معرفی نانو تکنولوژی | 1biti

تیمی از محققان دانشگاه نورث وسترن ماده‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند چشم‌انداز فعلی لباس‌های محافظ را تغییر دهد. پارچه کامپوزیتی که مبتنی بر چارچوب‌های فلزی-آلی است، دارای کاتالیزورهایی در حفره‌های آن است که می‌توانند مواد شیمیایی سمی، ویروس‌ها و باکتری‌ها را به روشی مشابه جذب آب در اسفنج‌ها جذب و غیرفعال کنند. این نانوبادی‌ها به اندازه کافی برای استفاده در اسپری‌های استنشاقی یا بینی پایدار هستند و امکان کاربرد آن‌ها در این فرم از محصولات وجود دارد. این مواد در کنار واکسن‌های تزریقی، گزینه جدیدی را برای پیشگیری و درمان COVID-۱۹ ارائه می‌دهند. یکی از مهمترین تجهیزات مودم، لوازم جانبی آنها می باشد، که شما عزیزان می توانید به راحتی در فروشگاه IDH این محصولات را خریداری کنید. از سال ۱۳۸۰ دفتر همكاری های فناورى ریاست جمهوری حركت در حوزه فناورى نانو را آغاز كرد و در سال ۱۳۸۲ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تأسيس شد.

  • این در حالی است که اگر آن ماده به ابعاد بسیار کوچکتر (ابعاد نانومتری) برسد، خواص آن به شکلی تغییر می کند که دیگر قابل توضیح با قوانین فیزیک معمول نیست.
  • هنگامی که نقطه های کوانتومی در معرض انواع خاصی از نور قرار می گیرند، انرژی را به مولکول های فلورسنت انتقال می دهند، که به صورت کره های صورتی نشان داده می شوند که نور ساطع می کنند.
  • اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

مواد در مقیاس نانو، ویژگی‌های جالب توجهی از خود نشان می‌دهند که در مقیاس‌های ماکروسکوپی و بزرگ از آن مواد مشاهده نمی‌شوند. به طور مثال فلز مس در مقیاس نانو شفاف است و یا فلز طلا که در حالت عادی از لحاظ ترکیب و یا واکنش شیمیایی غیرفعال است، در مقایس نانو بسیار فعال می‌شود. همچنین در مقاله «گرافن — به زبان ساده» دیدیم که کربن در حالت عادی گرافیت، بسیار نرم است و اگر به صورت نانولوله و یا گرافن در آید، خواص فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

بخوان  تکنولوژی های جدید حسابداری طلوع پدیده | 1biti

کاربرد نانو تکنولوژی

آرتاسیل بعنوان یک پوشش نهایی جهت سنگ های آنتیک ومصنوعی ، سطوح بتنی ، آجری وسفال مورد استفاده قرار می گیرد . همیشه در میان عامه می‌شنویم که مثلاً می‌پرسند چطور نانوی این محصول را می توانیم فعال نماییم؟! نکته مهم، خواص جدیدی بود که این مواد در ساختارهای جدیدشاننشان می‌دادند. از طرفی مجله خبری 1 بیتی در این سالهاذرات کروی کربنی نیز در حال کشف و شناسایی بودند. در واقع این احجام از 5 ضلعی هایی با مولکولهای کربنی ساخته می‌شوند و به شکلی شبیه کره در می‌آیند. سازمان‌های پیشرو و هدفمند با آموزش‌های سازمانی فرادرس، فرصت رشد و ارتقای مهارت را برای کارکنان خود فراهم ساخته‌اند.

جدیدترین محصولات نانو تکنولوژی در سال 2022

نانوتیوب های کربنی دارای کاربردهای تجاری متنوعی از جمله ساخت تجهیزات ورزشی قوی تر و سبک تر هستند و برای مثال, راکت تنیس ساخته شده با نانولوله های کربنی در طول ضربه ها کم تر خم می شوند و نیرو و دقت تحویل را افزایش می دهد. به لحاظ کاربردهاي بسيار زيادي که اين فناوري مي‌تواند در امور نظامي داشته باشد، گرايش زيادي در بخش دفاعي کشورها به تحقيق و توسعه نانوتکنولوژي صورت گرفته است. اين کاربردها از لباسهاي مانع خطر تا پرنده‌هاي بسيار کوچک، تجهيزات اطلاعاتي و بسياري موارد ديگر است که هم‌اکنون با حمايت وزارتخانه‌هاي دفاع کشورهايي چون آمريکا، ژاپن و برخي کشورهاي اروپايي به صورت پروژه‌هاي تحقيقاتي در حال انجام هستند. اما براي کشورهايي که بتوانند با استفاده از روند موجود، جايگاهي را در آينده امنيت جهاني براي خود در نظر بگيرند، يک فرصت خواهد بود. با توجه به اينکه اين کاربردها بسيار متنوع هستند، هر کشوري مي‌تواند زمينه‌اي را براي پيشگامي در جهان سهم خود نمايد و در آينده رقابتهاي بين‌المللي نقشي داشته باشد. يا انتظار مي‌رود تغييرات عمده‌ا‌ي در فناوري روشنايي در ۱۰ سال آينده رخ دهد.

بخوان  جدیدترین تکنولوژی های پزشکی که تاثیر شگفتی در سلامت انسان دارند! | 1biti

اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم نه تنها در بیمارستان ها بلکه حتی در بدن هر انسان و در زندگی معمولی هر فردی میتوانیم خیلی زود به بیماری ها و نقطه ی آغاز آنها دست پیدا کرده و هرچه زودتر به کنترل شرایط موجود و بازگشت به شرایط عادی بپردازیم . تشخیص صحیح و به موقع توسط حسگرهای نانو و نانوذرات به منظور ارائه ی درمان درست تر و مناسب تر و به موقع در بسیاری از بیماری ها ازجمله سرطان، دیابت، پارکینسون و بسیاری دیگر از بیماری ها می تواند نقشی مهمی ایفا کند . از نانو می‌توان در بیشتر زمینه‌ها مانند شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، علوم مواد و مهندسی و..

http://118amoozesh.ir