کاربردهای این رشته می توان به کاربردهای بالینی رادیو بیولوژی، استفاده از رادیو داروها، حفاظت در برابر اشعه و دوزیمتری اشاره کرد.
  • آزمایشگاه کوچکی که بر روی یک چیپ قرار گرفته و قادر است بیماری ایدز را بدون نیاز به آزمایشات پیچیده و گران، در کمتر از چند ثانیه تشخیص دهد.
  • در نظر داشته باش که پرستاری بازارکار مناسب تری داره، اما در کنارش سختی کار زیادی رو هم داره.
  • جهت کاربری بهتر و بهره مندی کامل از خدمات، اپلیکیشن نوبت دهی پذیرش۲۴ را دانلود کنید.
  • با اینکه برخی افراد مخالف پیشرفت تکنولوژی هستند و علاقه‌ای به افزایش اطلاعات عمومی خود ندارند، اما هستند کسانی‌که از ورود جدیدترین تکنولوژی ها و دستگاه های درمانی به دنیای پزشکی خرسند می‌شوند.
بخوان  با تکنولوژی در 24 ساعت موفق شوید

​در این مطلب از تریتا، بررسی می‌کنیم که تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای چیست؟ با ما همراه باشید. تصویربرداری از طریق تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای بر روی بیماران سرپایی و بستری انجام می‌شود. بیمار روی میز معاینه دراز می‌کشد و در صورت لزوم، یک پرستار یا تکنولوژیست یک کتدر وریدی (‏IV) ‏را در دست یا بازوی بیمار وارد می‌کند. ​بسته به نوع معاینه پزشکی هسته‌ ای، رادیودارو به داخل بدن وارد می‌شود. این امر می‌تواند از چند ثانیه تا چند روز طول بکشد تا رادیودارو در منطقه تحت بررسی تجمع شود.

درآمد مهندس هسته ای در برخی از کشورهای جهان:

تصویربرداری با تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای از مقادیر کمی از مواد رادیواکتیو برای تشخیص، ارزیابی یا درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کند. این بیماری‌ها شامل طیف وسیعی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، اختلالات گوارشی، غدد درون‌ریز و عصبی و دیگر اختلالات هستند. از آنجایی که آزمایش‌ها پزشکی هسته‌ ای می‌تواند به دقت به فعالیت مولکولی اشاره کند، آن‌ها این توانایی را دارند که بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناسایی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند نحوه واکنش بدن بیمار به درمان را هم نشان دهند.

نظر دانشجوی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

پرینتر های سه بعدی نیز در حال حاضر با صرف مقداری هزینه در دسترس همه قرار دارند. آیا تا به حال با شکستگی استخوان و گچ گرفتگی و محدودیت های ناشی از آن برای چندین هفته مواجه بوده اید؟ به نظر می رسد که آن روز ها دیگر رو به پایان هستند. محققان دانشگاه واشینگتن آمریکا با استفاده از پرینتر های سه بعدی و با به کارگیری ماده ای هیبریدی که دقیقا همان ویژگی های یک استخوان طبیعی را دارد توانستند به مجله خبری 1 بیتی مقابله با این مشکل بروند. به کمک زیر شلواری الکتریکی که محققان کانادایی ساخته اند، هر ده دقیقه یک بار جریان الکتریکی کوچکی به وجود می آید. این جریان الکتریکی تاثیری شبیه به این دارد که خود بیمار بدنش را حرکت دهد. این جریان الکتریکی باعث می شود که عضلات فعالیت کرده و جریان خون بیشتر شود و در نتیجه احتمال زخم بستر و متعاقبا میزان مرگ و میر ناشی از آن و هزینه های به جای مانده کمتر شود.

بخوان  تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای چیست؟ معرفی پزشکی هسته ای تریتا | 1biti

بازار کار ؛ مهم ترین مورد در رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

با توجه به پیشرفت کشور ما در بخش تکنولوژی های هسته ای ، آینده ای روشن برای دانشجویان این رشته در نظر گرفته می شود. اگر دانشجویی واقعا علاقه مند به بخش تحقیقات در این رشته باشد، می تواند زمینه ی کاری خود را در این رشته تضمین شده بداند. همچنین به عنوان تکنسین رادیولوژی نیز می تواند فعالیت کرده و کارشناس پرتوشناسی لقب گیرد. همچنین مهندس هسته ای در صورت داشتن مدرک دکتری و گاهی کارشناسی ارشد در مهندسی هسته ای، می تواند در حوزه آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان استاد دانشگاه و پژوهشگر فعالیت کنند.

http://118amoozesh.ir