«ماندن در ترافیک» باعث افزایش فشار خون می‌شود



افزایش فشار خون، از عوامل استرس زای بیرونی رخ می‌دهد و می‌تواند ناشی از جریان ضعیف هوا در داخل خودرو هنگام ماندن در ترافیک باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، دانشگاه دانشگاه واشنگتن (UW) یک کارآزمایی تصادفی انجام داد و با شگفتی این اتفاق افتاد که در ترافیک و فضای هوای فیلتر نشده با افزایش 4.5 میلی‌متر جیوه در فشار خون مرتبط است که در عرض 60 دقیقه در معرض هوای فیلترن قرار گرفت. به اوج خود می‌رسد و تا ۲۴ ساعت پس از آن باقی می‌ماند.

جوئل کافمن (Joel Kaufman)، محقق، پزشک و استاد دانشگاه واشنگتن، می‌گوید مجموعه‌ای از سیستم‌های پیچیده دارد که سعی می‌کند فشار خون را همیشه برای مغز شما ثابت نگه دارد. این یک سیستم بسیار پیچیده و کاملاً تنظیم شده است و به نظر می‌رسد که در جایی از این مکانیسم‌ها، هوای ناشی از ترافیک با فشار خون تداخل پیدا می‌کند.

در این مطالعه، 11 شرکت کننده 22 تا 45 ساله به‌عنوان مسافر در ساعات رانندگی در سیاتل به مدت سه‌مدت حضور تاثيرگذار بر روی فشار بر روی فشار خونگیری می‌شود. به مدت دو روز، هوا به طور معمول با وسایل نقلیه داخلی راه می‌افتد و در روز دیگر، خودرو به فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) مجهز شده است که ۸۶ درصد از اینترنت ذرات را مسدود کرده است.

خون یک روز قبل، حین و بعد از رانندگی، با ۱۴ آزمایش سه دقیقه‌ای فشارگیری شد.

مقدار خوانش فشار خون سیستولیک 4.5 میلی‌متر جیوه بالاتر از سطح پایه بود که با تأثیر رژیم یک غذا با سدیم بالا بر فشار خون قابل مقایسه است.

بخوان  OpenAI به هنرمندان اجازه دسترسی به Sora را داد و ثابت کرد که ابزار ویدئویی هوش مصنوعی عجیب‌تر و قدرتمندتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم.

کافمن می‌گوید: ما می‌دانیم که فشار متوسط ​​خون را افزایش می‌دهد که با افزایش توجه در بیماری‌های بیماری‌های مرتبط است. پزشکان همچنین دریافت می کنند که هوا به بروز مشکلات قلبی کمک می کند. این ایده که هوای جاده‌ها در سطح بالاتر از پایین می‌تواند فشار خون را تا این حد تحت تأثیر قرار دهد، مهمی از معمایی است که ما در تلاش برای حل آن هستیم.

هوای مرتبط با ترافیک (TRAP) دلیل اصلی تغییر کیفیت هوا در کلانشهرهای ایالات متحده آمریکا است.

همچنین دارای سطوح بالاتر از ذرات بسیار ریز است که کمتر از صد نانومتر قطر دارند، اما در پیامدهای بهداشتی مرتبط با کیفیت هوا نقش دارند.

در اینجا، سطح ذرات بسیار ریز پایین بود یا معادل شاخص کیفیت هوای 36 بود و کمتر از صد رضایت بخش در نظر گرفته می‌شد. با این حال فیلترها می‌توانستند همه ذرات را قبل از ورود به داخل ماشین از بین ببرند.

کافمن می‌گوید: ذرات بسیار ریز آلاینده‌های هستند که در آزمایش ما به‌طور مستقیم فیلتر شدند. بنابراین، باید گفت که مواد فوق ریز ممکن است به طور ویژه برای فشار خون مهم باشند. برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتر نیاز است، اما این مطالعه سرنخ بسیار قوی برای آنچه در حال حاضر است، می‌دهد.

مشاوران می‌کنند که آن‌ها مواظب سایر عوامل بالقوه دوش‌کننده‌ها باشند.

مایکل یانگ (مایکل یانگ)، نویسنده ارشد این مقاله می‌گوید: مطالعاتی در مورد این موضوع موضوع بحث برانگیز است. چرا که باید اجراهای را از سایر موانع جاده‌ای مانند استرس و سر و صدا جدا کرد، اما در مورد ما تنها تفاوت بین روزهایی که رانندگی انجام شده بود، غلظت در هوا بود. این یافته‌ها ارزش دارند؛ زیرا می‌توانند موقعیت‌هایی را داشته باشند که میلیون‌ها نفر در واقع هر روز تجربه می‌کنند، شبیه‌سازی کنند.

بخوان  متورم شدن باتری‌ گوشی‌های سامسونگ صدای کاربران را درآورد

این گزارش در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع