مردم مونتانا به زودی به TikTok VPN برای ادامه دسترسی به برنامه نیاز خواهند داشت

این قانون، TikTok را از فعالیت در داخل مرزهای ایالتی منع می‌کند، در حالی که فروشگاه‌های اپلیکیشن را ملزم می‌کند تا از دانلود برنامه توسط مردم در مونتانا جلوگیری کنند. مجازات های عدم تطابق می تواند تا 10000 دلار جریمه اولیه، علاوه بر 10000 دلار دیگر برای هر روز ادامه نقض برسد.

این اقدام مونتانا را به اولین ایالت ایالات متحده تبدیل می کند که TikTok را ممنوع می کند و نگرانی هایی را در مورد حق آزادی بیان آنها ایجاد می کند – بنابراین ما به آنچه برای آینده غول رسانه اجتماعی چینی در کشور در خطر است و نحوه استفاده از TikTok VPN می تواند کمک کند نگاه کرده ایم. .

ممنوعیت TikTok در مونتانا

بیشتر ببین

به گزارش بی بی سی، انتظار می رود TikTok قانون جدید را در دادگاه به چالش بکشد.

در عین حال، کارشناسان استدلال می کنند که دولت ایالات متحده تاکنون نتوانسته است شواهد ملموسی در مورد تخلفات ادعایی ارائه کند. بسیاری از مفسران همچنین درباره عواقب بالقوه غیرقانونی کردن TikTok در ایالات متحده هشدار می دهند و استدلال می کنند که این اقدام حقوق دیجیتالی آمریکایی ها را محدود می کند.

افرادی که در مونتانا زندگی می کنند به زودی برای ادامه دسترسی به TikTok باید یک سرویس VPN را دانلود کنند.

ما هرگز حقوق متمم اول خود را با امتیازات سیاسی ارزان عوض نمی کنیم.»





منبع

این قانون حقوق آزادی بیان ما را تحت پوشش امنیت ملی زیر پا گذاشته و زمینه را برای کنترل بیش از حد دولت بر اینترنت فراهم می کند. مقامات منتخب حق سانسور گزینشی کل برنامه های رسانه های اجتماعی را بر اساس کشور مبدا خود ندارند.17 مه 2023

دسترسی به اینترنت خصوصی (PIA) ارائه‌دهنده VPN نیز معتقد است که چنین اقدامی «سابقه‌ای نگران‌کننده» را در مورد آینده آزادی دیجیتال در ایالات متحده ایجاد می‌کند. ممنوعیت استفاده از برخی فناوری‌ها یا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی یک راه محدودکننده و احتمالاً بی‌اثر برای محافظت از داده‌های شهروندان ایالات متحده است؛ افرادی که باید حق انتخاب داشته باشند که آیا می‌خواهند از این پلتفرم‌ها استفاده کنند یا نه.»

با این حال، یک بلوک کامل همان چیزی است که ایالات متحده با قانون محدودیت (اکنون در حال تصویب در کنگره) برای آن تلاش می کند – دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد مونتانا اکنون بالاخره به آن دست یافته است.

الکساندر کیریچنکو، شریک شرکت حقوقی IMD Corporate مستقر در لندن، به TechRadar گفت: «پس از اجرایی شدن این لایحه و به‌خوبی به فروشگاه‌های اپلیکیشن توصیه می‌شود که گزینه‌های دانلود را در دسترس قرار دهند، مطمئناً یک قمار پرهزینه خواهد بود.

فرماندار جمهوری خواه، گرگ جیانفورته، این ممنوعیت پیشنهادی را امضا کرد تا در روز چهارشنبه 17 مه به قانون تبدیل شود و این ممنوعیت در تاریخ 1 ژانویه 2024 به طور رسمی اجرا شود.