مفاهیم پایه به زبان ساده – منابع، کتاب و فیلم آموزشی 1 بیتی

به این ترتیب شرح فصل دوم درس هوش مصنوعی در اینجا به پایان میرسد. این موضوع به اندازهای حائز اهمیت شده است که به اعتقاد کارشناسان، اتحادیه اروپا ممکن است از تابستان سال آینده میلادی (2018) کار روی تدوین قانونی را آغاز کند که به شرکتهای اروپایی اعلام میدارد توضیحات کافی در ارتباط با تصمیماتی که به خودکار شدن سامانهها منتهی میشود، برای کاربران شرح دهند. در اینجا صحبت از کودتای رباتها و رایانهها علیه انسانها و حذف آنها بهگونهای که برخی تصور میکنند، نیست، بلکه بیشترین نگرانی این است که کشورهای متخاصم با برنامههای مخرب ممکن است مشکلاتی را برای دیگر افراد به وجود بیاورند. Deep Blue برای کاربرد هوش مصنوعی در انجام بازی، از اولین کامپیوتری نام برده شده است که توانست قهرمان جهان را در یک مسابقه شطرنج شکست دهد. در واژهشناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف عبارت تکنولوژی/Technology آمده است: ترکیبی از دانش، تجهیزات، روشها، فنون و مهارتهای ویژه نیروی انسانی که برای تبدیل منابع و ورودیها به خروجیها، استفاده میشود یا مطالعه فنون و ابزار و ماشین آلات و مواد اولیه، تجهیزات و روش های علمی که در حیطه خاصی به کار برده میشود.

برنامههای تریدر خودکار از هوش مصنوعی و الگوریتمهای یادگیری ماشین برای اسکن دادهها در بازارها و پیشبینی رشد یا نزول سهام یا سبد استفاده میکنند. برای انجام تحقیقات علمی و نظاممند، چارچوبی علمی و نظری مورد نیاز است که اصطلاحاً مدل مفهومی نامیده میشود. یادگیری ماشین در درجه اول برای پردازش سریع مقدار زیادی از داده استفاده میشود. بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که برای حفظ عمر و دوام باتری، باید پیش از شارژ مجدد، باتری گوشی را به طور کامل تخلیه کرد. به این ترتیب ما میتوانیم ویدیوهایی را بسازیم که در آن یک فرد در حال گفتن حرفهایی است که تاکنون آنها را به زبان نیاورده و یا در حال انجام کاری است که تاکنون انجام نداده و در عین حال کیفیت این ویدیوها آنقدر بالاست که حتی شما باور نخواهید کرد که واقعی نیستند. دیپفیک: در حالت کلی دیپفیک فناوری شگفتانگیزی است، شما میتوانید رفتارها، صدا، اجزای صورت و حتی زبان بدن یک فرد را استخراج و بر روی یک فرد دیگر پیاده کنید. از این فناوری همچنین میتوان در صنعت سینما استفاده کرد، هرچند که تاکنون هم این اتفاق افتاده و به ویژه در فیلمهای اکشن و پرچالش از این فناوری استفاده میشود.

یافتههای این پژوهش بینشهای جدیدی هم برای پژوهشگران آکادمیک و هم برای مدیران فراهم کرده است که در ادامه بدان پرداخته میشود. در تحلیل نیازها، نیازهای فعلی مشتریان اصلی شناسایی و تغییرات احتمالی این نیازها تعیین و اثرات و الزامات این نیازها بر محصولات و خدمات سازمان، شناسایی میشود. می توان تصور کرد که تا پانزده سال آینده، چه محصولات و فناوری هایی در برابر انسان ها قرار خواهد گرفت. ارزیابی مدل: به عنوان نخستین گام در ارزیابی قطعیت و مزایای بالقوه نگرش فرایندی، باید بتوان آن را در صنایع مختلف تولیدی و با دامنه متنوعی از محصولات تست کرد. شبکههای اجتماعی مزایای بیشماری دارند، از ارتباط با دوستان و آشنایان گرفته تا دریافت مطالب آموزشی در حوزههایی که علاقه دارید. یکی از مزایای چارچوب مدیریت تکنولوژی این است که قابلیت اجراء در هر شرکت با هر اندازهای را دارا است (ستیندامار و همکاران، a2009). در این راستا، فوکورکا و فلیدنر50 (1998) بر اساس نظرات ناکان51 (1986) نیز نظرات فردوس و دی میر52(1990) مدلی را برای بهبود قابلیت چابکی طراحی نموده اند. اما به نظر شما از این قابلیت در جهت مثبت استفاده میشود یا منفی؟

