ماموریت «بلو اوریجین» برای پرتاب فضایپیماهای دوقلو به مریخ

زمانی که نیو گلن آماده شود، در دو نوع دو مرحله و سه مرحله برای رسیدن به فضای مداری و فراتر از آن عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع این موشک به ۹۵ متر می‌رسد که پنج برابر موشک ۱۸ متری نیوشپرد است.
انتهای پیام



منبع

ناسا به بلو اوریجین، دستوری برای پرتاب یک ماموریت مریخ به نام «ESCAPADE» داده شده است. این آژانس فضایی در بیانیه‌ای، دستور خود را اعلام کرد.

شرکت «بلو اوریجین» از سوی ناسا ماموریت دارد که یک جفت فضایپیما را در سال ۲۰۲۴ به مریخ پرتاب کند.

ماموریت ESCAPADE برای مطالعه مگنتوسفر یا منطقه مغناطیسی جو سیاره سرخ به وسیله فضاپیمای دوقلوی طراحی‌شده توسط «شرکت راکت لب»(Rocket Lab) برنامه‌ریزی شده است. دو فضاپیما که قرار است به دور مریخ بچرخد، شکست خورشیدی در طول سالها و نازک شدن قابل توجه آن را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «بلو اوریجین»(Blue Origin) قصد دارد از مدار پایین زمین به مریخ برسد.

بلو اوریجین، انسانها و محموله ها را به طور یکسان با یک موشک زیرمداری کوچک به نام «نیو شپرد» به فضا پرتاب می کند. این موشک در حین یک پرتاب بدون سرنشین در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ دچار یک ناهنجاری شد و همه پرتاب‌ها را انجام داد. بلو اوریجین با گذشت پنج ماه از این مشکل، هیچ جزئیاتی را در مورد تحقیقات ارائه نشده است.

بلو اوریجین، یکی از چندین شرکت است که برای این ماموریت تحت بررسی قرار می گیرد. ناسا، بلو اوریجین را از یک فهرست شامل ۱۳ شرکت انتخاب کرد که در سال ۲۰۲۲ تهیه شد. ناسا قرارداد مالی را منتشر نکرد اما گفت که این مبلغ دولتی سوابق قراردادها، 20 میلیون دلار است.

بخوان  این جایگزین سیری ممکن است نزدیک ترین چیز به داشتن ChatGPT در آیفون شما باشد

نتایج این ماموریت می‌تواند امکان ارائه‌دهنده را تا در مورد خشک شدن مریخ به مرور زمان بیشتر بیاموزند زیرا به نظر می‌رسد که میلیاردها سال پیش، آب به وفور روی سطح سیاره سرخ جریان دارد.

طی این مأموریت، یک فضای دوقلو احتمالاً در سال ۲۰۲۴ برفراز موشک در حال آماده سازی «نیو گلن» (New Glenn) شرکت بلو اوریجین پرتاب می‌شوند. البته با فرض اینکه موشک آماده شود و بلوریجین را فراتر از قلمروهای زیرمداری که اکنون در آنها پرواز می‌کند، ببرد.