نانوفناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

به عنوان مثال نقاط کوانتومی سلول‌های بسیار ریز مولد نور هستند که می‌توان از آنها برای اجاد روشنایی یا در پنل های صفحه نمایش استفاده کرد. تراشه‌های سیلیکون می‌توانند حاوی میلیون‌ها جز یا قسمت باشند، اما این فناوری در حال رسیدن به مرزی است که عبور از آن بسیار دشوار است. در یک نقطه خاص، مدارها به قدری کوچک می‌شوند که اگر مولکولی جابجا شود، مدار به درستی کار نمی‌کند. فناوری نانو اجازه می‌دهد تا مدارها با دقت بسیار بالایی در سطح اتمی ساخته شده و فعالیت‌های مورد نظر را با دقت بالا به انجام برسانند.

  • در زمینه نظری نانوتکنولوژی, تصور می شود که دستگاه های تعمیر سلولی می توانند در زمینه پزشکی انقلابی ایجاد کنند.
  • شرکت IDH به عنوان نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران،ارائه کننده مودم های همراه این شرکت است.
  • این صنعت پتانسیل بالابردن سرعت رایانه‌ها، کارآمدسازی منابع انرژی باقی مانده و درمان‌های دارویی را برای علم پزشکی فراهم می‌کند.
  • چسب بتن آرتاسیل 3001 بعنوان یک ماده در صنعت ساختمان برای آب بندی نمودن بتن ، افزایش چسبندگی ، ترمیم و تعمیر آسیب دیدگی های سطحی و عمقی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دلیل این امر را می‌توان اینگونه پاسخ داد که اتم و مولکول‌های مواد در مقیاس نانو، آزادی عمل بیشتری داشته که این امر روی خواص شیمیایی و در نتیجه خواص فیزیکی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

فرض کنید که عکسی هوایی (ماهواره‌ای) در دست داشته که قسمتی از آن به رنگ سبز است. با ادامه بیشتر عمل زوم، کلروپلاست‌های (کپسول‌های سبز رنگ کوچک در گیاهان که می‌توانند از نور خورشید انرژی جذب کنند) موجود در چمن را می‌توانید ببینید. با زوم بیشتر نیز مولکول‌های ساخته شده از اتم‌های کربن، هیدروژن و اکسیژن قابل رویت هستند.

بخوان  نحوه خرید اینترنت با بودجه کفش

کاربرد نانو تکنولوژی

Minsky پدر يابنده هوش­هاي مصنوعي دهه ۷۰-۱۹۶۰ جهان را در تفکراتي که مربوط به آينده مي­شد، رهبري مي­کرد. در اواسط دهه ۷۰ ، Eric Drexler که يک دانشجوي فارغ التحصيل بود، Minskey را به­عنوان استاد راهنما جهت تکميل پايان­نامه­اش انتخاب کرد و او نيز اين مسئوليت را بر عهده گرفت. Drexler سبت به وسايل بسيار کوچک Feynman علاقه­مند شده بود و قصد داشت تا در مورد تواناييهاي آنها به کاوش بپردازد. مجله خبری 1 بیتی ظرفيت نهايي ذخيره اطلاعات به حدود يک ترابيت در هر اينچ ربع برسد، و اين امر موجب مي‌شود که ذخيره‌ سازي ۵۰ عدد DVD يا بيشتر در يک هارد ديسک با ابعاد يک کارت اعتباري شود. ذخيره‌سازي اطلاعات در مقياس فوق‌ العاده کوچک، با استفاده از اين فناوري مي‌توان ظرفيت ذخيره سازي اطلاعات را در حد ۱۰۰۰ برابر يا بيشتر افزايش دهد و نهايتاً به ساخت ابزارهاي ابرمحاسباتي به کوچکي يک ساعت مچي منتهي شود.

علاوه بر این، نانوبات‌ها یا ربات‌هایی که فقط چند نانومتر طول دارند و نانو کارخانه‌ها می‌توانند به ساخت مواد و اشیا نوآورانه کمک کنند. دانشمندان در حال حاضر دربارهٔ پیامدهای آینده نانوفناوری بحث می‌کنند. فناوری نانو ممکن است بتواند بسیاری از مواد و دستگاه‌های جدید را با طیف گسترده‌ای از کاربردها در برای مثال نانوپزشکی، نانو الکترونیک، تولید انرژی مواد زیستی و محصولات مصرفی ایجاد کند. از سوی دیگر، ناوفناوری مانند بسیاری از فناوری‌های دیگر باعث ایجاد موضوعات بحث‌برانگیز می‌شود، از جمله نگرانی در مورد سمیت و اثرات زیست‌محیطی نانومواد،[۴] و تأثیرات بالقوه آنها بر اقتصاد جهانی و همچنین گمانه زنی در مورد سناریوهای مختلف پایان جهان.

بخوان  10 تعاریف جدید درباره موبایل نمی‌کنید معمولا نیاز برای شنیدن

http://118amoozesh.irمحققان فیزیک دانشگاه آکسفورد نشان دادند که اتصال لیگاندهای چند دندانه به سطح نانوبلورهای پروسکایت هالید سرب، تشکیل عیوب سطحی را که منجر به جداسازی هالید می‌شود، سرکوب می‌کند و منجر به ایجاد موادی با انتشار رنگ قرمز کارآمد و پایدار می‌شود. عملکرد کلیدی تیمار لیگاند، “تمیز کردن” سطح نانوکریستال از طریق حذف اتم های سرب است. نانوبادی‌های خنثی‌کننده برای درمان و مصونیت در برابر SARS-CoV-۲ و جهش‌های جدید آن موثر هستند. محققان با استفاده از کتابخانه‌ای از قطعات آنتی‌بادی متغیر (نانوبادی) مشتق شده از آنتی‌بادی‌های زنجیره سنگین، نسل بعدی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ضد SARS-CoV-۲ را شناسایی کرده‌اند. بنابراین می‌توانند در مکان‌های بیشتری نسبت به آنتی‌بادی‌های معمولی به ویروس متصل شوند. شرکت IDH به عنوان نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران،ارائه کننده مودم های همراه این شرکت است.

لوازم جانبی موبایل