چابکی در اینجا به عنوان یک راه بیپایان از بهبود مستمر قلمداد میشود، و از آن جا که هیچ طرحی برای اندازهگیری چابکی در ادبیات این تئوری ذکر نشده است، تعیین سطح خاصی از چابکی مورد نیاز دشوار است. اگر وقت دارید که هر چهارتا رو ببینید (ترتیبی که من دیدم 2 3 1 4 بود) ولی اگر وقت ندارید فقط 3 و 4 (ولی وقت داشته باشید، باید وقت بذارید که جا بیفته براتون. با توجه به تصمیم هیات تحریریه و دستور وزارت علوم از هر نویسنده در هر سال فقط یک مقاله (درصورتیکه مقالات قبلی به چاپ رسیده باشد) برای ادامه روند داوری پذیرفته می شود، بدیهی است مقالات تمام نویسندگان تکراری عودت داده می شود.

بخوان  10 تکنولوژی سال 2022 که یک جهش بزرگ برای جهان خواهد بود 1 بیتی

اخیرا تعریفی که از چابکی پذیرفته شده است، این مفهوم را به عنوان توانایی سازمان در پاسخگویی سریع و اثربخش به تغییرات ایجاد شده در تقاضای بازار برای تامین تقاضاهای متنوع مشتریان، عنوان می­کند. نتایج این پژوهش در کارخانه فولاد کویر کاشان حاکی از تاثیر مدیریت تکنولوژی بر قابلیتهای چابکی و همچنین ارتباطی معنی دار و مثبت بوده است و میتوان دریافت که در صورت بهکارگیری، پیاده سازی و یا ارتقاء مدیریت تکنولوژی، میتوان امیدوار بود که شرکت چابک خواهد بود یعنی با سرعت بیشتری به نیازهای مشتریان پاسخ داده، انعطاف پذیرتر بوده و ضمن داشتن شایستگی ها و مزایای ویژه در مقایسه با رقبا، کالاهایی با کیفیت و کارکنانی بهره­ورتر و کاراتر داشت. در تعریفی دیگر مدیریت تکنولوژی به مفهوم مدیریت سیستم هایی است که به ایجاد، کسب و استفاده از تکنولوژی کمک می کنند. متاسفانه پیشرفت روزافزون تکنولوژی به افزایش استفاده ناصحیح از آن نیز کمک کرده، بهطوری که بسیاری از تکنولوژیها یا ترندهای جدید دنیای فناوری به جای آنکه در جهت مثبت مورد استفاده قرار بگیرد، تاثیرمنفی بر روی جامعه گذاشته است. در واقع همین حالا زمانیست که باید به جای بد گفتن از گوگل، اپل و فیسبوک در شبکههای تلویزیونی، درباره موضوعات و ترندهای جدید مانند خودروهای خودران، شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، متاورس و غیره صحبت کنیم تا مردم پیش از ورود این فناوریها و متداول شدن آنها، اطلاعاتی جامع از آنها داشته باشند و بدانند باید با این پدیدههای دنیای فناوری، چگونه برخورد کنند.

ساده ترین کاربردهای هوش مصنوعی به دو نوع تقسیم می شوند: طبقه بندی کننده ها (“اگر درخشید، الماس است”) و کنترل کننده ها (“اگر درخشید، بردارش”). پس کاهش حضور افراد در محلهای مملو از آلودگی مثل بیمارستان نقش موثری در کنترل همهگیری خواهد داشت. اساساً، ماشینها باید بتوانند مفهوم «ذهن»، نوسانات احساسات در تصمیمگیری و مجموعهای از مفاهیم روانشناختی دیگر را صورت بلادرنگ درک و پردازش کنند و یک رابطه دو طرفه بین افراد و هوش مصنوعی ایجاد کنند. اکنون، این ابزارها کمکم از آزمایشگاههای تحقیقاتی خارج میشوند و بهدست کاربران عادی میرسند؛ جایی که آنها زبانهای بصری تازه و البته به احتمال زیاد، انواع تازهای از مشکلات را ایجاد میکنند. از طریق این تصویر الهامبخش، تیم تحقیقاتی راهی برای کشف فیزیکی بایگانیهای گسترده دانش در عصر هوش ماشینی تصور کردند. ال ئی دی ها به خصوص از سوی صنایع خودروسازی با افزایش چشمگیر تقاضا روبرو شده است، از ال ئی دی به طور گسترده ای در فناوری سنسورها و حسگرهای خودرو استفاده می شود.

