موشک ناسا به سمت ماه پرتاب شد

ناسا بشر به تازگی خبر از دومین سفر به ماه طی ماموریت آرتمیس ۴ داده است و آژانس خبری ناسا در گزارشی تایید کرده است که دومین فرود بشر ماه روی ۵۰ سال گذشته ماموریت آرتمیس ۴ انجام خواهد شد.

این موشک که از پایگاه فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب شده است بسیار زودتر از این ماموریت خود را آغاز می کند اما فنی، مشکلات آب و هوایی و موارد دیگر باعث تعویق بیشتر این ماموریت مهم می شود. پرتاب امروز نیز با خطری ۴۴ دقیقه‌ای مواجه شد.

موشک غول‌پیکر سامانه پرتاب فضایی ناسا(SLS) به سمت ماه پرتاب شد تا آغازگر ماموریت آرتمیس ۱ باشد.

انتهای پیام



منبع

ماموریت آرتمیس ۱، اولین مورد از سری ماموریت‌های آرتمیس ناسا است که پیش از این اعلام شد که قرار است طی سه ماموریت دنبال شود و ناسا به تازگی خبر اضافه چهارمین مورد از ماموریت‌های آرتمیس داده شود.

موشک ناسا در ابتدا قرار بود در ماه اوت(مرداد-شهریور) سفر خود را آغاز کند اما این ماموریت لغو و به ماه سپتامبر(شهریور-مهر) موکول شد. اما ماه مهر هم زمان مناسبی برای پرتاب آرتمیس ۱ نبود و در نهایت این ماموریت امروز، آغاز شد. انتظار می‌رود اوریون چند ساعت پس از پرتاب اولین نما از زمین را ثبت و با ما به اشتراک بگذارید. زمان انتشار زمین از منظر کپسول اوریون به عواملی چون زمان پرتاب و سلامت کپسول کمک می کند.

موشک ناسا به سمت ماه پرتاب شد

موشک ناسا لحظه ای قبل از پرتاب روی سکو

به گزارش ایسنا، ماموریت آرتمیس ۱ با پرتاب موشک ناسا که کپسول اوریون نیز بر فراز آن نصب شده است امروز در ساعت ۱:۴۸ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی( ۱۰:۱۸ صبح به وقت تهران) آغاز شد.

آرتمیس۱، اولین ماموریت در برنامه آرتمیس ناسا است که هدف آن حضور دائمی انسان در ماه و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ است. طی ماموریت آرتمیس۱، کپسول اوریون به سفری بدون سرنشین به مدار ماه رفت. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس۲، فضانوردان را در سال ۲۰۲۴ به مدار ماه خواهد برد و آرتمیس۳ در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶، اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود خواهد آورد.

بخوان  اولین میکروپلاستیک از با کمک مغناطیس!