نتایج مثبت یک درمان جدید سرطان خون بر ۷۳ درصد از بیماران

داده های فاز یک و دو تاکتاماب که به تازگی اعلام می کند متشکل از صدها بیمار مبتلا به مولتیپل میلوما بوده است که دوزهای مختلف و برنامه های مختلف از دریافت دارو را به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار دریافت کرده اند. به طور کلی، در میان تمام گروه‌های تحت درمان، کارآزمایی‌ها نشان دادند که ۷۳ درصد از افراد به درمان پاسخ مثبت دادند.

دهه‌ها است که این فناوری در حال توسعه است، اما چند سال است که این دوگانه‌ها در نهایت به مرحله استفاده بالینی رسیده‌اند. در حال حاضر سه نوع درمان با آنتی‌بادی‌های دوگانه تایید غذا و داروی آمریکا در بازار وجود دارد که سرطان‌ها را هدف قرار می‌دهد و بیش از صدها نفر دیگر در مرحله آزمایش بالینی با هدف درمان سایر بیماری‌ها از جمله آلزایمر تا وجود دارند. .

ایده پشتیبان ایجاد آنتی بادی‌های دوگانه این است که از آنها برای استفاده از سلول‌های ایمنی و سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. آنها به طور همزمان هدف را بر روی سلول‌های سرطانی می‌کارند و سلول‌های ایمنی نقشه‌ای را برای رسیدن به آن هدف می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، داده‌های جدید از یک کارآزمایی بالینی که فاز یک و دو خود را می‌گذراند، نشان می‌دهد که یک نوع ایمنی‌درمانی(ایمونوتراپی) تجربی در ۷۳ درصد از بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما است که نوعی سرطان خون مرگبار است، موفقیت آمیز بوده است. بر اساس این داده های امیدوار کننده، درخواست به سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) برای ارائه این دارو به بازار ارسال شده است.

بخوان  پس از بینگ، مایکروسافت می خواهد هوش مصنوعی را به ویندوز 11 بیاورد

انتهای پیام



منبع

داده های آزمایشی فاز 2 هنوز به صورت رسمی در یک مجله معتبر منتشر نشده است، اما داده های فاز 1 به تازگی در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است. این‌ها نشان می‌دهند که اکثر بیمارانی که تحت درمان با کتاماب‌ها قرار گرفته‌اند، عوارض جانبی خفیفی را تجربه کرده‌اند و تنها حدود پنج درصد از آن‌ها باید به دلیل بروز عوارض جانبی، درمان را متوقف کنند.

این ایمنی درمانی آزمایش شده تالکتاماب(talquetamab) نام دارد. این درمان که با عناوین بادی‌های درگیرکننده سلول‌های T با فعالیت‌های دوگانه را می‌شناسد، نوعی افزایش از روش درمانی مناسب است.

یک درمان جدید سرطان خون در سه چهارم آزمایشی موفقیت آمیز بوده است.

گروه‌های مونوکلونال سنتی، آنتی‌بادی‌های دوگانه برای اتصال به دو گروه مختلف مهندسی شده‌اند. در این، تالکتاماب به گیرنده CD3 سلول های ایمنی T، و گیرنده GPRC5D، که در بالاترین سطح سلول های پلاسمای سرطانی می شود، می شود، می شود.