بهره برداری به تجاریسازی درآوردن بازمی گردد اما بهره برداری یک وظیفه مدیریتی وسیعتری است وقتی سودهای مورد انتظار ممکن است از طریق پیادهسازی ، جذب و بهرهبرداری از این تکنولوژیها در داخل شرکت بهدست آورده شوند. زوم هیبریدی گوشی: طی چند سال اخیر فناوری زوم هیبریدی به گوشیهای موبایل پرچمدار اضافه شده است، قابلیتی که با آن میتوانیم تا 30 برابر و حتی بیشتر زوم کنیم و در عین حال کیفیت تصویر کمترین افت ممکن را داشته باشد. تا پیش از عرضه این فناوری، برای گرفتن عکس و فیلم با زوم بالا باید از دوربینها و لنزهای حرفهای و گران قیمت استفاده میکردید، اما حالا در گوشی خود به چنین قابلیتی دسترسی دارید. به این ترتیب شما میتوانید با زوم بالا، حریم خصوصی افراد مختلف را زیر پا بگذارید.

پیشنهاد می گردد نویسندگان محترم پیش از ارسال مقاله اقدام به مشابهت یابی از طریق نرم افزارهای مشابهت یاب و یا سامانه های معتبر مشابهت یاب نمایند. نویسندگان باید فرم تعارض از منافع را تکمیل و امضا نمایند. نتیجه لیست فعالیتها حالتی بخصوص از ترکیب دو مطالعه اصلی ، یعنی گرگوری (1995) و راش و همکاران33 (2007) بوده است. پرسشنامه علاوه بر سوال های جمعیت شناختی، از دو بخش تشکیل شده بود که بخش اول در مورد فعالیت های مدیریت تکنولوژی است و آیتم های مربوط به هر فعالیت از مطالعات ستیندامار وهمکاران(2009 و 2010) بر اساس مرور ادبیات پژوهش شناسایی شد و سپس به طراحی سوالات اقدام گردید و بخش بعدی در مورد قابلیتهای چابکی بود که از سوالات استانداردی استفاده شد که در مطالعات شریفی و ژانگ(1999) به کار رفته بود که این سوالات نیز پس از تعدیل جزئی مورد استفاده قرار گرفت و روایی سوالات با استفاده از نظر اساتید و خبرگان مربوطه تایید شد. مفهوم چابکی در سازمانها به کارکرد تولیدی و مفهوم سیستمهای تولید منعطف باز میگردد. برای کاستن زمان پاسخگویی و بهبود انعطافپذیری باید شکل کاملاً جدیدی از سازمانها به وجود آیند که برای این منظور اصطلاح چابکی سازمانی برای نخستین بار به کار گرفته شد.

بخوان  مرور سریع QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

ما میتوانیم به کمک آنالیز دادهها – تجزیه و تحلیل دادههای بسیار پیشرفته، که اغلب با استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تقویت میشود . هوش مصنوعی به استخدام نابینا کمک میکند. شاخص دیگر روایی معادلات ساختاری بر اساس ضرایب تبیین متغیرهای وابسته تعیین میشود و نشانگر واریانس تبیین شده سازه های مدل است(بنیفیس و دیگران، 2012)؛ به طوری که اگر میزان R2 متغیرهای وابسته مدل بالای 67/0 باشد خوب، بین 33/0 تا 67/0 متوسط و زیر 19/0 ضعیف طبقه بندی میشود. علاوه بر این تاثیر شش فعالیت مدیریت تکنولوژی به صورت جداگانه بر چابکی سازمان بررسی شده است که در سطح اطمینان بالایی تایید شده است و ضرایب تاثیر محاسبه شده موید این مطلب است. محافظت تکنولوژی بر قابلیتهای چابکی در کارخانه فولاد کویر کاشان تاثیر دارد. شناسایی تکنولوژی بر قابلیتهای چابکی در کارخانه فولاد کویر کاشان تاثیر دارد.

