مصرف ماریجوانا باعث خلاقیت نمی‌شود

پژوهشگران بر این باورند که ماریجوانا باعث مثبت‌تر شدن و پذیرفتن کاربران می‌شوند و به آنها توهم خلاقیت بیشتری می‌دهند، اما اینچنین نیست که خلاقیت و ابتکار آنها را افزایش دهد.

در نهایت، نتایج نشان داد که پاسخ‌ها بین گروه‌هایی که سرخوش بودند و گروهی که کاملاً هوشیار بودند، تفاوتی وجود ندارد.

در این مطالعه حدود 400 شرکت کننده، 15 دقیقه پس از مصرف این ماده مخدر و همچنین 12 ساعت بعد از آن یک آزمون خلاقیت انجام شد. برخی از شرکت کنندگان نیز چیزی مصرف نمی کنند.

اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ماریجوانا مشخص است، در واقع افراد را خلاق‌تر و ذهن آنها را پویاتر نمی‌کند.

دکتر کریستوفر بارنز روانشناس دانشگاه که این پژوهش را رهبری کرد، گفت: احتمالاً ماریجوانا در واقع خلاقیت شما را کم یا زیاد نمی‌کند.

انتهای پیام



منبع

دکتر بارنز گفت که نتایج نشان می‌دهد که کارفرمایان باید راه‌هایی را برای مدیریت کارمندانی که از ماریجوانا استفاده می‌کنند، بیابند. وی می‌ید: بسیاری از مدیران یا باید در نظر بگیرند که ماریجوانا چگونه بر آن‌ها تأثیر بگذارند یا افرادی را که از این مواد مخدر استفاده می‌کنند، مدیریت کنند.

ماریجوانا(Marijuana) که در فرهنگ عامه با نام‌های گراس، علف یا گل نیز می‌شود، یک ماده فعال‌کننده روان است که از آن برای تفریحی یا بهره‌وری درمانی می‌برد. ماریجوانا از برگ و گیاه گل شاه‌دانه به دست می‌آید و همه فرآورده‌های گیاه شاه‌دانه، تتراهیدروکانابینول (تی‌اچ‌سی) ترکیب اصلی و عامل اصلی آثار سرخوشی‌آور آن است که تنها یکی از صدها گیاهی است که به‌شمار می‌رود.

بخوان  اعتراض انگلیس به خرید انحصارطلبانه مایکروسافت

نتیجه یک پژوهش جدید در مورد مصرف مواد مصرفی ماریجوانا نشان می دهد که مصرف آن، مصرف کننده مصرفی را خلاق تر نمی کند.

کسانی که این مواد را مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که مصرف می‌کنند، ارزیابی‌های مناسب‌تری از خلاقیت دیگران هستند. اما باز هم تفاوتی در میزان خلاقیت میان دو گروه مشاهده نشد.

گفتنی است که یک مطالعه در ماه گذشته داد که تقریباً نیمی از جوانان جوان در ایالات متحده را در ماریوهای مختلف می‌کنند.

وی می‌افزاید: به جای نادیده گرفتن ماریجوانا به عنوان یک موضوع تابو، مدیران و سازندگان باید برای روشن کردن تحقیقات بیشتر ماریجوانا بر کار جستجوگران.

در نهایت، تفاوت معنی‌داری در میزان خلاقیت بین گروه‌های سرخوش یا هوشیار مشاهده نشد که پژوهشگران را به این نظریه سوق داد که کاربران را از خلاقیت در هنگام سرخوشی ناشی از مصرف ماریجوان که تحریف می‌شود، داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، گروه مشهور موسیقی بیتلز مصرف ماریجوانا را باعث تقویت بهره‌وری خود در نوشتن شعر می‌دانست و برخی معتقدند آثار هنری پابلو پیکاسو نقاش شهیر نیز با کمک گرفتن از این ماده مصرف شده است.

تمدد اعصاب، سرخوشی، درون‌نگری، خنده زیاد و افزایش یافته‌ها از مهم‌ترین آثار دلخواه ذهنی و جسمی ماری‌جوانا به‌شمار می‌رود که باعث استفاده از تفریحی در آن می‌شود. از عوارض جانبی موقتی مصرف آن می‌توان به کاهش حافظه کوتاه‌مدت، خشکی، سرخی دهان، اختلال در مهارت‌های حرکتی و گاهی احساس خطر و وحشت اشاره کرد. عوارض جانبی آن نیز در برخی موارد شامل موارد فکری، کاهش مصرف قوای ذهنی در مصرف آن از نوجوانان است و مشکلات رفتاری در کودکانی که مادرانشان هنگام بارداری ماریجوانا مصرف می کنند.

بخوان  آیا سیاره زهره در حال بازسازی خود است؟

اما مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از این ماده از این ماده می‌تواند رشد مغز را در بزرگسالان جوان تغییر دهد و حتی خطر مشکلات روانی را افزایش دهد.

نتایج مرکز کنترل و کنترل بیماری های ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد که حدود 18 درصد از آمریکایی ها معادل یا 48 میلیون نفر هستند، حداقل یک بار در سال از ماریجوانا استفاده می کنند.

پژوهشگران دانشگاه در جدیدترین مطالعه خود ۱۹۱ شرکت کننده را که به محل مصرف کننده ماریجوانا بودند، بررسی کردند.

یک گروه این آزمایش را ۱۵ دقیقه پس از کشیدن ماریجوانا آغاز کرد، در حالی که گروه دوم ۱۲ ساعت پس از مصرف، آن را شروع کرد.

سپس از دو پژوهشگر و ۴۳۰ فرد بزرگسال که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، خواسته شد تا پاسخ ها را درجه بندی کنند. این گروه نمی‌دانند پاسخ‌ها به کدام گروه است.

به دو گروه تقسیم شدند و از آنها خواسته شد تا یک کار جایگزین را به جای این کار انجام دهند. یک آجر به آنها داده شد و به آنها گفته شد که در عرض چهار دقیقه تا امکان استفاده از آن ایده پردازی کنند.

سپس پاسخ‌های آن‌ها را مخلوط کرده و مشخص نمی‌کند که پاسخ‌ها مربوط به چه کسی است.

سپس از هر دو گروه خواسته شد تا یک آزمون خلاقیت را تکمیل کنند. در این مورد به گفته آنها در افزایش درآمد یک گروه موسیقی محلی تنها در مدت پنج دقیقه ایده پردازی کنند. سپس شرکت ایده‌های ترکیبی را ارزیابی کردند.

بنابراین پژوهش دومی را راه‌اندازی کردند که در آن ۱۴۰ مصرف‌کننده محل مصرف ماری‌جوانا دیگر استفاده شد و به گروه‌هایی تقسیم شدند که به تازگی ماریجوانا مصرف کرده‌اند یا کمتر از ۱۲ ساعت از مصرف آن‌ها استفاده می‌شود.

بخوان  ماهواره‌های «استارلینک» رصدهای هابل را مختل می‌کنند

وی افزود: شکاف بین ماریجوانا بر خود-ارزیابیِ خلاقیت در مقابل خلاقیت واقعی، باور عمومی رایج است و اینکه چرا واقعاً نادرست را توضیح می‌دهد.

در مجموع ۱۹ ایالت در آمریکا هم اکنون این مواد مصرفی را برای استفاده از تفریحات قانونی تعیین کرده اند که بیشتر از این مواد محافظت می کنند، مصرف این مواد را مصرف می کنند. همچنین مردم در پنج ایالت دیگر هفته آینده بر سر این موضوع پای صندوق های رای خواهند رفت.