سیفتی ولو، شیر ایمنی Safety valve  چیست، انواع سیفتی ولو ، چگونه کار می کند پترو پردا | kasrasaran

سیفتی ولو، شیر ایمنی Safety valve  چیست، انواع سیفتی ولو ، چگونه کار می کند پترو پردا | kasrasaran

در این نوع، شیر پاپت توسط فشار ورودی خود بر روی نازل نگه پست عالی برای خواندن داشته می شود. شیر ایمنی در صنایع مختلفی ازجمله پالایش نفت، پتروشیمی، ساخت مواد شیمیایی، پردازش گاز طبیعی، تولید برق، صنعت غذایی، صنعت آرایشی و بهداشتی و همچنین صنایع دارویی کاربرد دارد. به منظور دستیابی به باز شدن کامل از این فشار بیش از حد کوچک، آرایش دیسک باید به طور ویژه طراحی شود تا باز شدن سریع را فراهم کند. این کار معمولا با قرار دادن یک لفافه (shroud)، دامن یا کلاه در اطراف دیسک انجام می شود. حجم موجود در این پوشش به عنوان اتاق کنترل یا huddling شناخته می شود.

  • پایین ترین فشار (Blow Down) به مقدار اختلاف فشار پایین تر از نقطه تنظیم شیر اطمینان گویند که جهت بسته شدن کامل و محکم شیر اطمینان پس از باز شدن و سپس برگشت سیستم به فشار عادی مورد احتیاج می باشد.
  • فشاری است که شیر اطمینان در وضعیت کاملا باز قرار می گیرد و حداکثر ظرفیت تخلیه خود را دارا می باشد.
  • به دلایلی ممکن است سیال در لوله بماند و دما موجب میشود که حجم آن زیاد شود، در این حالت، احتمال ترکیدن لوله وجود دارد.
  • این حد تعیین شده با توجه به شرایط فرایند، نوع سیال و استانداردهای مختلف مشخص می شود.
  • درون سیستم به اندازه عادی بازگشت، فنر مجدد دریچه شیر را بسته و سیستم به کار خود ادامه می‌دهد.
بخوان  آموزش جامع صرافی کوینکس از ثبت نام تا معامله به همراه ویدیو کلینیک سرمایه

افزایش فشار می تواند منجر به سو عملکرد سیستم، خطرات آتش سوزی یا انفجار و صدمات مالی و جانی شود. سیفتی ولوها فقط دارای قطعات مکانیکی هستند، بنابراین یرای عمل کردن در هنگام خرابی دستگاه های ایمنی الکترونیکی یا پنوماتیک در سیستم از آنها استفاده می شود. سوپاپ اطمینان توسط  سیال سیستم فعال می شود و باعث می شود تا حتی در قطعی برق کار کند. در بخش های مختلف صنایع، سیالات سهم بسیار گسترده را در اختیار دارند. گاهی این سیالات در مسیر حرکت و فرایندهایی که بر روی آنها انجام می شود، از بویلرها یا مخازن تحت فشار عبور می کنند و به علت تغییراتی که درون این بخش ها بر روی آنها انجام می شود، دچار افزایش فشار خواهند شد.

کدام تجهیزات نیاز به سیفتی ولو دارند؟

به بالاترین حد توانایی فشاری که باعث تخلیه Safety Valve و ایجاد حالت باز بودن شیر را سبب میشود و بدیهی است که این حد فشار بیشتر از حد تنظیم سیستم میباشد و بستگی به کاربرد و استانداردهای مورد نیاز مدار دارد. با باال رفتن فشار منبع، عملکرد شیر مانع از جمع شدن زیاد هوا شده و از انفجار ناگهانی جلوگیری می کند. در کاربری های مسکونی نیز، از از نوع ساده این شیرها استفاده می شود مثال در سیستم های گرمایشی یا آبگرمکن.

شیر ایمنی (Safety Valve) چیست؟

نیرویی که دیسک را روی نازل نگه می دارد، توسط فنر تامین می شود.همچنین کلاهک از پیچ های تنظیم، محافظت می کند. زمانی که فشار سیال در مخزن یا خط لوله از حد تعیین شده فراتر می رود، سیفتی ولو باز شده و سیال را به بیرون هدایت می کند. طبیعتاً شیر اطمینان پس از تخلیۀ فشار ایجاد شده باید به طور کامل بسته شود. پایین ترین فشار مجاز، فشاری است که در طراحی ریلیف ولو تعیین می شود، تا با رسیدن به این فشار، شیر به طور کامل بسته شود.

بخوان  با ارزشترین شرکتهای تکنولوژی جهان 1 بیتی

لیست قیمت شیر ایمنی یا شیر اطمینان

شیر در ابتدا کمی باز می شود و پس از آن کاملاً باز می شود تا فشار ناخواسته در اسرع وقت از سیستم برداشته شود. شیر اطمینان ابزار دقیق یا سیفتی ولو یک تجهیز حفاظتی و ابزاری ایمنی است که به منظور محافظت از سیستم در مقابل فشارهای نامتعارف داخل آن سیستم طراحی شده است. این تجهیز با عملکرد خود از بروز حوادث ناشی از افزایش دما وفشار در تجهیزات جلوگیری می کند. هدف از بکارگیری انواع سیفتی ولو و شیر اطمینان فولادی تضمین ایمنی سیستم و حفاظت از آن در برابر خطرات ناشی از افزایش بیش از حد فشارو یا دما در سیستم است. در حقیقت شیر اطمینان با آزاد سازی فشار از خطوط جریان محافظت می کند. بنابراین کاربرد انواع شیر اطمینان تامین ایمنی سیستم و پرسنل، تامین سلامت و ایمنی تجهیزات در برابر فشار می باشد.