اما، برنامه عامل، پیادهسازی محسوس و عینی است که در چارچوب یک سیستم فیزیکی اجرا میشود. در طیف وسیعی از برنامه ها از جمله شناسایی امضا تا تجزیه و تحلیل تصاویر پزشکی استفاده می شود. از جمله علائم دیگر مربوط به این بیماری میتوان به از دست دادن حس بویایی و چشایی، تب و کمخوابی اشاره کرد. که برای تأیید نهایی و به منظور انتشار و قرار دادن روی سایت به نویسنده مسئول ارجاع شده است ، در صورتی که تا موعد مقرر تأیید نهایی نشوند به طور قطعی بایگانی و در زمان های آتی به هیچ وجه منتشر نمی شود. به همین علت است که انتخاب با درک خوب از اهداف استراتژیک و اولویتهای توسعه یافته شروع میشود و سپس با تطبیق دادن تکنولوژی با استراتژی کسب و کار کمک میکند. این روش به آنها کمک میکند تا مفاهیم را بهتر بیاموزند و مهارتهای افراد را بهبود میدهد. الگوریتم های یادگیری ماشین برای کشف اطلاعات در مورد چگونگی بهتر خدمت به مشتریان در الگوریتم های یادگیری ماشین در تجزیه و تحلیل قرار گرفته وبا CRM در حال ادغام هستند. هدف اصلی این نمایشگاه ایجاد مکانی برای ملاقات و تبادلنظر تولیدکنندگان و متخصصان محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات، کارشناسان وب و نرمافزار است.

از طرفی، شبکههای اجتماعی نیازهایی را برای جامعه ایجاد کرده که تا پیش از آن وجود نداشت، نیاز به سفر خارج از کشور و گرفتن تولدها و مهمانیهای لاکچری از جمله اتفاقاتی هستند که به دلیل وجود نیاز توسط شبکههای اجتماعی در جامعه متداول شده است. ما توسط والدینی بزرگ شدیم که ریشه همه مشکلات را در تکنولوژی میدانند، آنها در جواب تمام مشکلات ما دو جمله ثابت داشتند «از بس پشت کامپیوتر میشینی» یا «از بس سرت تو گوشیه» به همین دلیل همواره حرفهای آنها مربوط به این که نشستن پای لپتاپ ضرر دارد، تماشای بیش از حد تلویزیون ضرر دارد، استفاده از ماکروویو ضرر دارد، با گوشی کار کردن ضرر دارد، امواج وایفای ضرر دارد، انجام بازی ویدیویی ضرر دارد و غیره در گوش ماست.

نتایج این پژوهش به مثابه یک چراغ راهنمایی برای مدیران بنگاه است که استقرار نظام مدیریت تکنولوژی به صورت جامع (در نظر گرفتن تمام فعالیت های نظام به صورت یکپارچه) نقش موثری در چابک شدن سازمان دارد. فهرست فعالیتهای مدیریت تکنولوژی شامل قابلیتهای نوآوری نمیشود و این به دو علت است. تصمیمات اکتساب به انتخابهای میان گزینههای خرید یا ایجاد همکاری مربوط است، از زمانی که تکنولوژیها از طریق برخی شکلهای همکاری داخلی یا خرید از توسعه دهندگان خارجی توسعه داده شده باشند و یا پس از اکتساب، نیاز به جذب است که شامل جا به جایی تکنولوژی از بخش تحقیق و توسعه به کارخانه و یا از شرکتی خارجی و یا شریک خارجی به داخل واحد ساخت است.

