نسخه بتای اندروید 14 دوم به شما اطلاع می‌دهد که برنامه شما در حال ارسال اطلاعات مکان است

سومین نسخه بتا اندروید 14 قرار است در ماه ژوئن منتشر شود و انتظار می‌رود که در اواخر تابستان عرضه شود. به احتمال زیاد اوت

در میان تمام هیجانات Google I/O 2023، دومین بتای اندروید 14 بی سر و صدا برای چند گوشی پیکسل منتخب منتشر شد و تعداد انگشت شماری از ویژگی های جدید را به همراه داشت.

در بتا چیزهای بیشتری از این تعداد انگشت شماری از ویژگی ها وجود دارد. رفع اشکال (در برگه جدید باز می شود) بخشی از بسته نیز هستند. یکی به مشکلات پایداری می پردازد که باعث تاخیر یا خرابی رابط کاربری می شود. شما همچنین یک راه حل برای یک اشکال بیومتریک دارید که باعث می شود “برخی برنامه ها به درستی کار نکنند.”

آنچه متفاوت است جدید است Ultra HDR (در برگه جدید باز می شود) فرمتی که گفته می شود با فرمت JPEG سازگار است. این به تلفن‌های قدیمی‌تر راهی می‌دهد تا تصاویر HDR را هر چند فشرده‌تر مشاهده کنند، زیرا در محدوده دینامیکی استاندارد قرار دارند. این سیستم عامل همچنین برای بهبود پسوندهای دوربین تنظیم شده است. این افزایش عملکرد به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا زمان‌های پردازش طولانی‌تری را برای انواع خاصی از تصاویر مانند عکس‌های عکاسی در نور کم انجام دهند.

مهم‌ترین ابزار اشتراک‌گذاری داده‌ها است که «بخش جدیدی در گفتگوی مجوز زمان اجرا مکان» دریافت می‌کند. به گزارش بلاگ توسعه دهندگان اندروید (در برگه جدید باز می شود)، این ابزار به شما اطلاع می‌دهد زمانی که یک برنامه در تلفن شما «داده‌های موقعیت مکانی را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارد، در کجا [you] می تواند اطلاعات بیشتری کسب کند [on the process]و دسترسی به داده های برنامه را کنترل کنید.” علاوه بر این، اگر برنامه‌ای به‌طور ناگهانی شروع به اشتراک‌گذاری داده‌ها با اشخاص ثالث کند، کاربران «اعلان دوره‌ای» دریافت خواهند کرد تا شما غافل نشوید. گوگل بیان می‌کند که اشتراک‌گذاری داده اصلاح‌شده با برنامه‌های دیگر فروشگاه‌های آنلاین کار می‌کند. نه فقط هر چیزی که از Play Store دانلود می کنید.

بخوان  رویدادهای مهم علمی که در سال ۲۰۲۳ به فعالیت می‌پیوندند