مروری بر فناوری نانو نانو تکنولوژی به زبان ساده اختصاصی | 1biti

که صنایع آرایشی و بهداشتی را مجبور کرده تا استفاده از فناوری نانو در لوازم آرایشی و بهداشتی را محدود کنند. در این بررسی، بر انواع نانو مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی توسط برندهای مجله خبری 1 بیتی مختلف آرایشی اشاره شد. خطرات احتمالی ناشی از آن‌ها هم برای زندگی انسان و هم برای محیط‌زیست و آنچه که تمام مقررات اتخاذ شده یا می‌توان برای غلبه بر آن‌ها انجام داد، تاکید می‌شود.

پودر سرامیک نسوز؛ چیستی، انواع و کاربردها

در آن زمان هنرمندان فقط نمی دانستند فرایندی که برای خلق این آثار هنری زیبا به کار بردند در واقع منجر به تغییر در ترکیب مواد مورد استفاده آن ها شد. نانو فناوری دانشی به شدت میان‌ رشته‌ ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی ، داروسازی و طراحی دارو ، دامپزشکی، زیست‌ شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مرتبط است. فناوری نانو یا همان نانوتکنولوژی این امکان را به قرار می دهد تا بتوان به راحتی اتم ها و مولکول های تشکیل دهنده مواد را دید و آن ها را به صورت خاص کنترل کرد. طی دهه های اخیر، توجه تحقیقات علمی در سرتاسر جهان به سمت مطالعه رفتار مواد در مقیاس اتمی جلب شده است. در اکثر زمینه های علمی و مهندسی می توان اثری از نانوتکنولوژی یافت. امروزه نانو علمی فراگیر است به نحوی که شیمی دانان، فیزیک دانان، پزشکان، مهندسان، مدیران مالی و طرفداران محیط زیست در جهت ارتقای جامعه از طریق علم نانو با یکدیگر همکاری می کنند.

  • از هم‌اکنون بازار بزرگي براي بکارگيري مواد جديد در محصولات فعلي در حال شکل‌گيري است.
  • دولت از پروژه هایی با هدف پیشبرد فن آوری نانو از طریق تاسیس موسسه ملی نانوتکنولوژی حمایت می کند.
  • در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.
  • شرکت IDH نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران به شما عزیزان این اطمینان را می دهد که خریدی معتبر همراه با گارانتی ۳ ساله برای مودم های هواوی و گارانتی ۲ ساله برای مودم های ZTE را از این فروشگاه اینترنتی داشته باشید.
  • قانون مور بیان می‌کند که هر دو سال یک بار، تعداد ترانزیستورهای یک تراشه در مساحت ثابت، دو برابر می‌شود.
  • محققان با استفاده از کتابخانه‌ای از قطعات آنتی‌بادی متغیر (نانوبادی) مشتق شده از آنتی‌بادی‌های زنجیره سنگین، نسل بعدی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ضد SARS-CoV-۲ را شناسایی کرده‌اند.
بخوان  معرفی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای | 1biti

لازم به ذکر است که کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها و ورود به لیتوگرافی‌های زیر ۱۰ نانومتر، خود مشکلاتی نظیر تونل زنی الکترونی ایجاد می‌کند که منجر به از دست رفتن اطلاعات می‌شود. از این حیث یکی از مزیت‌های تکنولوژی نانو، ایجاد ساختارهای تراشه‌ای چند لایه‌ است. به عبارت دیگر، به جای آنکه ترانزیستورها در یک لایه کنار یکدیگر قرار گیرند در چندین لایه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این روش خود یکی از روش‌های زنده نگه داشتن قانون تجربی مور (Moore’s law) است.

تعريف نانو تکنولوژی و آشنايي با آن

درمان های سرطانی در حال حاضر محدود به جراحی، تشعشع درمانی، هورمون و شیمی درمانی است. هر چهار تای این روش ها آسیب به بافت های طبیعی و گاهی از بین بردن کامل سرطان را به خطر می اندازند. نانو تکنولوژی روشی برای درمان مستقیم و به طور انتخابی در سلول های سرطانی ارائه می دهد. برای مثال, آنتی بادی های موجود در سلول های سرطانی می توانند بر روی نانوذرات پیدا شوند، تا زمانی که تصاویر تشدید مغناطیسی یا توموگرافی محاسبه شده مورد استفاده قرار گیرند, یک سیگنال کنتراست بالا ایجاد شود. امروزه اکثر کرم های ضد آفتاب از نانوذرات ساخته شده اند تا نور را به طور موثر جذب کنند و آن ها همچنین به راحتی روی پوست پخش می شوند و همین نانوذرات ها در بسته بندی مواد غذایی برای کاهش اشعه uv و افزایش طول عمر مفید هستند. نانو ذرات یا نانوالیاف در پارچه می توانند مقاومت لکه، آب و شعله را بدون افزایش قابل توجه در وزن، ضخامت و یا استحکام بافت افزایش دهند و به عنوان مثال، “نانو” در شلوار آن ها را نسبت به آب و آب مقاوم می کند.

بخوان  هرآنچه باید درباره انواع مختلف هوش مصنوعی بدانید 1 بیتی

نانو تکنولوژی و کاربرد آن در مصرف انرژی

نانوکلین محصولی است که در آن با کمک یک تکنولوژی منحصربفرد ، نانو ذرات اکسید روی به نوع خاصی از منسوجات بی بافت اضافه شده که حاصل آن تولید انواع دستمال نانو آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد ویروس می باشد . این دستمال قابلیت چندین بار استفاده پس از شستشو را دارد و میتواند علاوه بر نظافت و گردگیری ، سطح مورد نظر را تا 99% ضد عفونی کند. علاوه‌ بر اخبار و آماری که StatNano در سال جاری منتشر کرد، ما قصد داریم آن‌هایی را که به بهبود بیشتر در جنبه‌های مختلف زندگی افراد کمک کرده‌اند، شناسایی و منتشر کنیم. بلکه می تواند کشف یا توسعه نانومواد جدید، و تصویب یک استاندارد خاص یا تجاری‌سازی محصولی باشد که می‌تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی داشته باشد و فرصت کسب رضایت بیشتر از زندگی در تماس با طبیعت را برای افراد ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم مروری بر فناوری نانو به زبان ساده داشته باشیم تا خوانندگان – با هر سطح دانشی – بتوانند شِمای کلی از این علم به دست آورند.

http://118amoozesh.ir