بخوان  نمونه سوال آزمون راهنمایی و رانندگی آیین نامه اصلی شماره 7 شاه آزمون

زمانی که چند کاربر به طور مشترک از یک سرویس اینترنت استفاده میکنند، احتمال دارد همزمان با انجام تست سرعت، دستگاه دیگری در حال استفاده از اینترنت سایت 1biti باشد. اتفاقی که تاکنون زیاد رخ داده و از این فناوری عمدتا برای کارهای غیراخلاقی استفاده شده، هرچند دیپفیک تاکنون به آن شکلی که باید در دسترس عموم قرار نگرفته و فیلمهای ساختگی قابل شناسایی از ویدیوهای اصلی هستند، اما با توسعه این فناوری در آینده باید انتظار داشته باشیم که استفادههای غیراخلاقی از این فناوری بیشتر از استفادههای تجاری باشد. البته در اینجا مفهوم زندگی ناسالم بیشتر به مقوله فرهنگ و رفتارهای انسانی میپردازد، اما اگر پا به پای تکنولوژی به آینده پیش رویم، ممکن است از منظرهای فیزیکی و سلامت جسمانی نیز زندگی ناسالمتری داشته باشیم و در این نقطه تعادل زندگی راحتتر و سالمتر بر هم میخورد و این همان نقطهای است که ما نگران آن هستیم. خواه ما با رشد انسانی بر سطح زمین و گسترش سریع کشاورزی سروکار داشته باشیم یا با اندیشة توحیدی و کم رنگ کردن جهان خارج، و در نتیجه تسلیم به اقدامات ابداعی خود و یا به بهره مندی در اولین مقیاس بزرگ از منابع قدرت غیراندامی ـ نیروی باد ـ دریانوردی در اقیانوس و با ادعاهای کلان جهانی انسان تعمیم یافته به طور پراکنده در دریاها ـ زندگی انسان به معنی زیست، همواره راه خود را به سوی فضاهای باز، چنان که گویی به سوی محدودههای گشوده، ادامه داده است.

این مدل حاکی از آن است که شرکتهایی که بدون در نظر گرفتن سایر قابلیتهای عملکردی، بر بهبود چابکی تأکید میکنند، احتمالاً با شکست و ناکامی مواجه خواهند شد. بر اساس نتایج این پژوهش شش فعالیت مدیریت تکنولوژی بر قابلیتهای چابکی تاثیرگذارند در حالی­که وضعیت مدیریت تکنولوژی چندان مناسب نیست(میانگین نمره آنها 75/2 از 5 است). کمک دیگری که این پژوهش به ادبیات پژوهش می­کند این است که شکاف موجود در ادبیات پژوهش برای اندازهگیری فعالیت های شش گانه مدیریت تکنولوژی تا حد زیادی پر کرده است. به بیان ساده تر پول مجازی و دیجیتال بیت کوین که این روزها بیشتر در میان کاربران بازی های ویدیویی رد و بدل می شود، به تدریج مورد توجه موسسات مالی قرار گرفته و آن ها بر روی این فناوری نیز سرمایه گذاری کرده و قصد دارند تا از نقل و انتقالات مالی که به این شکل صورت می گیرد، سود ببرند؛ در واقع این نوآوری (زنجیره قالب) به ثبت وقایع و بررسی راحت تر روندها به صورت زنجیره ای کمک می کند و در عین حال ابزار خوب و مطمئنی برای تراکنش های مالی بین المللی هم هست.

البته فاجعه در این زمینه کمی عمیقتر است، کار به جایی رسیده که ایجاد روابط و حتی ازدواج تنها به دلیل شوآف در شبکههای اجتماعی به یک چالش در جهان تبدیل شده و موردی است که بسیاری از روانشناسان نسبت به آن هشدار دادهاند. بیجهت نیست از استفان هاوکینگ تا ایلان ماسک نسبت به مدل توسعه آن و تاثیر مخربش برجهان هشدار دادهاند و روزی هم نیست که خبری جدید درباره این قدرت جدید منتشر نشود. اما در عین حال از این فناوری میتوان سخنرانیهای دروغین را به سیاستمداران مشهور نسبت داد یا افراد مشهور را حاضر در مکانهای نامناسب به تصویر کشید. دیپفیک استفادههای فراوانی دارد، این فناوری میتواند در زمینه تولید محتوا یک تحول به وجود بیاورد، به عنوان مثال افراد از راه دور و بدون حضور در شرایط خاص میتوانند ویدیو ضبط و محتوا تولید کنند. مدیریت تکنولوژی تخصصی میان رشته ای است که علوم پایه، مهندسی،علوم انسانی و دانش و روش های مدیریت را یکپارچه می کند و بر تکنولوژی به عنوان عامل خلق ثروت توجه می شود.