نظارت بر بدن با پوست الکترونیکی جدید

همه‌کاره‌ی پوسته‌های الکترونیکی جدید از یک ابرخازن شفاف، حسگرهای فشاری کششی و مقاومت الکتریکی مار مانند تشکیل شده است.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که پوسته الکترونیکی جدید از نظر شفافیت، الکتروشیمی و عملکرد بالا بسیار خوبی دارد و پس از شارژ، قابلیت شبیه‌سازی عملکرد پوست واقعی را دارد. می‌‌را روی پوست انسان اعمال می‌کنم تا در زمان حال بر تحلیل‌های آن‌ها، ظریف و فعالیت‌های چندی مانند نبض و حرکات بدن نظارت داشته باشند.

لان گفت: با الهام از عملکردهای حسی و عملکرد پوست واقعی انسان، ما به ایجاد پوست الکترونیکی جدید که هم قابل قبول و هم شفاف است، رسیدیم.

لان افزود: در ادامه، تیم تحقیقاتی برای تقویت حسی و منبع تغذیه پوست الکترونیکی خواهد کرد و آن را حتی به پوست انسان نزدیک‌تر و با کاربردهای مختلف سازگارتر آینده خواهد کرد.

پوست به عنوان بزرگ‌ترین اندام بدن انسان، چندین برابری مانند، تنفس، تعریق، تنظیم حرارت و حرکت حسی را بر مدیریت دارد و اساسات عناصر با دنیای بیرون را تشکیل می‌دهد.

یک پوست الکترونیکی ایده‌آل باید فوق‌العاده حساس و با قدرت باشد و با پوست انسان مطابقت داشته باشد و از نظر بصری یا شفافیت باشد.

انتهای پیام



منبع

لان افزود: به لطف نرم افزار مکانیکی این سیستم، پوسته الکترونیکی یکپارچه می‌تواند به طور مستقیم به نقاط مختلف بدن برای نظارت بر فعالیت‌های انسان مرتبط شود. این سیستم چشم‌اندازهای کاربردی بسیار خوبی در مراقبت‌های بهداشتی هوشمند، انسان و ماشین، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی و سایر زمینه‌ها دارد.

گروهی از چینی‌های اخیر نوع قدیمی از پوست الکترونیکی (e-skin) قابل قبول و شفاف هستند که می‌توانند فعالیت‌های ظریف بدن انسان را زیر نظر داشته باشند و لوازم آینده الکترونیکی پوشیدنی را پیشرفته‌تر کنند.

بخوان  جزئیاتی درباره بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی ساخت چین

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، «لان وی»، دانشکده علوم و فناوری فناوری دانشگاه لانژو و رهبر این استاد تیم تحقیقاتی، گفت: این پوسته الکترونیکی جدید یک ابرخازن شفاف‌پذیر است را به عنوان یک دستگاه ذخیره انرژی با یک حسگر فشار شفاف می‌کشد ادغام می‌کند.

این ابرخازن منعطف و شفاف مونتاژ شده، از نانوسیم‌های نانومولیبدن با میکرو کم و کامپوزیت نانوالیاف سلولزی به عنوان الکترود کاغذ استفاده می‌کند و به ترکیبی عالی از شفافیت بالا و ظرفیت ذخیره انرژی فوق‌العاده برای هدایت عملکرد حسگر دست می‌یابد.