مشخصات کامل خط سیزدهم اینتل Raptor Lake فاش شد

کاربری با نام Extreme Player در سایت رسانه اجتماعی چینی Bili Bili مشخصات ۱۴ SKU را منتشر کرد که شامل پردازنده‌های Core i۳ تا Core i۹ بود.

تراشه های اینتل

آیا اینتل می‌تواند بخشی از قدرت خود را مهار کند؟

یکی از چیز‌هایی که در مورد معماری big.LITTLE که توسط ARM معرفی شده است این است که قرار است نسبت به معماری سنتی pocessor انرژی کارآمدتری داشته باشد. این قطعاً در خصوص آینده سیلیکون اپل که بهترین مک‌بوک و مک و همچنین بهترین تلفن‌ها و بهترین تبلت‌های موجود در بازار را با استفاده از این نوع پردازنده‌ها تامین می‌کند، تاثیر گذار است.

اعداد خط اصلی یک پردازنده ۲۴ هسته‌ای i۹ (هشت هسته عملکرد و ۱۶ هسته کارآمد) با ۳۲ رشته را نشان می‌دهد که تعداد هسته‌های کارآمد را به عنوان پرچمدار Alder Lake i۹-۱۲۹۰۰K دو برابر می‌کند. بدیهی است که این مشخصات توسط اینتل اعلام نشده است، بنابراین در میزان اعتمادی که به این اطلاعات می‌کنیم باید اندکی تامل کرد، اما این مشخصات با شایعات دیگری که شنیده ایم مطابقت دارد.

با این حال معلوم نشده است که این مورد در خصوص Intel Alder Lake که در مقایسه با سایر تراشه‌های عرضه شده در سال‌های اخیر از قدرت زیادی استفاده می‌کند، در مورد تراشه‌های موبایلش صادق است یا نه.



منبع

بخوان  چگونه دزد وای فای خود را شناسایی کنیم؟